"Скопиха" ми колата.

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
vaalentin70
Мнения: 153
Регистриран на: Пон 01 яну 2007 3:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

"Скопиха" ми колата.

Мнениеот vaalentin70 » Нед 06 яну 2008 15:48


Колата ми е Толедо 1.8АБС, газово Ловато на 9 месеца и 5 0000 км.
Последните 2 месеца забелязах ,че взе да харчи около 14-15на 100 градско -газ.
Отидох на газ анализатор.Газаджията каза че горивната смес била маааалко по-богата от нормалното и че ще я нагласи като по учебник.
Накараме да държа точно 2500оборота и пипна нещо по двигателя за около минутка.
После ме на кара да направя едно кръгче-да видя как е колата.Завартях аз 200-300метра-колата се държи добре.
Обаче след 2 дни тръгвам от Варна-за В.Търново.На правите участаци от магистралата колата неможа да направи повече от 110км в час ,това при 3500 об. в мин.
Неможах да си позная колата!!!
Става въпрос за сервиз Омега над Метро




Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Нед 06 яну 2008 16:14


Ами скопил я е за да харчи по-малко, развии малко кранчето на газта към моното и пак ще тръгне но и ще си харчи :idea: Две хубави работи на едно място няма :wink:


Потребителски аватар
walentin
Мнения: 519
Регистриран на: Чет 22 мар 2007 19:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот walentin » Нед 06 яну 2008 18:02


Има една диагностика-Газ комерс-зад театър София , доволен съм от човека...та преди години ме попита "как да ти я направя - много да върви,да е резачка или да е по-икономична?" Аз му казах - и двете, а той - "нема такъв вариант". А наскоро минах оттам случайно и си викам я да се прегледам профилактично.Оказа се ,че сместта била "бедна" ,та я барника да я "обогатява". След като я направи "по-богата",колата стана по-икономична.На дълго разстояние с 800кила товар ми даде 9.5/100 газ.


Потребителски аватар
Jako_ludiq
Мнения: 279
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Мнениеот Jako_ludiq » Нед 06 яну 2008 18:40


Познато. Преди 1 месец мене онзи в сервиза ме накара да държа 3000 оборота и я нагласи да има най-малко количество неизгорели газове. На другия ден имахме пътуване към село и..... мъка. При изрязване след тези 3000-3500 оборота беше мъртвец и след като пристигнах забелязах че ми е изгорила дори повече от преди и си развъртях кранчето за гаста на моното с 1/4 оборот. Колата сякаш се отпуши. Онзи ден като ми свърши гаста я закарах на бенз до гас-станцията и и заредих 10 лева (8.4* литра) и хоп пак на село. На връщане точно пред блока придърпа и гледам аз 81 километра. Сега не знам дали 10/100 е добре при извън градско ама скороста беше луда по пътя за село 60-80 максимум на 3'та - 4'та.


Потребителски аватар
IVD
Мнения: 352
Регистриран на: Съб 12 мар 2005 16:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот IVD » Нед 06 яну 2008 19:37


От както съм с Ламбда контрол разхода е ~8.6/100, а колата върви и повечко. За газ анализатор просто забравяш :lol:


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пон 07 яну 2008 12:37


"По учебник" настройки не се правят. :-)
с газ-анализатор само на празен ход може да се нагласи, за другото има само един начин - караш, гледаш как върви и какъв е разхода и коригираш.

Развърти леко кранчето както е писал колегата, но леко, само колкото да ти хареса мощността, не повече за да не ти скочи разхода. Примерно пробвай само с 1/4 оборот за да се ориентираш доколко е чувствително (зависи от настройката на изпарителя).


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пон 07 яну 2008 14:02


Няма такива филми, хем да не харчи, хем да върви като на бензин избери си компромис.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Сря 09 яну 2008 15:02


Ами всъщност колегата с ламбда контрола е много прав - хем върви хем не харчи много - ламбда контрола е подвижния газаджия под капака,който регулира сместа по време на движение.Така нито е много богата нито е много бедна.А е точно каквато трябва да е в дадения момент.
Иначе да наистина има един такъв съвсем логичен парадокс :
-ако сместа е бедна колата харчи повече понеже двигателя се мъчи да тегли купето и ти си настъпваш а той няма душа и дърпа колкото може и то не му стига.Започва да дава по-голям разход като цяло.
-ако сместа е пък много богата тогава на двигателя винаги му е в много и част от горивото не го изгаря и го изхвърля недоизгоряло (текат пари през ауспуха) и пак не върви защото не може да изгаря добре богатата смес.
ако сместа е оптимална ттогава колата харчи нормално и върви добре ;)
Обаче при обикновенния изпарител и великото "кранче" за газта сместа е оптимална само при едни определени обороти и натоварване на двигателя.През другото време е бедна или богата.И пак се връщаме на предишните 2 варианта.
Аз лично съм много доволен от ламбда контрола понеже макар да ми прави разни магарии в момента върви добре и харчи нормално за зимния сезон и стила ми на каране :
-градско 12/100 извън 10/100
Специално за извънградско ламбдаконтрола вдига разхода ако се настъпва повече защото дава на колата толкова,колкото тя си иска и няма нещо,което да спре постъпването на повече гориво (освен това горивото да свърши разбира се ;) ).При това положение колата си върви с колкото може ама си яде повече гориво защото "кранчето" в този случай има възможността да се "развие" колкото е необходимо ;)
Успех!


batevv
Мнения: 50
Регистриран на: Нед 12 ное 2006 0:31
Автомобил: VW T4
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот batevv » Пон 14 яну 2008 10:05


Добре де а колко струва тая ламбда контрол .. И има ли приложени към всякакви изпарители и във моя случей електрически BRC


Потребителски аватар
pesho_sl
Мнения: 693
Регистриран на: Сря 09 яну 2008 18:16
Автомобил: VW Golf IV
Двигател: AGR 1998
Местоположение: Варна

Мнениеот pesho_sl » Чет 31 яну 2008 10:59


и аз бих искал да попитам за тоя ламбда контрол - колко струва, къде може да се намери и дали изобщо ще пасне на автомобила, а колата е голф 3 1,8 моно. :)


vvk79
Мнения: 123
Регистриран на: Нед 11 май 2008 18:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив BKP 2.0TDi 140HP
Контакти:

Мнениеот vvk79 » Сря 14 май 2008 8:45


е никой ли няма да каже нещо за тоя ламбда контрол колко струва и универсален ли е


radionov
Мнения: 111
Регистриран на: Пет 11 яну 2008 21:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот radionov » Сря 14 май 2008 14:49


Колегата qnis3 продава ламбда контролери. А някои колега с 1.8mi да каже на кое краче на ТПС е вземат сигнала защото може на 2 и 4 краче.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Carfan, dtony и 20 госта