Въпросче за "чукането" на аванса и центровката

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
cristooo
Мнения: 29
Регистриран на: Чет 15 май 2008 8:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Въпросче за "чукането" на аванса и центровката

Мнениеот cristooo » Сря 25 юни 2008 10:38


Значи колата е Пасат, двигателат е ABS. Сложиха ми газова уредба, но понеже вървеше доста скопено (то и на бензин преди това беше "скопено"), майсторчето ми врътна малко делкото. Колата действително се отпуши, обаче на първото извънградско се разочаровх - при скорост над 130 км/ч аванса почваше да "чука" (а бях чувал, че на газ не чука?!), като чукаше дори и с по-ниска скорост при нанагорнище или при подаване на повече газ за изпреварване. Като за кола с 90 к.с. без багаж и само 2-ма души на борда, доста трудно изкачих Вакарел - скоростта падна до 100-105 км/ч. Всъщтност, струва ми се, че тогава не чувах чукане, но след Вакарел реших да отпуша врътките на газта с 1/4 оборот (допуснах че от там е скопена) и не знам дали това е допринесло за появяването на чукането на аванса или просто е трябвало колата да се кара по-дълго време и съответно чукането се появява в по-късен момент, или просто в начлото не съм го чувал :?: Със сигурност обаче в последствие се усили. Максималната скорост която вдигнах на равните участаци на магистралата в района на Пловдив, беше 138-139 км/час, което е много малко за този двигател и при това съпроводено със зверско чукане на аванса!!!

Че аз ще мина през майстора, това е ясно - казаха ми след няколко зареждания да мина да донастроят уредбата, обаче понеже обичам да знам нещата, искам да ви питам - на какво се дължи чукането на аванса? На ПО-ГОЛЯМО предварение, на ПО-МАЛКО предварение, или на бедна/богата смес? (имам спомен че едно време на карбураторите се центроваше сместа при чукане, ама може и да бъркам).

п.п. И още едно нещо ми направи впечатление - като карам по-дълго време с висока скорост (разбирайте 110-120) и като пусна по инерция, оборотите падат до 1900-2000 оборота! Дори като намалих скоростта, смених предавки и т.н. (влазох в наслено място) те си стояха високи и май се оправиха чак като загасих двигателя. Не знам дали има нещо общо с горният проблем с аванса - ви сте разбирачи и се надавям вие да кажете.




cristooo
Мнения: 29
Регистриран на: Чет 15 май 2008 8:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот cristooo » Сря 25 юни 2008 14:17


май специалстите ги е напекло слънцето днес или с пият бирата под дебела сянка и им дреме на отварачката за моят чукащ аванс :wink:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 25 юни 2008 14:28


Здравей, колега.
По всичко изглежда, че проблема ти идва от прекалено голямо испреварване на делкото.
Има едно оптимално положение, при което колата върви най-добре и стабилно при най-нисък разход. Насоро врътнах испреварването на един колега от Пловдив тийм, който на газ караше на 0* преди ГМТ!! :shock :shock . Резултата беше, че колата тръгна, а разхода спадна с 1.5-2л газ!
Вярно е, обаче, че вървежа и разхода ще се скапе и при прекалено голямо испреварване. То би довело точно до детонациите, които се получават при теб, от там лошо изгаряне, липса на мощност, голям разход и възможна повреда по двигателя!
Стандартно от завода производител нашите автомобили излизат с аванс 6* преди ГМТ. Това не е оптималното за двигателя, но се презапасяват заради вероятността да бъде заредено гориво с много ниско октаново число и възможни детонации.
Газта работи при по-голямо испреварване- 12-15*. Това пък идва много за бензин. Ако искаш да се движиш добре и на двата вида гориво необходимо е да инвестираш още малко и да си монтираш ТАП (Тайм Адванс Процесор), който ти променя момента на подаване на искрата, в зависимост от горивото, което се ползва в момента.
За момента можеш леко да върнеш делкото в посока, обратна на часовниковата стрелка, но имай предвид, че оптималното положение се нацелва много трудно. 1мм ъглово завъртане на делкото отговаря на около 5*-6* промяна в момента на искрата.
Според мен правилния вариант е да отидеш на ЕЛКОН, при майсторче, който наистина знае какво прави, да ти настрои колата да върви добре на бензин (7*-8*), за да усетиш истинската й сила и после да започнеш да си играеш с настройките за газ. Пак чрез делкото и кранчетата.
Имай предвид, че газта е особено чувствителна към достъпа на въздух в цилиндрите и въздушния филтър не трябва да го забравяш за повече от 4-5к Км.


vvk79
Мнения: 123
Регистриран на: Нед 11 май 2008 18:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив BKP 2.0TDi 140HP
Контакти:

Мнениеот vvk79 » Сря 25 юни 2008 15:47


Здраейте Радо познаваш ли някой със сложен ТАП на Пасат за да ни информира каква е разликата


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 25 юни 2008 15:55


vvk79 написа:Здраейте Радо познаваш ли някой със сложен ТАП на Пасат за да ни информира каква е разликата

Да, но не кара VW, а FIAT :lol:
Вероятно в 'Авто-газови' ще има колеги, дето да могат да дадат по-конкретна информация от първа ръка.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12120
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 25 юни 2008 19:02


Върни наистина малко делкото и двигателя ще се отвори. Преди месец време сменях ангренажен ремък и в галимацията около многото ръчички които пипаха бях прехвърлил един зъб на зъбното колело което върти делкото. При мен резултата беше че горенето се получаваше горе в колекторите вместо в цилиндрите. Чуваше се все едно чукат пуловете поради липса на масло.
За други модели двигатели не съм сигурен, но специално при PF двигателя основата в която се намира самото дерко е алуминиева и да успееш да го зъвъртиш без секач и чук е почти мисия невъзможна.
Ако смяташ че неможеш да се справиш сам по - добре отиди на майстор.


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Danny boy » Сря 25 юни 2008 19:20


vvk79 написа:Здраейте Радо познаваш ли някой със сложен ТАП на Пасат за да ни информира каква е разликата

Здравей, аз съм с тап и то от скоро и мога да ти кажа следното:
1.разхода ми понамаля с около 1л-2л в града.
2.скоростите ми станаха дълги както на бензин и колата не реве на умряло кога включа 3 примерно.
3.динамиката се подобри една идея в ниските 2-3000об.
4.Още не съм я пробал извън града ама и тва ще стане.
Няма да споменавам марка да не се сметне за реклама или лансиране,иначе съм напълно дет се вика страничен наблюдател.
Ивод аз съм доволен.
5.Лични наблюдения ускорение 0-100бензин 1,8 моно пасат14сек,0-100 на газ около15сек.


Потребителски аватар
stefanov65
Мнения: 37
Регистриран на: Нед 22 юни 2008 9:22
Автомобил: vw golf 1.9 tdi
Двигател: AJM 2000
Местоположение: Русе

Мнениеот stefanov65 » Сря 25 юни 2008 20:16


Danny boy написа:
vvk79 написа:Здраейте Радо познаваш ли някой със сложен ТАП на Пасат за да ни информира каква е разликата

Здравей, аз съм с тап и то от скоро и мога да ти кажа следното:
1.разхода ми понамаля с около 1л-2л в града.
2.скоростите ми станаха дълги както на бензин и колата не реве на умряло кога включа 3 примерно.
3.динамиката се подобри една идея в ниските 2-3000об.
4.Още не съм я пробал извън града ама и тва ще стане.
Няма да споменавам марка да не се сметне за реклама или лансиране,иначе съм напълно дет се вика страничен наблюдател.
Ивод аз съм доволен.
5.Лични наблюдения ускорение 0-100бензин 1,8 моно пасат14сек,0-100 на газ около15сек.

здравейте този ТАП мога ли да госложа на мая автомобил с двиг. 1,8 16v,щото само на газ като включа клима,започва да сабаря оборотите на свободен ход ,като по часовник на всеки 2 сек.падат до около 400 -500 и тресе гадно.Тук в русе ходих на две места и като видят моторчето и почват да се чешат ,щото уредбата е обикновена .Бутаха я ама или гори и не върви ,или гори и върви 19-20 газ.Просто познат ми каза че няма майстор тук който да направи нещо долу горе добре.Накрая аз пак я глася както мога игори 12-13 газ градско ама остава този проблем.Иначе съм доволен върви добре малко е тромава до 2500 оборота ама нагоре е огън.АКО НЯКОЙ МОЖЕ ДА КАЙЕ НЕЩО БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО


cristooo
Мнения: 29
Регистриран на: Чет 15 май 2008 8:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот cristooo » Чет 26 юни 2008 8:18


та значи - първо - благодарности към radotom за търпението да напише такова изчерптелно обяснение :) аз от няколко дни здраво чета този форум, а знам и търсачки да ползвам, та повечкото базисни неща за газовите уредби, ТАП-ове и т.н. ги знам, но е хубаво да се затвърди прочетеното :wink:

аз на голфчето (стар фолксвагенджия съм- вие кво си мислите :wink: ) центровката на запалвенто сам си правя, ама тук още се плаша, че ми идват в повече електрониките, хидравликите и т.н. а и нямам литература на български, и затова предпочитам да поразпитам първо

та имам следните въпросчета:
К.Одаджийски написа:...основата в която се намира самото делко е алуминиева и да успееш да го зъвъртиш без секач и чук е почти мисия невъзможна.

може би затова когато ми слагаха газовата уредба, майстора използваше отвертка и чук за да ми завърти малко делкото, когато му казах, че не ми харесва как върви колата, обаче той така го чукаше че посоката на въртене на делкото се пада точно обратна на часовниковата стрелка (ясно си личи белега от отвертката му отстрани върху един винт под капачката), а radotom казва
radotom написа:...За момента можеш леко да върнеш делкото в посока, обратна на часовниковата стрелка... ...1мм ъглово завъртане на делкото отговаря на около 5*-6* промяна в момента на искрата...


така че, майстора точно на там го е въртял и аз по скоро се притеснявам, че е завъртял делкото повечко, а не че го е завъртял недостатъчно. преди да пипне изобщо делкото колата вървеше много зле в градски условия, т.е. в ниските обороти, и над 3000 оборота нямаше никой, а сега в града лети :)

така че, кажете пак, защото може и radotom да е допуснал машинална грешка за посоката:
На делкото има стрелка и тя сочи по посока на чесовниковата стрелка. В коя посока се дава повече предварение - по тази стрелка или обратно на посоката й?

Иначе тези ТАП-ове колко струват? По темите само цена не видях.[/b]


Потребителски аватар
auubau
Мнения: 162
Регистриран на: Вто 05 юни 2007 18:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич

Мнениеот auubau » Чет 26 юни 2008 9:45


Значи колега аz съм със същият двигател, не че има голямо zначение. Когато се налага да се прави центровка с въртене на делко трябва да се съблюдава следното: предварение се дава когато корпуса се zавърта в посока обратна на въртене на вала на делкото, съответно zакъснение се дава когато се zавърти по посока на въртене на вала на делкото. В твоят случай, както е и при мен вала се върти по посока на часовниковата стрелка (ти си го написал). Това zначи, че ако zавъртиш корпуса на делкото обратно на часовниковата стрелка увеличаваш предварението. Когато zавъртиш корпуса на делкото по посока на часовниковата стрелка намаляваш предварението.
От опит ти каzвам, че на ухо и на око центровката подчти не може да се уцели особено на гас. Пробвал съм на ухо и после като проверя със стробоскопа нещата са доста далече от истината.
Подкрепям съвета на колегите да отидеш на елкон да ти направят центровката.
Моята съм я направил на 6 градуса (както пише по zаводско му)и сложих ТАП български на Рунел zа 40лв. някъде беше. Ефекта от ТАП-а определено се усеща. :D


cristooo
Мнения: 29
Регистриран на: Чет 15 май 2008 8:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот cristooo » Чет 26 юни 2008 15:01


мерси за информацията :)
смех малко - чета отговорите и помислих че ЕЛКОН е някакъв сервиз, и половин час търся къде се намира :D а то уред някакъв :D
то аз почнах с това, че на сервиз ще се ходи и това е ясно, но много благодаря за разясненията - обичам да си знам всичко по колицата. А и от майстори съм се напатвал - на голфчето никой не можа да ми направи такава центровка, каквато с повечко четене и умуване аз сам си направих :wink:


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Въпросче за "чукането" на аванса и центровката

Мнениеот joker » Чет 26 юни 2008 16:16


cristooo написа:Значи колата е Пасат, двигателат е ABS. Сложиха ми газова уредба, но понеже вървеше доста скопено (то и на бензин преди това беше "скопено"), майсторчето ми врътна малко делкото. Колата действително се отпуши, обаче на първото извънградско се разочаровх - при скорост над 130 км/ч аванса почваше да "чука" (а бях чувал, че на газ не чука?!), като чукаше дори и с по-ниска скорост при нанагорнище или при подаване на повече газ за изпреварване. Като за кола с 90 к.с. без багаж и само 2-ма души на борда, доста трудно изкачих Вакарел - скоростта падна до 100-105 км/ч. Всъщтност, струва ми се, че тогава не чувах чукане, но след Вакарел реших да отпуша врътките на газта с 1/4 оборот (допуснах че от там е скопена) и не знам дали това е допринесло за появяването на чукането на аванса или просто е трябвало колата да се кара по-дълго време и съответно чукането се появява в по-късен момент, или просто в начлото не съм го чувал :?: Със сигурност обаче в последствие се усили. Максималната скорост която вдигнах на равните участаци на магистралата в района на Пловдив, беше 138-139 км/час, което е много малко за този двигател и при това съпроводено със зверско чукане на аванса!!!

Че аз ще мина през майстора, това е ясно - казаха ми след няколко зареждания да мина да донастроят уредбата, обаче понеже обичам да знам нещата, искам да ви питам - на какво се дължи чукането на аванса? На ПО-ГОЛЯМО предварение, на ПО-МАЛКО предварение, или на бедна/богата смес? (имам спомен че едно време на карбураторите се центроваше сместа при чукане, ама може и да бъркам).

п.п. И още едно нещо ми направи впечатление - като карам по-дълго време с висока скорост (разбирайте 110-120) и като пусна по инерция, оборотите падат до 1900-2000 оборота! Дори като намалих скоростта, смених предавки и т.н. (влазох в наслено място) те си стояха високи и май се оправиха чак като загасих двигателя. Не знам дали има нещо общо с горният проблем с аванса - ви сте разбирачи и се надавям вие да кажете.

Същият ДВГ съвсем емпирично открих,че центровка на 10 градуса е идеална за газта ,а и на бензина не чука.....
И да не забравиш при центровка да вкараш компютъра в авариен режим...иначе кой знае каква файда няма!


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Чет 26 юни 2008 16:59


колега Joker вкарвал съм компа с вагком уж в сервизен режим ама файда от местене на белега не видях. /пак проиграва/
моя комп е по-стар - т.е не излиза инфо за градуси предварение. Иначе е 35 пинов а колата е 91ва година.
би ли споделил за сервизния режим?


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Чет 26 юни 2008 17:31


ivo123 написа:колега Joker вкарвал съм компа с вагком уж в сервизен режим ама файда от местене на белега не видях. /пак проиграва/
моя комп е по-стар - т.е не излиза инфо за градуси предварение. Иначе е 35 пинов а колата е 91ва година.
би ли споделил за сервизния режим?

Откъде да излязат тези градуси????Декодерът няма как да ги чете...
Градусите си излизат след като се настрои стробоскопа.....
А сервизният режим се включва след като го закачиш на четеца....ама това си работа за майстора.....там аз не ровя-само гледам...


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Чет 26 юни 2008 22:24


joker написа:Откъде да излязат тези градуси????Декодерът няма как да ги чете...
Градусите си излизат след като се настрои стробоскопа.....
А сервизният режим се включва след като го закачиш на четеца....ама това си работа за майстора.....там аз не ровя-само гледам...


ами и аз това се чудя - погледни тази тема какво пише колегата че изкарва на Вагкома.
Един познат с който тествахме моята, каза че закачал на някакво моно към 94-5 година и имало вагкома доста функции, а при нас почти нищо.
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t= ... 5%ED%E8%E5



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта