Здравейте на всички. Преди две седмици си сложих газова уредба(VW Golf3, 1.8 m.i., 90 к.с.). Уредбата е Lovato.
Монтираха ми я в Стара Загора (Христо Байков). Оказа се, че при зареждане газта влиза доста
по-бавно от колкото при останалите коли. Не можа да го погледне защото трябва да пътувам
към Варна. Както и да е. Тръгнах към Варна и ми даде много добър разход 8,37 л/100 км.
Но на последак забелязах, че почна да гори супер много. Карам я само в града(Варна) и ми
дава разход приблизително 18л. Също така оборотите варират от 900 до 2000
(на бензин са ниски около 750). Днес ходих да ми сменят перкара за охлаждане на радиатора и
пича там каза, че компютъра се бъркал нещо като се сменяло бензин - газ и се слагало някво
реле да го рестартира. Каза да откача плюса на акумулатора за да се рсетне PC-то и щели да
се оправят оборотите. Преди два три дни говорих за човека,който ми сложи уредбата да го питам за
тези обороти и ме кара да въртя там някви врътки на изпарителя, но аз не знам коя за какво
служи. Възможно ли е да съм разбутал нещо аз и как да го възтановя. Въртях тези които са отгоре за
пускането на газта(двете) и едно медно такова(няква игла ли е де да знам) и също така
една врътка, която е под тази игла. Също така възможно ли е проблема да е в това, че газта
влиза трудно в бутилката при зареждане и да влиза по-малко газ от колкото показва на
колонката. Ходих на преглед да бутилката и човека там каза, че уж не изпуска газ.
Някой ако може да помогне. Благодаря.
Проблем с разхода и оборотите на газ
-
- Мнения: 1008
- Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
моноинжекциите наистина отчитат грешки при работа на газ и се чистят с откачане на клемата.
за да се намали шанса за грешка се слага емулатор на ламбда сонда най-често, който емулира и подава правилен сигнал на компютъра от ламбда сондата и така не се вписва грешка.
друг метод е реле за ресет на паметта на компа при всяко гасене на двигателя
Аз лично бих ти препоръчал емулатора.
За настройката - по-добре отиди на майстор да я настрои, щом не отбираш от това.
Но 18 градско е много за тоя мотор.
Принципно с врътките, които са на маркуча излизащ от изпарителя /една или две са/ колкото са по-развити, толкова по-голям разход ще имаш.
Иглата, която си въртял трябва да завиеш докрай и да я отвориш оборот - оборот и половина - като е развита през изпарителя минава голямо количество газ, което не се влияе от натоварването /вакума/ на двигателя.
Най-лесно можеш да направиш - завиваш иглата на 1,5 оборота.
Някой познат ти държи на 3000 оборота на загрял мотор - ти навиваш бавно тройника (кранчето) като се ослушваш за работата на мотора.
Като усетиш, че почват да падат леко оборотите, развиваш половин оборот.
След това ако има проблеми с оборотите на празен ход - регулираш с винта на изарителя /предполагам Ловато/, но не от иглата а от един сив винт с накатка за въртене.
Така би трябвало да гори по-малко колата.
Поздрави и сподели след това има ли ефект от операцията.
"Също така възможно ли е проблема да е в това, че газта
влиза трудно в бутилката при зареждане и да влиза по-малко газ от колкото показва на
колонката" - газта влиза трудно, защото или не е нагласена както трябва сондата в бутилката или самата бутилка иска да се завърти малко нагоре /ако не е за резервната гума де/. Ако не стане със завъртане ще трябва да изхабиш газта и да я закараш на маестрото да я отвори и да нагласи сондата.
за да се намали шанса за грешка се слага емулатор на ламбда сонда най-често, който емулира и подава правилен сигнал на компютъра от ламбда сондата и така не се вписва грешка.
друг метод е реле за ресет на паметта на компа при всяко гасене на двигателя
Аз лично бих ти препоръчал емулатора.
За настройката - по-добре отиди на майстор да я настрои, щом не отбираш от това.
Но 18 градско е много за тоя мотор.
Принципно с врътките, които са на маркуча излизащ от изпарителя /една или две са/ колкото са по-развити, толкова по-голям разход ще имаш.
Иглата, която си въртял трябва да завиеш докрай и да я отвориш оборот - оборот и половина - като е развита през изпарителя минава голямо количество газ, което не се влияе от натоварването /вакума/ на двигателя.
Най-лесно можеш да направиш - завиваш иглата на 1,5 оборота.
Някой познат ти държи на 3000 оборота на загрял мотор - ти навиваш бавно тройника (кранчето) като се ослушваш за работата на мотора.
Като усетиш, че почват да падат леко оборотите, развиваш половин оборот.
След това ако има проблеми с оборотите на празен ход - регулираш с винта на изарителя /предполагам Ловато/, но не от иглата а от един сив винт с накатка за въртене.
Така би трябвало да гори по-малко колата.
Поздрави и сподели след това има ли ефект от операцията.
"Също така възможно ли е проблема да е в това, че газта
влиза трудно в бутилката при зареждане и да влиза по-малко газ от колкото показва на
колонката" - газта влиза трудно, защото или не е нагласена както трябва сондата в бутилката или самата бутилка иска да се завърти малко нагоре /ако не е за резервната гума де/. Ако не стане със завъртане ще трябва да изхабиш газта и да я закараш на маестрото да я отвори и да нагласи сондата.
- cempak
- Мнения: 37
- Регистриран на: Пон 24 мар 2008 21:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Белене
- Контакти:
И аз отскоро си сложих газ на моето 1.4 Mi при мене оборотите са си нормални ,но отказа да пали на бензин,прочетох темата,рестартирах компютъра от клемата и колата се оправи.Често ли ще ги дава тия грешки и ще отказва да пали и върви на бензин.
Този емулатор за който писахте по горе како представлява,някой има ли инфо колко струва и кой може да ми го сложи,в обикнвен сервиз става ли или трябва в газаджийски.
Този емулатор за който писахте по горе како представлява,някой има ли инфо колко струва и кой може да ми го сложи,в обикнвен сервиз става ли или трябва в газаджийски.
- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
http://runel-tech.com
Поръчваш си оттам - работят с куриери и можеш да си го монтираш и сам - елементарно е , има си упътване, ако се затрудняваш ще помагам
Колкото до първия колега - мембраните в изпарителя слягат след около 500 км, така че се иска донастройка, която принципно трябва да влиза в цената на монтажа...
Поръчваш си оттам - работят с куриери и можеш да си го монтираш и сам - елементарно е , има си упътване, ако се затрудняваш ще помагам

Колкото до първия колега - мембраните в изпарителя слягат след около 500 км, така че се иска донастройка, която принципно трябва да влиза в цената на монтажа...

-
- Мнения: 30
- Регистриран на: Нед 08 окт 2006 15:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Ами оборотите за сега са нормални. За горенето не знам. Днес сипах за 10 лв газ и съм минал около 20 км градско и ще не е свършила
. Ще видим утре. Иначе тази игла ми беше развъртяна на 4 оборота сигурно. Сега е само на 1. Завъртях и и кранчетата да пуска по-малко газ. Сега обаче е малко по тромава (все едно карам служебната си кола Zastava GT55
)))


-
- Мнения: 1008
- Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
другия винт е за сместта, която не трябва да е много богата..
но иглата не е за ниските а пуска принудително през изпарителя количество газ, което по принцип служи за запалването на двигателя...
значи ключа ти е ел. като подадеш контакт има реле време - прецъква и спира - през това време като е развита иглата вкарва порция газ към всмукателните колектори за времето през което сработва релето и спира - в момента на завъртане на контактния ключ започва отново изпарителя да пуска газ и така колата пали по-леко.
Говорим за палене на газ.
изпарителя работи на принципа на засмукването.
когато отваряш дроселовата клапа се получава засмукване и така мембраните пускат газ според натоварването на двигателя.
ако иглата е отворена повече - и без да е натоварен двигателя сместта си остава обогатена във всички режими на работа, понеже на зависи от засмукването на мембраните в изпарителя а вкарва директно газ преобразувана от първата камера на изпарителя.
може би не съм обяснил както трябва - то не е за всеки да обяснява, но с две думи - почти затворена игла и по-обеднена смес от винта за смесста дават по-нисък разход /разбира се не трябва да се прекалява със намалянето, че ефекта може да е обратен - хем не върви колата, хем гори/
но иглата не е за ниските а пуска принудително през изпарителя количество газ, което по принцип служи за запалването на двигателя...
значи ключа ти е ел. като подадеш контакт има реле време - прецъква и спира - през това време като е развита иглата вкарва порция газ към всмукателните колектори за времето през което сработва релето и спира - в момента на завъртане на контактния ключ започва отново изпарителя да пуска газ и така колата пали по-леко.
Говорим за палене на газ.
изпарителя работи на принципа на засмукването.
когато отваряш дроселовата клапа се получава засмукване и така мембраните пускат газ според натоварването на двигателя.
ако иглата е отворена повече - и без да е натоварен двигателя сместта си остава обогатена във всички режими на работа, понеже на зависи от засмукването на мембраните в изпарителя а вкарва директно газ преобразувана от първата камера на изпарителя.
може би не съм обяснил както трябва - то не е за всеки да обяснява, но с две думи - почти затворена игла и по-обеднена смес от винта за смесста дават по-нисък разход /разбира се не трябва да се прекалява със намалянето, че ефекта може да е обратен - хем не върви колата, хем гори/
- cempak
- Мнения: 37
- Регистриран на: Пон 24 мар 2008 21:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Белене
- Контакти:
ivo123 написа:не се прекъсва от акумулатора а самия захранващ пин на компютъра - прекарваш през ключе и при нужда - ресет.
за 1,4 моно ABD мотор е 21 пинче на буксата на компютъра.
Благодаря за бързия и коректен отговор но си нямам представа къде се намира компютъра на Голфа,ако някой ми пообясни къде да го намеря ще прбвам да прекъсна 21-я пин на компютъра (дано са номерирани).
Ще отида сега да се ровя под капака,дано намеря нещо ,че ми писна през ден да откачам и закачам клемите на акомулатора.
- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
ivo123 съжалявам но не мога да се съглася че иглата служи само да пуска газ при паленето .какво тогава става с тази газ когато мотора заработи и започне сам да "смуче" .първата камера се нарича камера за високо налягане и щом ако иглата е отвита много сместа е богата във всички режими както пишеш то като е завита няма ли да е бедна във всички режими.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Carfan и 16 госта