Дюзи за газов инжекцион

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
harry81
Мнения: 25
Регистриран на: Пон 11 юни 2007 8:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Дюзи за газов инжекцион

Мнениеот harry81 » Чет 17 юли 2008 13:56


Здравейте,от около 2 седмици съм с газ.инжекцион СИМГАЗ,колата е Голф 3 1.6 101,АЕК,всичко е ок вървежа е много добър,даже имам усещането ,че върви повече от на бензин.И то не случайно,след като изгорих 3 бутилки газ,разхода извънградско се оказа точно 10/100,което все пак е множко за газ.инж. и то колата е карана 100-120,без настъпване.След съвет с майсторите се оказа,4е проблема може да е в дюзите,моите били двойка и ако се наложи ще ги сменят с по малки.Има ли си някой напредстава,какви са подходящите дюзи за този мотор,или ще трябва да си играем на махни тези-сложи онези.Мерси




Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Чет 17 юли 2008 14:22


Зависи с кои инжектори си? Ако си с Valtec инжектори ,си на границата според предписанията на производителите

За двигатели от 83 до 101 коня - отвора на дюзите трябва да е 1.8мм
За двигатели от 102 до 120 коня - 2.0 мм

Ако не са ти сложили прекалено дълги маркучи ,нещата биха могли и да се оправят с намаляване налягането на изпарителят


harry81
Мнения: 25
Регистриран на: Пон 11 юни 2007 8:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот harry81 » Чет 17 юли 2008 16:26


Да инжекторите са Valtek,коригираха и налягането в редуктора на няколко пъти,сега правя тестове и чакам да видя какъв разход ще даде.


Потребителски аватар
DAXC
Мнения: 1219
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Мнениеот DAXC » Нед 20 юли 2008 0:16


Anbuch написа:...
За двигатели от 83 до 101 коня - отвора на дюзите трябва да е 1.8мм
За двигатели от 102 до 120 коня - 2.0 мм...


Това за дюзите които са завити в колекторите ли се отнася?

Anbuch написа:...
Ако не са ти сложили прекалено дълги маркучи...


Каква е връзката между дългите маркучи и разхода на гориво?

Anbuch написа:...
нещата биха могли и да се оправят с намаляване налягането на изпарителят


Намаляването на наляганео в изпарителя до какво ще води?

Задавам ти тези въпроси защото имам сходен преблем както с колегата, само, че моя ГИ е друга марка.


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Нед 20 юли 2008 0:22


На колектора са само щуцери, дюзите са откъм газовата рейка!
Ако са прекалено дълги маркучите, с ниско налягане в изпарителя на газта ще й е трудно да пълни маркучите с газ и в определени моменти налягането ще пада драстично , ГИ ще си мисли, че свършва газта и ще обръща на бензин...


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Нед 20 юли 2008 7:37


The_Machine написа:На колектора са само щуцери, дюзите са откъм газовата рейка!
Ако са прекалено дълги маркучите, с ниско налягане в изпарителя на газта ще й е трудно да пълни маркучите с газ и в определени моменти налягането ще пада драстично , ГИ ще си мисли, че свършва газта и ще обръща на бензин...

Тогава няма ли да пищи зумер нещо,да предупреждава,че си на бензин?
Въпреки,че знам,че компотите на тези уредби могат да се настроят да включват бензина над и/или под определени обороти.
Разходът на мен не ми се струва нереален.
При мен със Zenit-ката ми лапа към 10-11 градско и да кажем 8 селско с до 100 км/ч,към 8,5-9 със 130 км/ч.
Със гадните Валтеци съм и аз.


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Нед 20 юли 2008 16:16


DAXC написа:....


Машината обясни за дължината на маркучите ,а за да не стават недоразумения: Аз наричам дюза (щуцер) това което е завито на колекторите, а отдугата страна на маркуча на дюзата (щуцера) е инжектора - поне така ги наричам аз


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Нед 20 юли 2008 16:31


[quote="andro]
Тогава няма ли да пищи зумер нещо,да предупреждава,че си на бензин?
Въпреки,че знам,че компотите на тези уредби могат да се настроят да включват бензина над и/или под определени обороти.
[/quote]

Може и да пищи (зависи как е направено). Но това няма значение.

Нарочно не се наглася, газовият комп да превключва на бензин при прекалено ниско налягане на газта ,защото всеки изпарител си има определен дебит и колкото повече газ преминава през него ,толкова му намаля и налягането. Просто няма съвършенни изпарители които да поддържат едно и също налягане при различните потребления на газ и ако се настрои изпарителят да е с ниско налягане на празен год (защото дюзите са прекалено големи) ,като се опиташ да вдигнеш по-висока скорост и колата ,няма да подема на газ ,защото налягането на изпарителят ще пада прекалено много. Пък в комбинация с дългите мъркучи направо става мазано

Представи си следната ситуация:

Караш си спокойно с 80км/ч и изведнъж се наложи да изпревариш някой тир - мачкаш газта - налягането на изпарителят пада и ти изпреварваш тира "с часове" ,рискувайки да те ударят от насрещното. Но ако компа прехвърля на бензин при сравнително по-високо налягане на газта (макар и по-малко от предварително зададеното) ,тогава при необходимост в рискови ситуации ще имаш мощ, защото ще прехвърля на бензин


Потребителски аватар
DAXC
Мнения: 1219
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Мнениеот DAXC » Нед 20 юли 2008 23:21


От обясненията ви се обърках малко.
Ако автомобил с ГИ има висок разход на гоиво въпреки правените различни регулировки през софтуера , къде трябва да се търси причнината?
Автомобила е проверяван в оторизиран сервиз за неизправности по електрониката-неизправности не са открити.


Потребителски аватар
martom
Мнения: 438
Регистриран на: Сря 08 юни 2011 20:39
Автомобил: Polo
Двигател: 1.4AEX
Местоположение: Sofia

Re: Дюзи за газов инжекцион

Мнениеот martom » Сря 03 юли 2013 11:41


Някой може ли да ми каже колко мм трябва да са дюзите за кола 1.4. 60к.с.


emzobg
Мнения: 103
Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 18:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Дюзи за газов инжекцион

Мнениеот emzobg » Сря 03 юли 2013 12:33


Размера на щуцерите зависи най-вече от:
- налягането
- бързината на инжекторите

Избери си за база едно налягане и почваш с един размер.
Тамонката казва, че калибрацията е успешна при газово време около 5-5.5мс. Ако си много близо, може с налягането на коригираш, ако си далече - разпробиваш.
Като най-вероятно за успешна калибрация следи и бензиновото време при работа на газ да не се променя, но не съм проверявал.


Потребителски аватар
martom
Мнения: 438
Регистриран на: Сря 08 юни 2011 20:39
Автомобил: Polo
Двигател: 1.4AEX
Местоположение: Sofia

Re: Дюзи за газов инжекцион

Мнениеот martom » Сря 03 юли 2013 12:40


Проблема е,че казва,че са големи и да ги намаля.иначе са риал 3ом
В момента са 1.8.Дали да не взема 1.5мм?


husky
Мнения: 63
Регистриран на: Нед 20 ное 2011 14:08
Автомобил:
Двигател:

Re: Дюзи за газов инжекцион

Мнениеот husky » Сря 03 юли 2013 23:39


Мисля, че с 1.8 и налягане от 1 бар ще са ти точни нещата


jijane
Мнения: 421
Регистриран на: Нед 08 юли 2007 23:14
Автомобил: Караше Honda Civic
Двигател: D14Z4 1998
Местоположение: Пловдив

Re: Дюзи за газов инжекцион

Мнениеот jijane » Пет 05 юли 2013 9:15


За Полото 1.8 са много големи дюзи. 1.5-1.6 и на 1000-1050мбар. С тоя Рейл на 3 ома може и на 1.4 да си ги оставиш. колкото са фабрично, но тогава времената отиват на около 7-7,5 мс на празен ход.


Потребителски аватар
martom
Мнения: 438
Регистриран на: Сря 08 юни 2011 20:39
Автомобил: Polo
Двигател: 1.4AEX
Местоположение: Sofia

Re: Дюзи за газов инжекцион

Мнениеот martom » Пет 05 юли 2013 17:24


И какво е най-добре да направя според вас?



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта