Възможна ли е регулировка на ГИ чрез софтуер и газанализатор

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
DAXC
Мнения: 1219
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Възможна ли е регулировка на ГИ чрез софтуер и газанализатор

Мнениеот DAXC » Сря 16 юли 2008 18:13


Прави ми впечатление, че повечето автомобили с поставени ГИ имат завишен разход на гориво на дълъг път. Повечето шофьори са доволни защото не се усеща разлика в динамиката от газ и бензин.

Но поправете ме ако греша, ГИ е доста по прецизна газова уредба в сравнение с електрическите. При ГИ компютъра определя точно какво количество да пусне дюзата ( същото е както инжекционните автомобили, при които се подава и пуска строго определено количество гориво). При условие, че дюзите пускат точно определено количество газ, то при ГИ разхода на гориво трябва да е доста по-ниско от колкото при обикновените АГУ-та, но това не е така. Всички знаем, че при обикновените АГУ ако регулировките се направят въз основа на показанията на газанализатор, нормалния разход на автомобил с двигател , примерно 1.8 при скорост около 90-100 км/ч трябва да е 7-8/100, а градско 10-12/100. А често срещано в момента е коли с ГИ да имат разход извънградско около и над 9/100. При условие, че ГИ е по-прецизен от обикновените АГУ, това според вас, нормален разход ли е?

Заимствано от настройките на обикновените АГУ, ГИ няма ли да може да се настройва въз основа показанията на газанализатор?




Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Сря 16 юли 2008 18:53


ако настроиш инжекцион с газанализатор (електрически инжекцион), значи можеш и ГИ да настроиш така.
обикновените газови не само че нямат динамика но нямат и никакви настройки под товар-няма как да имат.
писал съм по горе една статия кое как бачка-прочети я. :wink:


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Сря 16 юли 2008 20:30


Щото масовата практика на газаджиите е да ти изпраскат автоматичните настройки и ходи бегай после :-D
Аз карам клиентите да се изкара колата на Цариградско например и тогава по показанията на ламбда сондата/ите вече си бъзикам сместа :) - Това е правилният начин! , а не с газанализатор, защото натоварването на място на двигателя е минимално в сравнение със загубите по трансмисията, въздушното съпротивление и Т.Н.


volf
Мнения: 109
Регистриран на: Сря 30 май 2007 15:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Възможна ли е регулировка на ГИ чрез софтуер и газанализ

Мнениеот volf » Сря 16 юли 2008 20:36


DAXC написа:Прави ми впечатление, че повечето автомобили с поставени ГИ имат завишен разход на гориво на дълъг път. Повечето шофьори са доволни защото не се усеща разлика в динамиката от газ и бензин.

Но поправете ме ако греша


Естествено,че грешиш!!! Що при мен съотношението е приблизително 1/1 С Г. Инжекцион съм,и никакви донастройки не са ми правени. Просто майстора си знаеше работата перфектно.
А завишения разход идва от това ,че газта е евтина ,и примерно вместо да карам с 90/100км ,аз си я ръчкам на 120/160 .
Ей ,от това е . Пък ти пробвай да си я караш на бензинец та да видим съотношението.


Двигателист
Мнения: 11
Регистриран на: Сря 08 мар 2006 10:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Възможна ли е регулировка на ГИ чрез софтуер и газанализ

Мнениеот Двигателист » Сря 16 юли 2008 22:17


DAXC написа:Прави ми впечатление, че повечето автомобили с поставени ГИ имат завишен разход на гориво на дълъг път. Повечето шофьори са доволни защото не се усеща разлика в динамиката от газ и бензин.

Но поправете ме ако греша, ГИ е доста по прецизна газова уредба в сравнение с електрическите. При ГИ компютъра определя точно какво количество да пусне дюзата ( същото е както инжекционните автомобили, при които се подава и пуска строго определено количество гориво). При условие, че дюзите пускат точно определено количество газ, то при ГИ разхода на гориво трябва да е доста по-ниско от колкото при обикновените АГУ-та, но това не е така. Всички знаем, че при обикновените АГУ ако регулировките се направят въз основа на показанията на газанализатор, нормалния разход на автомобил с двигател , примерно 1.8 при скорост около 90-100 км/ч трябва да е 7-8/100, а градско 10-12/100. А често срещано в момента е коли с ГИ да имат разход извънградско около и над 9/100. При условие, че ГИ е по-прецизен от обикновените АГУ, това според вас, нормален разход ли е?

Заимствано от настройките на обикновените АГУ, ГИ няма ли да може да се настройва въз основа показанията на газанализатор?


Твоят въпрос има прост отговор - за постигане на еднаква изходна мощност са необходими около 20% повече пропан-бутан в сравнение с бензин. Проверявано е на динамометрична спирачка...



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта