Здравейте колеги,
от 1 година съм горд собственик на VW Passat 1,9 131 к.с. и имам сериозен проблем с разхода на масло.
На смяна масло при пробег 10 000км доливам около 3л масло. За 1 година съм сменил 2 пъти маслото и разхода си е такъв. В началото като видях, че изчезва маслото ме посъветваха да сменя турбината въпреки, че със старото турбо колата си вървеше. Купих рециклирана турбина, с която значително се увеличи вървежа на колата и маркучите на турбото станаха значително по- сухи, но масло продължих да си доливам. В един сервиз ми махаха маркучите от картера и момчето ми каза, че съм за основен ремонт на двигателя, защото духало оттам въздух. НА друго място пък ми казаха, че за мощен дизел е нормално да духа и да не се занимвам да правя ремонти, а да си доливам.
Автомобила ми е много запазен и няма никакви други проблеми. Сега в големите студове си пали без проблем, което ме навежда на мисълта, че двигателя си е ОК. Не ми пречи да си доливам масло, но това ме дразни много. При всяко по- дълго пътуване със семейството ги мисля 300 и 30 дали няма да остана някъде.
Моля дайте ми съвет какво да направя или към кого да се обърна.
Поздрави,
Пасат 1,9 ТДИ 131 к.с. голям разход на масло ???
- rumenski
- Мнения: 173
- Регистриран на: Съб 02 апр 2011 10:06
- Автомобил: 2002 Passat B5.5
- Двигател: 1.8T 170hp AWM
- Местоположение: Добрич
Re: Пасат 1,9 ТДИ 131 к.с. голям разход на масло ???
Ееех колега, първо да ти честитя новата година и да те приветствам за добре дошъл във форума.
Съжалявам за проблема, който имаш и за "късмета" който си извадил. Към този момент, щом като духа ексесивно много от картера, значи, че сегментите са ти поизносени доста, което само потвърждава симптомите. Изправните сегменти не позволяват да слиза прекомерно много количество газове от цилиндъра в картера. Тъй като тази кола е с директно впръскване, старта на двигателя е доста по-лесен от старите дизели, при които с износени сегменти не можеш никога да запалиш. Директното впръскване плюс изправни подгревни свещи позволяват да можеш да запалиш дори и с явно-износените ти сегменти. Варианта ти е да закараш колата на сервиз и да се премери компресията на цилиндрите. Не е лесно, но е първа стъпка. След като имаш стойностите, вече ще стане ясно колко трагично е положението във всеки цилиндър. Следва да се свали блока. Тук става вече твърде дебело. Лично аз не препоръчвам да си правиш основен ремонт на блока, защото през последните 4 години аз не съм случил нито на един отзив за добре направен блок в българия. Резултата от престъргване или поставяне на т.нар ризни втулки в цилиндрите, винаги е повече от незадоволителен. Това, което аз бих препоръчал е да си търсиш употребяван блок на малко километри. Блок по който има останал виден хонинг, а не с лъскави цилиндри. Алтернативният вариант разбира се е да дадеш блока в специален сервиз, където извършват такива услуги, но пак казвам, че аз не знам къде в България това може да се направи качествено и успешно. Изключително срамно и банално е да няма сервиз с достатъчно прецизна техника/разбиращи техници, но е факт. Същата услуга в щатите и Канада се извършва за около 400$ и ефекта е повече от задоволителен. Хората правят блока като нов. Но уви, аз не знам за сервиз с подобно качество в България. Ако все пак прибегнеш до този вариант аз бих ти препоръчал да си пуснеш по една тема в нашия форум, във форума на опел, мерцедес и бмв и да попиташ хората да ти кажат къде могат да ти "рециклират" износения блок качествено, ако изобщо има къде(аз съм много скептично настроен).
Що се отнася до това дали ще те остави на пътя или не - няма да те остави. Стига ти да доливаш масло и да не го оставяш да пада под минимума, то няма никога да те остави.
Успех.
Съжалявам за проблема, който имаш и за "късмета" който си извадил. Към този момент, щом като духа ексесивно много от картера, значи, че сегментите са ти поизносени доста, което само потвърждава симптомите. Изправните сегменти не позволяват да слиза прекомерно много количество газове от цилиндъра в картера. Тъй като тази кола е с директно впръскване, старта на двигателя е доста по-лесен от старите дизели, при които с износени сегменти не можеш никога да запалиш. Директното впръскване плюс изправни подгревни свещи позволяват да можеш да запалиш дори и с явно-износените ти сегменти. Варианта ти е да закараш колата на сервиз и да се премери компресията на цилиндрите. Не е лесно, но е първа стъпка. След като имаш стойностите, вече ще стане ясно колко трагично е положението във всеки цилиндър. Следва да се свали блока. Тук става вече твърде дебело. Лично аз не препоръчвам да си правиш основен ремонт на блока, защото през последните 4 години аз не съм случил нито на един отзив за добре направен блок в българия. Резултата от престъргване или поставяне на т.нар ризни втулки в цилиндрите, винаги е повече от незадоволителен. Това, което аз бих препоръчал е да си търсиш употребяван блок на малко километри. Блок по който има останал виден хонинг, а не с лъскави цилиндри. Алтернативният вариант разбира се е да дадеш блока в специален сервиз, където извършват такива услуги, но пак казвам, че аз не знам къде в България това може да се направи качествено и успешно. Изключително срамно и банално е да няма сервиз с достатъчно прецизна техника/разбиращи техници, но е факт. Същата услуга в щатите и Канада се извършва за около 400$ и ефекта е повече от задоволителен. Хората правят блока като нов. Но уви, аз не знам за сервиз с подобно качество в България. Ако все пак прибегнеш до този вариант аз бих ти препоръчал да си пуснеш по една тема в нашия форум, във форума на опел, мерцедес и бмв и да попиташ хората да ти кажат къде могат да ти "рециклират" износения блок качествено, ако изобщо има къде(аз съм много скептично настроен).
Що се отнася до това дали ще те остави на пътя или не - няма да те остави. Стига ти да доливаш масло и да не го оставяш да пада под минимума, то няма никога да те остави.
Успех.
Re: Пасат 1,9 ТДИ 131 к.с. голям разход на масло ???
Благодаря за изчерпателния отговор, но ако е издухал мотора, не трябва ли да духа масло през маркуча за изгорелите газове? Махах маркуча и го сложих в шише, така карах 3-4 дни и нямаше никакво масло в него.
За ремонт не се захващам, защото и други добри майстори ми казаха, че тук не може да се рециклира блок. Най- много да се сменят сегменти, гумички и да се шлайфа главата, което все пак ще ограничи разхода на масло.
Пуснах темата, защото си мислех, че може да има и нещо друго по Пасатите, което незнам и от което може да изчезва маслото- филтър за картерни газове, тандем помпа и т.н.
При първа възможност ще премеря компресия. Ще съм благодарен, ако ме насочите някъде, където ще могат да го направят това съвестно и бързо.
Поздрави,
За ремонт не се захващам, защото и други добри майстори ми казаха, че тук не може да се рециклира блок. Най- много да се сменят сегменти, гумички и да се шлайфа главата, което все пак ще ограничи разхода на масло.
Пуснах темата, защото си мислех, че може да има и нещо друго по Пасатите, което незнам и от което може да изчезва маслото- филтър за картерни газове, тандем помпа и т.н.
При първа възможност ще премеря компресия. Ще съм благодарен, ако ме насочите някъде, където ще могат да го направят това съвестно и бързо.
Поздрави,
Re: Пасат 1,9 ТДИ 131 к.с. голям разход на масло ???
Може да ти е запушен филтъра за картерните газове. Откачи маркуча и го запуши. После с друг маркуч ги изведи някаде и виж дали ще има промяна
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20273
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат 1,9 ТДИ 131 к.с. голям разход на масло ???
А от ауспуха какво излиза?
-
- Мнения: 88
- Регистриран на: Пон 02 мар 2009 10:56
- Автомобил: Mk2 golf
- Двигател:
- Местоположение: Karlovo
Re: Пасат 1,9 ТДИ 131 к.с. голям разход на масло ???
Това е много важен въпрос.А относно блока, щом колата си върви нормално, има много голяма вероятност с нови сегменти и гумички да се оправи проблема.Поздрави.
Последна промяна от IvanMan на Нед 04 яну 2015 17:44, променено общо 1 път.
Причина: Не е необходимо да цитираш предишното мнение! Използвай бутон "Нов отговор"!
Причина: Не е необходимо да цитираш предишното мнение! Използвай бутон "Нов отговор"!
- rumenski
- Мнения: 173
- Регистриран на: Съб 02 апр 2011 10:06
- Автомобил: 2002 Passat B5.5
- Двигател: 1.8T 170hp AWM
- Местоположение: Добрич
Re: Пасат 1,9 ТДИ 131 к.с. голям разход на масло ???
Ако излиза масло от маркуча на ЕГР-то, това значи, че колата ти харчи 1Л масло/100км. Все пак, което и да е масло не може да издържи на поток от изгорели газове, с температура от около 1000 градуса по целзии. Виж отзад ауспуха дали саждите са мазни(най-вероятно са).
Ако решиш да правиш "ремонт", това, което аз бих направил е да сложа нови сегменти, един лек шлайф и ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ХОНИНГ на блока. Но никакво престъргване, защото ще стане трагично. Нови гумички на главата също биха били от полза имайки предвид, че този двигател е сигурно на 400-500 000км. След това се прекръстваш, сглобявате двигатела и почваш да караш. В тези процедури има много малко моменти където може да се допусне грешка. Така че би трябвало разхода да спадне с около 50%, ако не и повече, но няма да е за много дълго време. Добре е също да се премерят т. нар. бутални ризи за износване. защото ако са под сервизният лимит би било грехота да се подминат и да не се сложат нови бутала. Но това вече не оказва толкова влияние на маслото, колкото на компресията и топлообмена в буталата.
Ако решиш да правиш "ремонт", това, което аз бих направил е да сложа нови сегменти, един лек шлайф и ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ХОНИНГ на блока. Но никакво престъргване, защото ще стане трагично. Нови гумички на главата също биха били от полза имайки предвид, че този двигател е сигурно на 400-500 000км. След това се прекръстваш, сглобявате двигатела и почваш да караш. В тези процедури има много малко моменти където може да се допусне грешка. Така че би трябвало разхода да спадне с около 50%, ако не и повече, но няма да е за много дълго време. Добре е също да се премерят т. нар. бутални ризи за износване. защото ако са под сервизният лимит би било грехота да се подминат и да не се сложат нови бутала. Но това вече не оказва толкова влияние на маслото, колкото на компресията и топлообмена в буталата.
Re: Пасат 1,9 ТДИ 131 к.с. голям разход на масло ???
Двигателя е на 230 000км, проверяваха я 2 пъти, след като я купих и съвпадеше с километража т.е. не беше превъртана.
От ауспуха пуши черно, само когато я вкарам в обороти, защото не я карам с много газ и събира сажди по тръбите. Почти не пуши отзад, а когато пропушва излиза бяло- сив пушек, което незнам какъв признак е , но ме притеснява. ЕГР-а ми е омазнен и излиза масло от него, но според мен не може оттам да минават 3л. за 10 000км. Момчето, което ми поддържа колата изка да ми слага на негово място някаква преправена тръба или нещо подобно, с което ЕГР-а се махал изобщо.
От ауспуха пуши черно, само когато я вкарам в обороти, защото не я карам с много газ и събира сажди по тръбите. Почти не пуши отзад, а когато пропушва излиза бяло- сив пушек, което незнам какъв признак е , но ме притеснява. ЕГР-а ми е омазнен и излиза масло от него, но според мен не може оттам да минават 3л. за 10 000км. Момчето, което ми поддържа колата изка да ми слага на негово място някаква преправена тръба или нещо подобно, с което ЕГР-а се махал изобщо.
- rumenski
- Мнения: 173
- Регистриран на: Съб 02 апр 2011 10:06
- Автомобил: 2002 Passat B5.5
- Двигател: 1.8T 170hp AWM
- Местоположение: Добрич
Re: Пасат 1,9 ТДИ 131 к.с. голям разход на масло ???
Ами, според мен не е от там. Това с премахването на егр клапана е ок. Не вреди с нищо, но и не виждам как би помогнало ако наистина колата си гори масло през цилиндрите(както най-вероятно гори). ЕГР-а всмуква част от изгорелите газове и ги вкарва обратно в цилиндрите за повторно изгаряне. Ако колата гори масло, то е защото сегментите не обират маслото от цилиндровата стена и то си остава в цилиндъра и изгаря заедно с нафтата. Не виждам как премахването на егр-то би намалило разхода на масло. Той би намалил задръстването на двигателя и различните въздуховодителни линии със сажди. Но не виждам защо се гледа на него като причинител за разхода на масло.
Ако двигателя наистина е на 230 000км и харчи толкова много масло, значи е каран като съдран и/или не е виждал нормална поддръжка.
Ако двигателя наистина е на 230 000км и харчи толкова много масло, значи е каран като съдран и/или не е виждал нормална поддръжка.
Re: Пасат 1,9 ТДИ 131 к.с. голям разход на масло ???
Може ли при замерване на компресия да се разбере дали хаби маслото от сегментите или ще е нещо друго?
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: Пон 11 окт 2010 18:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: vidin
Re: Пасат 1,9 ТДИ 131 к.с. голям разход на масло ???
Може. Ако си прочел внимателно горния пост, колегата го е обяснил перфектно. Когато нямаш компресия, това означава, че сегментите са износени. Това води до вкарване на масло в горивната камера и то изгаря. Масло може да гори и от гумичките на клапаните, от износена турбина, неподходящо масло и тн. Успех с ремонта 

- ел.техника
- Мнения: 227
- Регистриран на: Пет 18 май 2012 16:23
- Автомобил: GOLF4 TDI
- Двигател: AGR
- Местоположение: Северозападна BG
Re: Пасат 1,9 ТДИ 131 к.с. голям разход на масло ???
Извинете,че се намесвам,но ме гложди един въпрос.Може ли компресията и съответно компресьонните сигменти да са добре,но да има счупен маслен на някой цилиндър,или пък запекъл един или повече,и от там разхода на масло?И как ще разберем това с измерването на компресията или по някакъв друг начин? 

- RadoShopa
- Мнения: 590
- Регистриран на: Вто 17 авг 2010 16:40
- Автомобил: Vw Passat
- Двигател: 1.9 TDI AVF 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат 1,9 ТДИ 131 к.с. голям разход на масло ???
Ще следя темата, защото и аз имам подобен проблем.....при мен разхода си е от край време 1 литър масло на 10 000 км. но тука в началото на почивните дни изгорелите газове се увеличиха двойно, отзад става димна завеса на високите обороти, но най-вече като я карам с малко газ към 1500 об/м........а и на място също доста пуши, до сега нямаше такава аномалия! Сиво/син задушлив пушек! Смених масло на 1.01.15 , но още не мога да го хвана дали взе рязко да пада нивото на щеката....тия дни ще видя, но усещам, че маслото ще е наполовин
Проблем има и явно ще трябва разбиращи майстори на тези мотори да се намесят......давайте предложения, става въпрос в района на София! Трябва да намерим решения, че много ПД се разпушиха и разчукаха, остаряха завалиите....
!Турбо ли, гумички на клапани ли, уплътнения на дюзи ли, сегменти ли.... 



- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Пасат 1,9 ТДИ 131 к.с. голям разход на масло ???
Колеги ,моя кошник и той е същия похапва масло,3на 10000,обаче компресия има ,около 29,30 .пали отлично,няма зима,няма лято.И аз се чудя няма ли да мина само с гумички...или има някой маслен сегмент за смяна май,май.
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: Пон 11 окт 2010 18:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: vidin
Re: Пасат 1,9 ТДИ 131 к.с. голям разход на масло ???
Колеги, не знам защо се хвърляте направо на сегментите и в по - големия филм. Проверете си гумичките на клапаните. Вижте турбото как е. За да харчи над литър масло и проблема да е в сегментите, колата трябва да е над 500-600 000 или да е карана като състезателна. Служебното Кади е на 350 000 (сигурен съм, че е на толкова, щото го взехме ново
) и не пипа маслото от смяна до смяна,а то се сменява на 15000км. То излиза. че на 200 000 основен ремонт.
Както знаете моторите на VW не са толкова калпави, а по скоро "периферията" (турбо,дюзи, ЕГР,ДПФ, клапанчета, вакуми...) дава фира. Със здраве и по -малко аварии. 



Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта