Обаждам се с Голф но не мисля, че разликата е особенно голяма - разход нафта на дълго без настъпване падал съм на 4.2л. нормално отново без настъпване 4,5-4,9 максимум.Градско зима максимум 6 л. но обичам да ми е топло и си оставям мотора да работи на място когато чакам.Спорни са тия стойности разбира се всеки има различно тежък крак и маниер на каране.Не съм карал 110 коня мисля не е особенно голяма разликата в карането.Избери си читав мотор от там нататък каквото стане.След доста изчетени мнения отново бих си избрал 90 к.с. май турбината без променлива геометрия е по надежна.
Късмет.
Информация за В4 1.9ТДИ 90к.с. и 110к.с.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Общо взето пътувам повечко извънградско и оттам ми идва идеята мотора да е по-мощния - понеже 90к.с. с климатик и ако сме повечко хора ще го уморя стабилно пък е хубаво като ми се наложи да имам малко мощност в резерв.
По повод турбината - горе-долу как вървят цените на ремонтите там и изобщо какво се случва.
Така или иначе избора на В4 110к.с. се свежда до малък брой автмобили на пазара което налага да се лиша от някои капризи.Засега рших,че става и с обикновен климатик а не с климатроник (сегашния В3 е с климатроник).Също така мога да прежаля някои ремонти по колата (все пак не е чисто нова и някоя гарнитура,маркуч,тампон или амортисьори дори са си нормални неща) или пък доста запазено купе и ходова част за сметка на малко по-изтормозен двигател.Затова и попитах как са цените по турбото за да имам по-точна преценка.
По повод 90-те к.с. трябва да се хвана да ровя по пазара и да видя какво се предлага на тема 110к.с. преди да мина на другия вариант.
Благодаря!
По повод турбината - горе-долу как вървят цените на ремонтите там и изобщо какво се случва.
Така или иначе избора на В4 110к.с. се свежда до малък брой автмобили на пазара което налага да се лиша от някои капризи.Засега рших,че става и с обикновен климатик а не с климатроник (сегашния В3 е с климатроник).Също така мога да прежаля някои ремонти по колата (все пак не е чисто нова и някоя гарнитура,маркуч,тампон или амортисьори дори са си нормални неща) или пък доста запазено купе и ходова част за сметка на малко по-изтормозен двигател.Затова и попитах как са цените по турбото за да имам по-точна преценка.
По повод 90-те к.с. трябва да се хвана да ровя по пазара и да видя какво се предлага на тема 110к.с. преди да мина на другия вариант.
Благодаря!
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Тъй като все повече се замислям за дизелче (всеки ден като тръгна нанякъде със сегашния Пасат) имам няколко въпроса за 1Z двигателя.Как са там частите,какви са му най-честите проблеми,каква е концепцията на този двигател т.е. ГНП е ясно,че има ама не разбрах за какво му е електронен блок?
Общо взето събирам всякаква информация
Благодаря!
Общо взето събирам всякаква информация

Благодаря!
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
Съвет 1 - прочети всичките важни теми в дизеловия раздел.
Съвет 2 - ако четеш руски и английски, прочети тук да се запознаеш по-подробно (гледай буквите на двигателя, не толкова модела на колата).
Съвет 2 - ако четеш руски и английски, прочети тук да се запознаеш по-подробно (гледай буквите на двигателя, не толкова модела на колата).
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ами поизчетох доста неща из темите и естествено имам няколко въпроса :
-като за начало какво е AGR - какво представлява,за какво се ползва?
-какво ще рече електронен педал на газта и как всъщност това командва ГНП-то?.
Държа да подчертая,че с дизел не съм се занимавал откакто бяха на мода двигатели с обикновенно ГНП и даже турбото беше пожелателна екстра
така че....затова задавам глуави въпроси
Благодаря!
-като за начало какво е AGR - какво представлява,за какво се ползва?
-какво ще рече електронен педал на газта и как всъщност това командва ГНП-то?.
Държа да подчертая,че с дизел не съм се занимавал откакто бяха на мода двигатели с обикновенно ГНП и даже турбото беше пожелателна екстра


Благодаря!
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
Първото ти питане най-вероятно е за EGR; ако е така, за него има писано много - както във форума, така и в "литературата", която посочих.
Второто означава, че на педала на газта няма жило, с което да се управлява директно ГНП (или дроселова клапа при бензиновите), а потенциометър. От този потенциометър компютърът на колата (ECU) разбира колко си натиснал педала, и в съответствие с програмите си, и сигналите от още една камара датчици (включително за натисната спирачка и съединител) подава сигнал за управление на ГНП - затова се казва, че помпата е "електронна" (тя пак си е механична, но управлението й е електронно). Това е казано с най-прости думи, и съм го чел точно там, където ти показах в предия си пост.
Второто означава, че на педала на газта няма жило, с което да се управлява директно ГНП (или дроселова клапа при бензиновите), а потенциометър. От този потенциометър компютърът на колата (ECU) разбира колко си натиснал педала, и в съответствие с програмите си, и сигналите от още една камара датчици (включително за натисната спирачка и съединител) подава сигнал за управление на ГНП - затова се казва, че помпата е "електронна" (тя пак си е механична, но управлението й е електронно). Това е казано с най-прости думи, и съм го чел точно там, където ти показах в предия си пост.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ами....азне успях да го намеря
Иначе там,където ми посочи има една тема техническа информация за дизелите и вътре има една табличка.И в тази табличка има въпросното AGR и на 1Z пише,че го има
ето тук - http://www.powerchip-germany.de/table.html - четвъртия най-отдолу.Може и да е правпоисна грешка незнам.
Може ли да ми пуснеш един линк с информацията,която ти гледаш понеже явно гледам някъде в нищото
Благодаря ти!

Иначе там,където ми посочи има една тема техническа информация за дизелите и вътре има една табличка.И в тази табличка има въпросното AGR и на 1Z пише,че го има

ето тук - http://www.powerchip-germany.de/table.html - четвъртия най-отдолу.Може и да е правпоисна грешка незнам.
Може ли да ми пуснеш един линк с информацията,която ти гледаш понеже явно гледам някъде в нищото

Благодаря ти!
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
http://volkswagen.msk.ru/engine/reg_turbo.zip - турбо с променлива геометрия, руски, .pdf става след разархивирането
http://volkswagen.msk.ru/engine/adjust_turbo.pdf - същото може би, директно на английски
http://volkswagen.msk.ru/engine/b3_b4_engine2_rus.zip - ремонт на дизелите на Б3, Б4 без сваляне от автомобила, руски
http://volkswagen.msk.ru/engine/aaz_1z_ ... r_syst.pdf - турбо на дизелите, английски
http://volkswagen.msk.ru/engine/aaz_1z_ ... vicing.pdf - обслужване на турбодизелов двигател, английски
http://volkswagen.msk.ru/engine/1_9_tdi_rus.zip - техническо описание на двигател 1,9 TDI, руски (може би това е най-доброто).
Въобще отваряш тук, отваряш си една търсачка в страницата (аз лично с Ctrl+F), пишеш 1Z примерно, и където го срещне, и ти хареса, отваряш (т.е. сваляш).
http://volkswagen.msk.ru/engine/adjust_turbo.pdf - същото може би, директно на английски
http://volkswagen.msk.ru/engine/b3_b4_engine2_rus.zip - ремонт на дизелите на Б3, Б4 без сваляне от автомобила, руски
http://volkswagen.msk.ru/engine/aaz_1z_ ... r_syst.pdf - турбо на дизелите, английски
http://volkswagen.msk.ru/engine/aaz_1z_ ... vicing.pdf - обслужване на турбодизелов двигател, английски
http://volkswagen.msk.ru/engine/1_9_tdi_rus.zip - техническо описание на двигател 1,9 TDI, руски (може би това е най-доброто).
Въобще отваряш тук, отваряш си една търсачка в страницата (аз лично с Ctrl+F), пишеш 1Z примерно, и където го срещне, и ти хареса, отваряш (т.е. сваляш).
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта