Претрисане (а може би детонации?) при студен двигател.

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
a_panov

Претрисане (а може би детонации?) при студен двигател.

Мнениеот a_panov » Пет 04 апр 2008 14:14


Претрисане (а може би детонации?) при студен двигател.
Имам Мерцедес W123 240D
Тая кола е с атмосверен 4-ри цилиндров двигател с редова помпа. Купих си я в най-големия студ. След като си я обслужих като консумативи, наскоро забелязах че има осезамо периодично претрисане на цялата кола когато е студена. Усеща се претрисането и в купето и в кормилото. Отварям капака и гледам че периодично се сгъват тампоните на двигателя когато има това претрисане - бумтене. Не знам какво е "детонация" и как визуално (зрително и слухово) се определя?

След като дигне температура двигателя си работи спокойно и тихо без това претрисане - бумтене. Прави го само когато е студен двигателя.

Търся каква е причината. Изключвам вакуумите защото ги проверих и са в ред. Изключвам и спукана гарнитура и да влиза вода в цилиндрите защото:
- колата не прави "твърди маркучи" на охлаждането
- не се губи охлаждаща течност.
Остава да е помпата или дюзите.

Детонация се получава при обеднена смес, а такава може да се получи ако някоя дюза още докато е студена зацепва и не пуска толкова гориво колкото трябва а по-малко. Другото е помпата да не прави налягане докато е студена.

Вашето мнение?
(Аз ще сипя една добавка за прочистване на дюзи, преди да ходя в сервиз...)




Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пет 04 апр 2008 14:18


На един приятел така му тресеше W124-ката и най-накрая се оказаха дюзи.


a_panov

Мнениеот a_panov » Пет 04 апр 2008 14:42


Rabbit_TDI написа:На един приятел така му тресеше W124-ката и най-накрая се оказаха дюзи.
Тресеше му на студен двигател а на топъл намаше никакъв проблем?


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пет 04 апр 2008 14:45


Да/доколкото си спомням/ и го правеше само на празен ход - приличаше все едно някой тампон е изпуснал - в смисал не беше шумен ,а го гледаш как играе и се опитва да загасне изкупето.


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Съб 05 апр 2008 0:24


Вероятно е и от ниска компресия да го прави този номер. Другия вариант е някоя дюза да "пикае".


a_panov

Дизел

Мнениеот a_panov » Пон 07 апр 2008 8:30


Сложих 20 кила дизел от Ромпетрол при наличието на 15 в презервоара. Набутах половин (1/2 от 250 грама) добавка за почистване на инжектори на дизелов двигател от Rednex.

Вървежа ясно че е друг но и тия претрисания намаляха, по точно с по малка сила. Дюза ще е... Ама ще трябва да си карам колата за да се прочисти всичко. А скоро се очертава да не я карам. Живея и работя в един и същ квартал...



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], MapTo_D и 79 госта