Здравейте, имам следният проблем, не всеки път ми се включват подгревателните свещи. Обикновенно, когато колата е стояла повечко време се включват, но когато да речем съм я загасил преди 20-30 мин не се включват. Съответно по-трудно пали, ако са работили свещите то само при докосването на ключа веднага двигателят тръгва.
Казаха ми, че евентуално е релето на свещите, но не знам точно кое реле е, смених едно, но явно не е то. Поне ми го продадоха за реле, за подглевателни свещи. Ако някой знае кое точно е, моля помагайте... Или евентуално други идеи от какво може да не се включва подгряването...
Двигателят е 1,6 D JP.
Поздрави
Подгряване на Г2
- ruskia
- Мнения: 358
- Регистриран на: Вто 07 ное 2006 11:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ми служебните коли всички са нафти и при тях се включват всеки път, дори и за малко. А също така и паля по-трудно, ако не се включат... Това според мен означава, че трябва да се включват...
Последна промяна от ruskia на Пон 14 май 2007 15:41, променено общо 1 път.
- Petyoffy
- Мнения: 625
- Регистриран на: Пет 09 дек 2005 13:29
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CBBF 2012
- Местоположение: София
При тези двигатели ( на VW ) това нормално, защото има датчик за температурата на двигателя и при топъл двигател подгряващите свещи не се включват. Релето за тези свещи е в монтажния блок с бушоните над другите релета, обокновено е само и има отделен предпазител. Ако неможеш да го установиш кое е - отвори капака на бушоните и релетата и слушай като изгасне лампичката за подгряване след малко изключва и релето ( само при студен двигател). Чува се доста добре, а може и с ръка като го докоснеш също се усеща. Дано съм ти полезен, но описания от теб проблем едва ли е от релето...
Успех.

Успех.

- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Нищо , че темата е стара
Аз имам проблем със същото реле на двигател ТД . При мен релето е първото отгоре вляво , на него е написано "60" ...
При мен проблема е следния : както си карам , двигатела е загрял , на дълъг път особено .... се случва следното : отначало жълтата лампа леко премигва , после по-сериозно свети
, а в последната фаза
чувам как релето трака и ми включва свещите
. Имам волтметър на таблото и по него разбирам кога наистина се включват свещите ( напрежението явно пада с 2-3 десети от волта) . Това явление се влияе също от фарове , мигачи ... т.е ако вече е започнала да мига ламБата
като подам мигач тя започва да мига "здраво" заедно с мигача
. Ако превключвам дълги-къси се получава нещо подобно .... Когато карам на къси разтояния - няма проблем , не се проявява дефекта , но на дълги .... както си карам - дръпвам релето от предпазителния блок ... и хайде в жабката
, когато ми трябва подгрев го монтирам отново
...
Колата няма компютри
, жълтата лампа е само (и единствено , 100%
) за подгрева .
Някой от вас имал ли е подобен проблем
... аз не намерих с търсачката ...?
Преди да ме критикувате , че не чета : колата няма компютър , и ако се трупат грешки , те се трупат на моята
глава ...

Аз имам проблем със същото реле на двигател ТД . При мен релето е първото отгоре вляво , на него е написано "60" ...
При мен проблема е следния : както си карам , двигатела е загрял , на дълъг път особено .... се случва следното : отначало жълтата лампа леко премигва , после по-сериозно свети








Колата няма компютри


Някой от вас имал ли е подобен проблем

Преди да ме критикувате , че не чета : колата няма компютър , и ако се трупат грешки , те се трупат на моята

- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Благодаря колега , има логика в това ....
Аз отначало мислех , че е самото реле .... но се убедих че не е
Сега остава или кабелите от датчика както каза ти , самия датчик , или онова предпазително табло да прекъсва . Аз съм го вадил по друга причина ( беше ми се "загубила" светлината за задна ...) и като знам какво представлява
...
Аз отначало мислех , че е самото реле .... но се убедих че не е

Сега остава или кабелите от датчика както каза ти , самия датчик , или онова предпазително табло да прекъсва . Аз съм го вадил по друга причина ( беше ми се "загубила" светлината за задна ...) и като знам какво представлява

- KombiTDI
- Мнения: 48
- Регистриран на: Сря 26 дек 2007 18:12
- Автомобил: Polo 1_4 TDI 2003
- Двигател: AMF 2003
- Местоположение: Асеновград
На старите модели датчиците са с по един проводник, на новите с по два.Ако е от старите двата датчика за монтирани един до друг на изхода на блока и са абсолютно еднакви по модел.Могат да се разменят за проба.Кабелът който може да е проблемен мисля (по спомен) беше жълт с червена лента, ама на едножичните датчици.Има и друго че ел.контакта на тези датчици е един кръгъл и се надява една обувка, като най-често е разхлабена и се върти хаотично.Притягаш и може да се оправи.На по новите е по друго защ. са с по два кабела и самите датчици като се скапят и и почват да шашкат релето за свещите.Може да искат смяна.Но търси кабели най-вече.Успех
- KombiTDI
- Мнения: 48
- Регистриран на: Сря 26 дек 2007 18:12
- Автомобил: Polo 1_4 TDI 2003
- Двигател: AMF 2003
- Местоположение: Асеновград
На старите модели датчиците са с по един проводник, на новите с по два.Ако е от старите двата датчика за монтирани един до друг на изхода на блока и са абсолютно еднакви по модел.Могат да се разменят за проба.Кабелът който може да е проблемен мисля (по спомен) беше жълт с червена лента, ама на едножичните датчици.Има и друго че ел.контакта на тези датчици е един кръгъл и се надява една обувка, като най-често е разхлабена и се върти хаотично.Притягаш и може да се оправи.На по новите е по друго защ. са с по два кабела и самите датчици като се скапят и и почват да шашкат релето за свещите.Може да искат смяна.Но търси кабели най-вече.Успех
- vladitdrv
- Мнения: 265
- Регистриран на: Пон 25 сеп 2006 18:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Здравеите Колеги!Значи.....аз също имах подобен проблем мисля че може да ви е от полза решението му!
.Оказа се че масата от акумолатора,двигателя и купето няма нищо общо!Сутрин като паля светва лампата за около секунда-2 и изгасва,дори понякога и не светва.Започнах с релето както всички вас но се оказа че е ок.Не казвам че от това точно е проблема но моя съвет е да си проверите основната маса най-вече към двигателя(планката на скоростната кутия ръждясва)Успех! 


- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
vladitdrv написа:............ моя съвет е да си проверите основната маса ..........
Колега , аз също мисля че проблема е свързан лоша връзка по масите . За връзката между акумулатор и двигател съм абсолютно сигурен че е перфектна , заради нея тази зима си изхвърлих здрав акумулатор и си купих нов


Обаче много ме съмнява самото реле откъде си взема маса , на самия предпазителен блок ( на него са и релетата ) не знам каква маса отива

Но е факт - като започне да мига жълтата лампа ако изключа фаровете - тя се оправя , като ги включа пак започва да мига ...
Особенното при тези релета е че си управляват лампата отделно , т.е. лампата може да свети , но да няма подгрев и обратно - лампата да е изгаснала а да си има подгрев без шофьора да знае

- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
При мен проблема е отстранен
.
Намерих клема по таблото с предпазителите и релетата (клемата маса на въпросното реле за подгрев) която със сигурност трябва да е маса . Взех волтметъра и измерих спрямо шаси . При запален двигател - 0.4V , доста голяма разлика . Но когато включих фаровете - разликата се вдигна на 1,4 - 1,5 V
, като включа мигач или чистачки просто
Разглобих всичко и започнах да търся
откъде идва маса към таблото . Оказа са кафяв кабел към белия куплунг ( май белия беше
) . Търся отпред около акумулатора и двигатела - е няма такъв кабел . Гледам от другата страна - ами тръгва и излиза през една от "дупките"
.
Намерих го някъде си
под стойката за акумулатора , забравен си стои , с хубава кабелна обувка . Затегнах си го към отрицателната клема на акумулатора и всичко се оправи
.
Беше ми писнало на по-дълъг път да вадя релето
, защото включваше от време на време ....

Намерих клема по таблото с предпазителите и релетата (клемата маса на въпросното реле за подгрев) която със сигурност трябва да е маса . Взех волтметъра и измерих спрямо шаси . При запален двигател - 0.4V , доста голяма разлика . Но когато включих фаровете - разликата се вдигна на 1,4 - 1,5 V



Разглобих всичко и започнах да търся



Намерих го някъде си


Беше ми писнало на по-дълъг път да вадя релето

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 77 госта