Пасат В5.5, 2.5TDI V6, 150к.с., - увеличаване на конете?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
gubaku
Мнения: 136
Регистриран на: Съб 24 май 2008 8:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Пасат В5.5, 2.5TDI V6, 150к.с., - увеличаване на конете?

Мнениеот gubaku » Съб 24 май 2008 8:39


Първо здравейте на всички колеги, отскоро имам VW съм нов във форума, но виждам че има доста редовни посетители:)

От две седмици съм собственик на въпросния пасат В5.5 и сега като се порових малко в нет-а установих, че има 3 модификации на моя двигател и моя е с най-малко коне от трите. Не че колата не си върви достатъчно, че и малко отгоре ама се питам какво им е различното на другите модификации - дали турбината е по различна или просто са чипосани...




Потребителски аватар
Fr3nzY
Мнения: 196
Регистриран на: Вто 01 яну 2008 22:58
Автомобил: VW Passat
Двигател: AFB V6 TDI
Местоположение: Бургас

Мнениеот Fr3nzY » Съб 24 май 2008 10:56


Ами тоя двигател има три разновидности единият е 150к.с. както моя другият е 163к.с. и третият е 185к.с. но незная как точно е постигната мощноста едва ли са ги чипосали в завода но мисля че е от чистата акцизна страна няма коне няма акциз има коне има акциз.


stanev11
Мнения: 734
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 16:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Радомир

Мнениеот stanev11 » Съб 24 май 2008 12:01


доколкото знам ,всичко става с нова електроника на 163к.с. но за 185 май трябват и нови дюзи,аз съм чел че е 180 а не 185 но това няма толкова значение


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19709
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Съб 24 май 2008 12:05


Здравей и добре дошъл, градски! :handshake
От темата разбирам, че искаш да вдигнеш малко мощността, така ли?
Сигурните и достъпни варианта са 2:
Brezel http://vwclub.bg/forum/profile.php?mode ... e&u=102848 и темата му, от където можеш да научиш доста неща:
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=16211

и kombito_tdi http://vwclub.bg/forum/profile.php?mode ... e&u=106174
Той е от Карлово, наблизо и можеш да наблюдаваш, коментираш и променяш каквото си пожелаеш лично с него.
Успех!


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Съб 24 май 2008 23:55


Ако трябва да сме точни, "конете" са 179 (132 kW) - означение на двигателя BAU, BDH. Другият модел е AKN, 150 к.с., 110 kW. Не срещнах "междинния" - 163 к.с. (може да е за по-специфични пазари, или след 2003 година). Разлика в софтуера на ECU-то със сигурност има, (грубо може да се нарече "заводско чипосване", или пък "скопяване"), но е възможно разликата да не е само там.


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Нед 25 май 2008 0:18


163 к.с. го има 2004 и мисля 2003 година.


Потребителски аватар
Fr3nzY
Мнения: 196
Регистриран на: Вто 01 яну 2008 22:58
Автомобил: VW Passat
Двигател: AFB V6 TDI
Местоположение: Бургас

Мнениеот Fr3nzY » Нед 25 май 2008 11:21


gr_kanev написа:Ако трябва да сме точни, "конете" са 179 (132 kW) - означение на двигателя BAU, BDH. Другият модел е AKN, 150 к.с., 110 kW. Не срещнах "междинния" - 163 к.с. (може да е за по-специфични пазари, или след 2003 година). Разлика в софтуера на ECU-то със сигурност има, (грубо може да се нарече "заводско чипосване", или пък "скопяване"), но е възможно разликата да не е само там.


Извинявам се грешката е моя наистина третата най голяма разновидност е 180к.с.


Потребителски аватар
gubaku
Мнения: 136
Регистриран на: Съб 24 май 2008 8:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот gubaku » Нед 25 май 2008 19:07


Предната ми кола беше пежо 406 2.0 HDI 110к.с. Сложих и чип за 1600лв EvoTronic, чипа беше в отделна кутийка и се връзваше с кабел към компютъра на колата, не се подменяше оригиналния чип, даже си имаше и TUV сертификат. Мощността действително се увеличи и като че ли и разхода ми падна малко, но проблема беше че съединителя почна да изпуска при рязко подаване на газ при по висока скорост. Във форума на пежо един колега имаше същия проблем и си смени съединителя с чисто нов, но ефекта беше нулев и стигнахме до заключението че просто съединителя е изчислен за оригиналните коне на колата и тунинга му идва в повече.
Та мисълта ми е дали при едно евентуално чипосване няма да се получи сходен проблем и дали трябва да търся пак подобен чип или е безопасно да се подмени оригиналния чип на колата. За това ме интересува дали повечето коне идват само от софтуера или си има и други разлики по двигател, скорости, съединител и т.н.


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Andonov » Пон 26 май 2008 0:11


gubaku написа:Предната ми кола беше пежо 406 2.0 HDI 110к.с. Сложих и чип за 1600лв EvoTronic, чипа беше в отделна кутийка и се връзваше с кабел към компютъра на колата, не се подменяше оригиналния чип, даже си имаше и TUV сертификат. Мощността действително се увеличи и като че ли и разхода ми падна малко, но проблема беше че съединителя почна да изпуска при рязко подаване на газ при по висока скорост. Във форума на пежо един колега имаше същия проблем и си смени съединителя с чисто нов, но ефекта беше нулев и стигнахме до заключението че просто съединителя е изчислен за оригиналните коне на колата и тунинга му идва в повече.
Та мисълта ми е дали при едно евентуално чипосване няма да се получи сходен проблем и дали трябва да търся пак подобен чип или е безопасно да се подмени оригиналния чип на колата. За това ме интересува дали повечето коне идват само от софтуера или си има и други разлики по двигател, скорости, съединител и т.н.


Същото пежо вече има около 350к с чип и няма проблем.
П.С. пежо 406 ХДИ 110 и 407 ХДИ 136 хвърлят съединител около 130-150к без чип и с чип.Гарантирано от опит.Извода за теб. :wink:
Да добавая че 407-та на 160к е вече и за смяна на маховик.


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Dobromirski » Пон 26 май 2008 7:21


andonov написа:.....Да добавая че 407-та на 160к е вече и за смяна на маховик.

Че те пак много изкарват. Приятелката се сдоби със Сутиен размер С4, с 2.0HDI 138 магарета, и демфера на маховика си чука заводски :twisted: Най-много на 50к разглабяш пъзела :)


Потребителски аватар
propparo
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон 23 май 2005 18:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: По света и у нас

Мнениеот propparo » Пон 26 май 2008 11:29


gubaku написа:
. За това ме интересува дали повечето коне идват само от софтуера или си има и други разлики по двигател, скорости, съединител и т.н.


Естествено че само софтуер не върши чудеса.На различните мощности са различни и дюзите и турбините и материалите са с различна якост.Съединителя е различен а най-вече и маховика.Спирачната система също има макар и минимални разлики.
То ако беше само един софтуер разликата,нямаше да има такива разлики и в цените като чисто нови.
Всяко увеличаване на мощността води до съкращаване на живота на елементите пряко свързани с натоварването от двигателя.


Потребителски аватар
gubaku
Мнения: 136
Регистриран на: Съб 24 май 2008 8:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот gubaku » Вто 27 май 2008 8:43


С една дума какво бихте ме посъветвали - да обмислям ли слагането на някакъв чип, или да не се занимавам. Все пак колата е достатъчно мощна, но пък не бих отказал 30 допълнителни кончета :) Освен това се чудя ако слагам чип какъв да е той, като че ли не ми се иска да подменям оригиналния чип на колата ама пък и 1600лв за evotrnic-a не са малко пари... А и основно ме притеснява колата как ще го понесе, че с тая евтина поддръжка.... мамата си **** :) В HAAS Пловдив ме ръснаха 2600 за обслужване, представям си за нещо по-сериозно за какви суми ще става въпрос


Потребителски аватар
propparo
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон 23 май 2005 18:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: По света и у нас

Мнениеот propparo » Вто 27 май 2008 8:50


Слагай чип но при някой който познаваш и имаш доверие за работата му.
По-горе колеги са споменали две мом4ета от форумакоито също са много добри.
И като си знаеш че колата ти е форсирана спрямо заводското изпълнение ще знаеш кога да я цедиш докрай.
Един кадърно сменен софтуер няма кой знае колко да се отрази на физическия живот на двигателя,особено ако е в добро състояние.Може само да се отрази на по бързото износване на съединител,маховик или турбина,но САМО ако тия неща вече са тръгнали към разваляне.Ако всичко ти е ОК и не се кара зверски--едва ли ще има проблеми.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 72 госта