Центровка 1.9 TDI 1Z

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Ventoman
Мнения: 980
Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Центровка 1.9 TDI 1Z

Мнениеот Ventoman » Нед 11 мар 2007 17:24


Имам едно конкретно питане . В кой от варянтите на центровка колата е по-пъргава в байра и в кой е по пъргава в вискоки обороти на равно . От опита си от бензиновите автомобили знам че при предварение или закъснение колата е по пъргава в байра , а при обратното е по-тромава но върви по-гладко на вискоки обороти на равното . Важи ли това и при дизела ? И в кой от варянтите е по в предварение и в кой по в закъснение .

Вариант 1 :
Изображение



Вариант 2:
Изображение







В момента моята изглежда така :
Изображение




Потребителски аватар
Ventoman
Мнения: 980
Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ventoman » Пон 12 мар 2007 0:06


:idea:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 12 мар 2007 0:07


Доколкото научих при ентровката на моя в Вариант 1 си на малко повече предварение ,а вариант 2 си на заводски стойности-демек нормално предварение.При твоя случей си на повече от необходимото прледварение.Колкото повече предварение даваш/разбирасе в разумни граници/ толкова повече колата по-върви,по-малко гори и пали по-лесно/това се усеща осезаемо за разлика от предните две/,обаче мотора става по-шумен и с по-неспокойна работа.Колата като излезе от завода излиза с Вариант 2 та и под него щото всичко и е на 6.С годинките и километрите като почне да губи компресия трябва да почнеш да я мърдаш на предварение за да компенсираш.Имай и в предвид това ,че като дадеш на много голямо предварение това не вреди само на ошите ,а и на самия мотор заради по-неспокойната работа :wink:


Потребителски аватар
Ventoman
Мнения: 980
Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ventoman » Пон 12 мар 2007 0:24


Чакам още мнения , та даже да оспорите мнението на Rabbit_TDI , за сега ще мълча и гледам :wink:


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Пон 12 мар 2007 11:25


Изчакай да се включи niks76, или най-добре даже му пиши на лични (може да го насочиш там към темата с линк напр.).
Другия вариант да питаш някой майстор дизелджия - имаше няколко похвалени, ама ти май нещо ги недолюбваш.
Успех !


Потребителски аватар
Ventoman
Мнения: 980
Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ventoman » Пон 12 мар 2007 17:24


Като гледам няма много желаещи да се включат :lol:

Иначе верният отговор го знам :twisted:

Искаше ми се да проверя и вашитезнания-познания , пък може да изкочи и нещо ново което да не знам :D

:twisted:

Последна промяна от Ventoman на Пон 14 юли 2008 8:43, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Вто 13 мар 2007 9:39


мога само да кажа 4е не винаги по правилна диаграма,колата върви на шест;много голямо зна4ение има как е зацепен ангренажния ремък и 4ак след това се върти помпата.ли4но аз не оставям стоиностите както е показано на тия диаграми-а и се взема предвид 4е колата не е нова
колега ще се 4уем по скаипа тия ве4ери и ще го избистрим :wink: само 4е тая седмица съм малко напред-назад и много късно се прибирам


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Нед 13 юли 2008 20:00


А може лк да изясните това тук в темата,че ми е много итересно.Кажете за стар двигател каква трябва да е центровката? :)

П.П ако може някой да ми изясни как стои положението за центровката на моя мотор (1.6тд+и)ще сум много благодарен.От сега казвам ,че мотора е доста стар ама са му сменени сегментите.

още един П.П до колкото знам при бензиновия двигател при предварение има по голяма мошност и тегли повече при средни и високи обороти.А при закъснение е по муден и вдига повече градоси(грее).Незнам обаче така ли е и при дизела.От една година карам пасат б3 дизел и затова се интересувам.Не съм специалист ама обичам аз да си ремонтирам колата. :wink:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 14 юли 2008 13:27


Бухай докрай предварение ,но не повече от максимума и :drive


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Пон 14 юли 2008 20:14


значи положението е следното.При потегляне забива предницата после е горе доло добре ама не чак толкова.Дали е закъснение? :roll:


Потребителски аватар
vikoo
Мнения: 17
Регистриран на: Пон 16 юли 2007 16:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

за

Мнениеот vikoo » Вто 15 юли 2008 16:39


kombito_TDI ми я сложи на 5 градуса предварение като каза че така е най добре,а иначе ходих за почистване на ГНП-то ми и.......пак.


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Съб 19 юли 2008 21:38


Значи дадох мало предварвние и мотора наистина започна да работи малко по шумно,ама като слушам другите коли с двигател като моя те работят още по шумно и отсечено.Моята преди да мръдна центровката си беше направо като бензинка(според мен това е признак за закъснение)сега колата върви по добре ама ми паднаха доста оборотите та се наложи да ги коригирам.Също така двигателя стана малко по димен,сиреч пуши малко повече.
Та вапроса ми е понеже нямам измервателен уред да дам ли още предварение докато звукът стане отсечен като на голфовете(и пасатите също)или така да я оставя? :roll:


П.П това което пише горе беше вчера,а днес сменях водната помпа,че протече и понеже свалих ангренажния ремък след зацепването реших да дам закъснение и сега двигателя има ново поведение.След 2500 оборота тегли като ненормален :roll: нещо неми се връзват нещата.Явно трябва измервателен уред да се види с точност изпреварванвто на впръскване.
Ако някои има компетентно мнение по въпроса съвети приемам всякакви :wink:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 82 госта