голф4 1.9тди 90 термосат или?ПРОБЛЕМ РЕШЕН

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
nikolait
Мнения: 5
Регистриран на: Пон 01 дек 2008 10:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Търговище

Мнениеот nikolait » Пет 05 дек 2008 17:07


сега - темата доколкото аз разбрах е свързана със загряването и изстиването на дизеловия двигател.
За разхода на горивото няма да споря - ясно е че КПД най-общо характеризира разхода на гориво и затова дизелите имат много по-добри показатели за КПД.
Най-общо казано ниските обороти(които характеризират натоварването на двигателя) пестят гориво и обратно високите харчат повече гориво.
Но разхода на гориво със загряването на двигателя(каквато връзка беше направена) може да се свързва само с оборотите на двигателя(натоварването на двигателя) и затова написах, че не разбирам точно какъв е въпроса.
Сега за ниски и високи обороти и разхода на гориво - нещата са ясни - във всяка инструкция за експлоатация на автомобил с дизелов агрегат е написано - карайте на възможно най-ниските обороти, за да намалите разхода на гориво(и така пазите и двигателя). И въобще тук не разбирам каква е връзката за пестене на гориво чрез допълнителни устройства.
Аз се опитах да обоснова, че при дизеловия двигател почти няма значение какво е обичайното натоварване на двигателя(демек оборотите) по отношение на темперетурата на двигателя. Сега ясно е че ако караш с 4-5000 оборота ще се промени темп. на двигателя(и разхода на гориво). Но ние говорим за обичайното натоварване в диапазона - 0-120-130 км/ч, какъвто е въпроса.
То тогава дизеловия двигател е в обороти 800-900 - до 2000-2500 оборота или натоварването на двигателя не е особено голямо(особено в сравнение с бензина, който е далеч по-високообоботен двигател).
И затова казвам, че според мен ИМА ПРОБЛЕМ С ТЕМПЕРЕТУРАТА НА ДВИГАТЕЛЯ, щом трудно загрява и бързо се охлажда. Моля да бъда извинен за неточности и тн, аз се опитвам като неспециалист да помогна на човека и да си кажа мнението по въпроса. И моя съвет е да отиде на сервиз и да си каже какъв му е проблема - нека тогава професионалисти му дадат отговор. И да напише във форума - така и така това беше проблема.
Иначе тук сега да спорим за хиляда неща не виждам смисъл и връзка с темп. на двигателя.
А ако има някаква друга връзка между разход на гориво и темп. на двигателя( не свързана с оборотите и натоварването на двигателя) - не знам не съм запознат - но нека ясно и точно се напише. Високия разход или ниския разход на гориво влияят по ОПРЕДЕЛЕН НАЧИН върху темп. на двигателя. Това ще бъде ново за мен.
Това което аз знам за влиянието на темп. на двигателя е свързано само и единствено с натоварването(оборотите) на двигателя(при изправни други системи).




Потребителски аватар
Scarchu
Мнения: 687
Регистриран на: Пон 29 май 2006 10:21
Автомобил: Black
Двигател: with internal combustion
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Scarchu » Пет 05 дек 2008 17:16


Връзката, между КПД на дизела и температурата на двигателят е, че точно заради високото КПД отива повече полезна мощност към въртенето а не към отделянето на топлинна енергия.
С други думи е относително нормално дизеловият агрегат да загрява по-бавно, защото се отделя по-малко количество температура заради по-високият КПД.

Това е мойто виждане по въпроса.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Мнениеот milmar » Пет 05 дек 2008 19:20


Scarchu написа:.... защото се отделя по-малко количество температура заради по-високият КПД.

Това е мойто виждане по въпроса.


Всички поне малко грамотни хора , и малко над 12г. възраст със сигуност имат същото виждане по въпроса :wink: , както и аз .

Друг въпрос е някои хора , когато искат да се изложат , не можеш ги спря :) .


chavo
Мнения: 76
Регистриран на: Пет 18 апр 2008 19:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот chavo » Съб 06 дек 2008 9:13


Имам подобен проблем с пасата. Мисля, че расъжденията са правилни, различните мотиви, които посочвате имат основание.Всичко това обаче конструкторите са го отчели и са направили така, че да бъде постигната бързо и поддържана оптималната температура за работа на двигателя, независимо от условията, което ме кара да мисля, че имам проблем, най-вероятно с термостата, дано не е нещо по сериозно. Преди време 90 гр. беше температурата, която виждаха очите ми на таблото и редко нещо друго и при 40 гр и -10/разлика само при достигане на оптималната температура/.


barselonap
Мнения: 71
Регистриран на: Пон 14 яну 2008 19:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот barselonap » Чет 25 дек 2008 13:37


Смених термостата и нещата меко казано се оправиха.Разликата е огромна.Колата загрява значително по бързо и като вдитне 90гр. няма мърдане.Парно да пускаш,на място да работи,страшен студ да е 90гр. и вътре е африка-това е


Потребителски аватар
batkotivalio
Мнения: 597
Регистриран на: Съб 12 май 2007 20:56
Автомобил: VW Golf TDI
Двигател: AJM
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот batkotivalio » Чет 25 дек 2008 23:47


barselonap написа:Смених термостата и нещата меко казано се оправиха.Разликата е огромна.Колата загрява значително по бързо и като вдитне 90гр. няма мърдане.Парно да пускаш,на място да работи,страшен студ да е 90гр. и вътре е африка-това е

Къде ти го смениха, какъв термостст сложи и колко парички?


Потребителски аватар
Luciano
Мнения: 8472
Регистриран на: Чет 31 авг 2006 22:16
Автомобил: Golf IV
Двигател: 1.9TDI AHF
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Luciano » Пет 26 дек 2008 9:23


Колега, аз моя си го смених сам в гаража, но според мен повече от 15-20лв ако ти вземе някой майстор си е обирджийство ;)


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Мнениеот milmar » Пет 26 дек 2008 12:07


Поне на моя Голф смяната касае :wink: развиването на 3 болта ... ако не се лъжа . Миналата зима го смених пред блока , нямам гараж , е малко може да се поизцапа човек :wink: . Не повече от 30 мин работа :wink: .


barselonap
Мнения: 71
Регистриран на: Пон 14 яну 2008 19:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот barselonap » Пон 29 дек 2008 18:48


19лв. е термостата.20-25лв. за работа.Другия варянт-сменяши го сам



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта