Съединител за Б5

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
pepster1980
Мнения: 64
Регистриран на: Съб 02 фев 2008 22:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Съединител за Б5

Мнениеот pepster1980 » Вто 03 фев 2009 13:03


Здравейте, колеги, преди време бях пускал една тема за смяна на съединител.... но оттогава се чудя.

колата е пасат 1.9 ТДИ 110 к.с., 1999г. и по време на една лятна почивка, при изкачване на кален и много стръмен път, задържах доста на полусъединител за да не буксувам и той се "запали" и пребуксува.....

оттогава не съм имал никакви проблеми- колата си върви, не буксува, но съединителя отделя много височко... почти на края. Няма тракане, придръсване или трудно превключване на предавки.....

четох доста по форума и останах с впечатление, че повечето хора, които сменят съединител обикновено не остават доволни от качеството на "новите" чаркове, пък и комплектите са доста скъпички.....

Въпросът ми е:

1. Как да си диагностицирам най-добре дали трябва да си подменя съединителя, или просто да си карам спокойно засега....?
2. Задължително ли е при смяна на съединител, да се смени и маховика......?
3. На всички пасати, като моя ли, съединителя е демпферен....?
Благодаря предварително!




Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Вто 03 фев 2009 13:13


1. Включваш на скорост (втора, трета), дърпаш ръчната (може и на някой бордюр да подпреш колело за по-сигурно), и плавно отпускаш съединителя при работещ двигател. Ако се затормози и угасне - съединителя ти е наред и можеш още да караш.
2. Не, но е желателно.
3. Да, на всички (освен ако някой преди теб не е искал да мине тънко и да е сменил комплект с "недемпферен").

Имай предвид, че всички Пасат-и като твоя отделят горе, но нямат проблем със съединителя. Дори и да смениш всичко, пак ще отделя горе. Не знам постоянно ли са, или от време на време програмите на официалните вносители за замяна на части - оставяш си твоя съединител (условието е да е "оригинален" - т.е. на VAG), и вземаш нов, на доста по-ниска цена.
Специално при теб проблема, мисля, се е появил от това че си прегрял съединителя и затова е буксувал. След това са се изчистили остатъците от това по диска и няма проблем.


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Andonov » Вто 03 фев 2009 13:22


Проблема е че е прегрял притискателният диск.
След като е изстинал и всичко се е оправило, но е въпрос на време и стил на каране кога ще почне постоянно да буксува.

Едно време само ладите и москвичите караха докато им свърши феродовия диск. Всички западни им умира притискателя(а феродовия е около 60-70% износен).


pepster1980
Мнения: 64
Регистриран на: Съб 02 фев 2008 22:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: Съединител за Б5

Мнениеот pepster1980 » Вто 03 фев 2009 20:03


Направих теста с ръчната, който ми препоръчахте и колата го "издържа".... :)
Дори при леко подаване на газ на втора предавка, колата си изгасна и не пребуксува.....

Да разбирам ли иначе, че има голяма вероятност да се прецака първо притискателя и по този начин съединителя да издъхне изведнъж, без да буксува....? няма ли начин и това да се провери?


sashot
Мнения: 529
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Съединител за Б5

Мнениеот sashot » Сря 04 фев 2009 8:14


Да, именно така "умират" в повечето случаи съединителите. Имай предвид, че когато тръгнеш да сменяш съединителя, може да се наложи да сменяш и демпферния маховик, което е доста сериозен разход. Ако сложиш недемпферен или оставиш разбития стар демпферен рискуваш скоростната кутия, което си е почти равносилно на "светване на лампа за нова кола", както казва един приятел.


Потребителски аватар
Lisho
Мнения: 495
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:41
Автомобил:
Двигател:

Re:

Мнениеот Lisho » Сря 04 фев 2009 10:39


gr_kanev написа:... Не знам постоянно ли са, или от време на време програмите на официалните вносители за замяна на части - оставяш си твоя съединител (условието е да е "оригинален" - т.е. на VAG), и вземаш нов, на доста по-ниска цена.
....

Програмата е постоянна.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта