:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

1Z бавно загряване

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
mladeja
Мнения: 395
Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот mladeja » Сря 21 ное 2007 19:59


Аз не съм затапвал ЕРГ ако са го направили в Италия може и да е затапен не зная.Кора имам под двигателя.Да духа топличко но е далеч от топлината която трябва да духа.Пробвал съм се на място от студен мотор половин час и няма загряване тоест стрелката въобще не мръдва.Верно духа леко топло ама много леко.Може пък да съм зиморничав :D .Долния маркуч е ледено студен .След половин час градско си духа приятно топло но не е нещо за хвалба малко под 70 гр. по уреда на таблото.Иска си още.




Потребителски аватар
markonis
Мнения: 145
Регистриран на: Нед 07 окт 2007 0:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот markonis » Сря 05 ное 2008 17:21


Колеги някой можели да ми препоръча какъв термостат да си купя за 1з.двигател и колко пари ще струва термостата?


Потребителски аватар
w_smith
Мнения: 2303
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот w_smith » Чет 06 ное 2008 16:42


Виж темата за термостати, там има всички видове, но по принцип бер, валер и вернет. Аз съм доволен от Вернет обаче за съжаление май два еднакви термостата няма. По принцип някои колеги съветват за термостат от юнитрейд, обаче и там май не са 100% сигурни нещата. Първите които ти казах са около 20 лева, а тези от юнито са около 60 лева.


Потребителски аватар
markonis
Мнения: 145
Регистриран на: Нед 07 окт 2007 0:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот markonis » Чет 06 ное 2008 17:40


Много благодаря!


Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rosen79 » Чет 06 ное 2008 20:16


И аз имам проблем със загряването.Сменил съм термостата но пак същата работа,а пусна ли парното хич неще и да чуе.като вдигне 90 градуса ги държи,но пусна ли парното веднага пада на долу.


Потребителски аватар
markonis
Мнения: 145
Регистриран на: Нед 07 окт 2007 0:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот markonis » Чет 06 ное 2008 20:54


Ще си мръзна зимата и това е! :003:


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Andonov » Чет 06 ное 2008 21:04


rosen79 написа:И аз имам проблем със загряването.Сменил съм термостата но пак същата работа,а пусна ли парното хич неще и да чуе.като вдигне 90 градуса ги държи,но пусна ли парното веднага пада на долу.


Това ще е така само ако си на нясто на празен ход.

Каквито и термостати да слагаш ВИНАГИ ще изтива на място.

Всичко дизели са така.

Друг е въпроса че при 70 гр. трябва да не се трае парното, при което не ти пречи че Т пада почти до там.


Потребителски аватар
maza
Мнения: 42
Регистриран на: Пон 15 яну 2007 16:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кнежа

Re: Бавно загряване на 1з

Мнениеот maza » Пет 13 фев 2009 16:00


Здравейте, и аз преди имах Венто ТДИ 1З и хич незагряваше, нито градско, нито извън градско, смених термостата и започна да загрява,но мнооого бавно. Сега отново съм с Венто 1З 96г. с всички екстри и климатроник, извунградско ми загрява на 90 градуса, но градско е трудна работа 15-20 мин. кране с пуснато парно и си е на около 70-75 градуса. Свещи за отопление на антифриза не съм проверявал,защото наскоро си го докарах от Швейцария, някои знае ли как се проверяват,дали както подгревните за горивото, като им подаде6 ток да се нагреят за няколко секунди, или с мултимера.


Потребителски аватар
ABSOLUT
Мнения: 4434
Регистриран на: Пет 20 яну 2006 1:14
Автомобил: Passat B4+B7+Golf Mk1+Mk2 Country
Двигател: 1Z + CFGC + JB + 1P
Местоположение: София
Контакти:

Re: Бавно загряване на 1з

Мнениеот ABSOLUT » Пет 13 фев 2009 16:36


maza написа:Здравейте, и аз преди имах Венто ТДИ 1З и хич незагряваше, нито градско, нито извън градско, смених термостата и започна да загрява,но мнооого бавно. Сега отново съм с Венто 1З 96г. с всички екстри и климатроник, извунградско ми загрява на 90 градуса, но градско е трудна работа 15-20 мин. кране с пуснато парно и си е на около 70-75 градуса. Свещи за отопление на антифриза не съм проверявал,защото наскоро си го докарах от Швейцария, някои знае ли как се проверяват,дали както подгревните за горивото, като им подаде6 ток да се нагреят за няколко секунди, или с мултимера.


Ето ти и трите теми свързани с подгряване на антифриза, прочети внимателно принципа на работа за да разбереш какво да гледаш по твоята кола. Успех
Тема1
Тема2
Тема3


Потребителски аватар
maza
Мнения: 42
Регистриран на: Пон 15 яну 2007 16:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кнежа

Re: Бавно загряване на 1з

Мнениеот maza » Пет 13 фев 2009 19:46


ABSOLUT Мерси за отговора, някои от темите ги прегледах, и погледнах на моят 1З има трите подгряващи свещи на антифриза/т.нр. таралеж/ утре,ще провера дали са добре, но при проверката видях и друго нещо на маркуча за антифриза който от едната страна влиза в ДВГ-то там кадето е и фланеца с 3-те свещи а дгугиат му краи отива към купето има някакъв куплунг/меже и да е датчик, който знае какво е това да напише моля / на който няма букса с кабел, просто гол контакт, и ми е чудно за какво е туй нящо :roll: ако може някои да ми обясни,да не е нещо жизнено важно, и каде да му е кабела който се включва към него.


Потребителски аватар
Leon777
Мнения: 12
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ловеч
Контакти:

Re: Бавно загряване на 1з

Мнениеот Leon777 » Пон 16 фев 2009 14:49


Аз съм с PASSAT B4, 1.9 TDI 1Z и при мен не искаше да загрее. След здраво натискане едвам стигах 74 градуса. После като отпусна газта и слизам на 66-68 градуса. Смених термостата и нещата се оправиха. Преди това гледах маркучите долен, горен... Оказа се, че термостата ми отварял малко над 76 градуса. Парно имаше, но при около 70 градуса си има парно.


Потребителски аватар
bay mip
Мнения: 108
Регистриран на: Чет 02 окт 2008 20:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Бавно загряване на 1з

Мнениеот bay mip » Нед 22 фев 2009 18:28


Мотора е 1z и загряването му е проблем.Като я взех смених термостата.Стария отваряше на 65 градуса.С новия,през лятото успях да достигна 85 гр. при околна 32гр.Между другото 1/3 от радиатора е закрит и маркучите му са студени /горния леко топъл/.През зимата го закривам на 2/3.Преди седмица проверих състоянието на термостата който е на година.Оказа се здрав. Отваряше си на 82 градуса както си пише на него.Забелязох, че на сегашния има малко клапанче /в страни от центъра /с диаметър 1,5 мм, който предполагам е за обезвъздушаване.Стария нямаше такова нещо, затова го запуших като леко причуках месинговото клапанче.От тогава забелязох, че колата загрява малко по-бързо.Може би с около 10град. повече , за същото разтояние което минавах преди промяната.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: CECOTO111 1, Google [Bot] и 51 госта