Помощ. Дедо Голф отказва да пали

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
atheist
Мнения: 2
Регистриран на: Пет 13 мар 2009 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Помощ. Дедо Голф отказва да пали

Мнениеот atheist » Пет 13 мар 2009 22:21


Предварително се извинявам, лаик съм откъм автомобили.

Историята е дългичка, надявам се да имате търпение.

Имам голф 2 1.6д, 1986 г. Не разбирам от кодове на мотори, не ме питайте.
Досега винаги е палела от раз, с изключение на 1 случай на умрял акумулатор и един на реле на свещи.

Преди месец, паля колата, карам 1 час и се прибирам. Паркирам пред блока, където има малко наклон (предницата е по-високо). След 2 часа тръгвам да паля - моторът киха, ама не пали. Помислих си, че има малко нафта, и се е събрала в едната част на резервоара, и не засмуква. Един съсед ме дръпна до ОМВ, сипах - пак не пали. Дърпа ме той обратно, опитвам се да запаля, моторът върти, ама като падне скоростта, гасне.

Проверих 3 от свещите - греят до червено. Четвъртата е на кучето в гъза, не можах да я сваля без инструменти. Ама все ми се струваше, че и на 3 трябва да запали.
Последва дърпане до сервиз. На другия ден звънят - готова е. Сменили разпръсквачи на дюзи, маркучета. Колата пали от раз, че и върви повече. Мерили компресия - 26. Ей викам, готово.
След 2 дена нещо замириса на нафта. Гледам, маркучето за излишна нафта пръска като фонтан, То беше запушено с едно винтче преди това, ама винтчето хвръкнало нанякъде. Сложих ново. Измих двигателя.
След няколко дена безпроблемен ход, тръгвам да паля една сутрин, и моторът пак киха. Запалих с 300 зора. Минавам 3 км, гася, паля пак - пали от раз. Минават 5 часа, тръгвам да паля - пак киха. Една подробност - с чисто нов акумулатор Варта съм.
Позагледах се по предницата (то толкова и разбирам), гледам - доста нафта около същото маркуче.
2-3 дена палих с много въртене. Преди палене помпам газта да качи нафта и дърпам смукач, иначе няма палене. Като запали, 3-4 секунди не реагира на подаване на газ.
И така до вчера сутринта, когато отказа да запали окончателно. Стартерът върти като луд, ама моторът дори вече и не киха. Смених днес нафтов филтър и марку4ите от и към него, както и маркучето за излишната нафта. Без резултат.

Помагайте, ако някой има идеи.




cha4o1983
Мнения: 11
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 19:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Помощ. Дедо Голф отказва да пали

Мнениеот cha4o1983 » Пет 13 мар 2009 23:26


първо виж дали ходи нафта до дюзите,защото има клапан който я спира когато мотора не работи,мже да се е развалил и да не пуска гориво


Потребителски аватар
mimojef
Мнения: 82
Регистриран на: Пет 07 ное 2008 23:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Помощ. Дедо Голф отказва да пали

Мнениеот mimojef » Съб 14 мар 2009 17:18


cha4o1983 написа:първо виж дали ходи нафта до дюзите,защото има клапан който я спира когато мотора не работи,мже да се е развалил и да не пуска гориво

Как става това ли... Много лесно!
Първо даваш на контакт и отиваш пред колата като предварително си отворил капака. Поглеждаш към нафтовата помпа и забелязваш,че до нея отива едно тънко кабелче с букса която е включена към едно кръгло нещо което кръгло нещо е клапана! Изваждаш буксата от клапана и започваш да я опираш и да я отдръпваш от мястото на което беше включена, като се ослушваш за ЦЪКАНЕ от към клапана ЦЪК-ЦЪК-ЦЪК...... при всяко допиране и отдълечаване на кабела от клапана. Ако ЦЪКА има вероятност да работи, но има вероятност и да не работи! За това вземаш един ключ 17 (май беше), охлабваш гайката на трабичката за високото налябане на една от дюзите (която ти е най-удобна) и започваш да въртиш на стартер. Ако потече нафта значи клапана ти работи (естествено докато правиш този тест трябва да си закачил кабелчето на клапана)


atheist
Мнения: 2
Регистриран на: Пет 13 мар 2009 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Помощ. Дедо Голф отказва да пали

Мнениеот atheist » Съб 14 мар 2009 19:12


Мерси пичове, утре сутринта ще пробвам и ще докладвам резултата


Потребителски аватар
snobar4eto
Мнения: 399
Регистриран на: Пон 19 май 2008 22:50
Автомобил: Audi A3 8L
Двигател: AHF+++
Местоположение: Варна

Re: Помощ. Дедо Голф отказва да пали

Мнениеот snobar4eto » Съб 14 мар 2009 23:13


Виж дали това кабелче не виси,прекъснато?Аз имах подобен проблем.Успех


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Помощ. Дедо Голф отказва да пали

Мнениеот emo-gar » Нед 15 мар 2009 10:32


И още една вероятност-прецакан контактен ключ,тъй наречения "клеморед".Диагностицира се като подадеш директен "+" от акумулатора на описания по-горе стоп-клапан,ако запали -тестваш така няколко пъти и взимаш решение..


Потребителски аватар
baibiso
Мнения: 90
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 15:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Помощ. Дедо Голф отказва да пали

Мнениеот baibiso » Сря 18 мар 2009 14:40


Колега колата е стара някога да е чистена цедката която се намира в резервоара?Когато е запушена съответната цедка помпата трудно качва гориво,провери да не би да е от това.На мен ми се случи през лятото почти същите неща който си описал и ти след щателен преглед на двигателя всичко се оказа ОК и единствено остана въпросната цедка,какво живееше вътре в цедката не е истина.Надявам се да съм бил полезен :D :D :D


Потребителски аватар
Adnan
Мнения: 3536
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Помощ. Дедо Голф отказва да пали

Мнениеот Adnan » Сря 18 мар 2009 15:19


baibiso написа:...

Силно подкрепям колегата за филтъра в резервоара. И при нас с един приятел с Г2 се случи същото. Само с разлика, че при нас палеше но нямаше мощ едвам качихме шипка тогава. Иначе на място си палеше и работеше.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 29 госта