странен проблем с парното Бора AJM - Решено

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Scarchu
Мнения: 687
Регистриран на: Пон 29 май 2006 10:21
Автомобил: Black
Двигател: with internal combustion
Местоположение: София
Контакти:

странен проблем с парното Бора AJM - Решено

Мнениеот Scarchu » Пон 16 мар 2009 10:21


Вчера с едно приятелче сменихме водната помпа на Бората ми, защото нямах никакво парно, когато двигателят реаботеше на празен ход. Наистина, оказа се, че е превъртяла турбинката.
Сглобихме я, наляхме разтвор на антифриз, изчкахме я ( около 20 мин на 2800 оборота :D ) да загрее и да отвори големият грък и да завъртят перките - всичко точно стана - парно трепач.

Днес сутринта се качвам, тръгвам за работа (температурата вън бе 4 градуса) пускам си парното - кеф, топличко :) Да, ама ми се наложи да изпреваря малко по-агресивно една "мацка" и вдигнах към 3600 оборота, при което след като пуснах газта, парното изчезна за около 30 секунди!!! Това и преди ми го правеше, но го отдавах на това, че е прецакана помпата. При поддържане на високи обороти парното си стои жежко.
Не губи антифриз, не са прекалено твърди маркучите, нивото си е идеално... единствено ми направи впечателние, че след като загася колата се чува едно съвсем леко съскане от капачката на разширителния съд.

Някой някакви предположения да даде? Също и дали има шанс да се окаже гарнитура на главата?
Благодаря предварително!

Оказа се прецакана гарнитура на главата. "Гадното" бе, че така се е прецакала, че пускаше налягането от цилиндъра във водата, ама обратното не и бе трудно за хващане.

Последна промяна от Scarchu на Вто 24 мар 2009 19:27, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
kombito-tdi
Мнения: 889
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
Контакти:

Re: странен проблем с парното Бора AJM

Мнениеот kombito-tdi » Пон 16 мар 2009 13:54


смени си помпата


Потребителски аватар
Scarchu
Мнения: 687
Регистриран на: Пон 29 май 2006 10:21
Автомобил: Black
Двигател: with internal combustion
Местоположение: София
Контакти:

Re: странен проблем с парното Бора AJM

Мнениеот Scarchu » Пон 16 мар 2009 14:04


kombito-tdi написа:смени си помпата

Ти май не четеш... Помпата е напълно оригинална!


Потребителски аватар
Scarchu
Мнения: 687
Регистриран на: Пон 29 май 2006 10:21
Автомобил: Black
Двигател: with internal combustion
Местоположение: София
Контакти:

Re: странен проблем с парното Бора AJM

Мнениеот Scarchu » Пон 16 мар 2009 15:29


Такаааа... Преди малко разисквахме проблема ми с едно приятелче, което ми вметна много интерестна въпросителна. Преди около 1 година, сменях вътрешното радиаторче, защото протече, но не взех оригинално а някакво за 70лева. Май на Топран или нещо от сорта. Венци (приятелчето) сподели, че тези евтините радиаторчета, от горе, където е пластмасовата тапа с тръбите и самите топлообменни тръбички има бая празно място, където циркулира водата. И ако има някъде по топлообменните тръбички запушване или са с малък дебит щяло да се получава така!

Възможно ли е изобщо чак пък толкоз да ми изстива радиаторчето при тази ситуация и оригиналните не са ли със същата конструкция?


Потребителски аватар
Scarchu
Мнения: 687
Регистриран на: Пон 29 май 2006 10:21
Автомобил: Black
Двигател: with internal combustion
Местоположение: София
Контакти:

Re: странен проблем с парното Бора AJM

Мнениеот Scarchu » Вто 17 мар 2009 10:57


Между другото имам и един страничен въпрос, но пак свързан с охладителната система. Горе в дясно на главата, гледана от към съединителят, има едно малко щуцерче с маркуче, което е свързано към маркучето, което отива към разширителният съд. Миналата година, като правих промивка на системата и ми направи впечатление, че много трудно, да не кажа въобще не преминаваше вода и в двете посоки, но пък въздух минаваше. Та това само за автоматично обезвъздушаване ли е или просто нещо се е прее*ало?


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: странен проблем с парното Бора AJM

Мнениеот Andonov » Вто 17 мар 2009 11:14


Toчно заради това маркуче заминава гарнитурата на главата, че дори и самата глава. :wink:


Потребителски аватар
Scarchu
Мнения: 687
Регистриран на: Пон 29 май 2006 10:21
Автомобил: Black
Двигател: with internal combustion
Местоположение: София
Контакти:

Re: странен проблем с парното Бора AJM

Мнениеот Scarchu » Вто 17 мар 2009 12:53


Andonov написа:Toчно заради това маркуче заминава гарнитурата на главата, че дори и самата глава. :wink:


Маркучето като цяло си е чисто! Я кажи по-подробно за какво иде реч, че получавам много противоречиви мнения по въпроса за таз мацъцка.


Потребителски аватар
kn9453
Мнения: 731
Регистриран на: Съб 24 яну 2009 21:00
Автомобил:
Двигател: AHF 99
Местоположение: Kn

Re: странен проблем с парното Бора AJM

Мнениеот kn9453 » Вто 17 мар 2009 21:38


Колега и аз съм с подобен проблем!!!! Когато климатроника достигне зададената температура спира да се подава топъл въздух, и продължава да духа студено докато купето се охлади под зададената температура.
Много неприятно нещо.Преди Бората имах Вектра Б,при нея когато околната темп. достигне зад.темп.се ограничава топлото но,и оборотите на вент.падат,но никога не духа студено.
Може ли някой да обясни- това бъг на климатроника ли е,или на отоплителната (охладителна) система.


Потребителски аватар
Scarchu
Мнения: 687
Регистриран на: Пон 29 май 2006 10:21
Автомобил: Black
Двигател: with internal combustion
Местоположение: София
Контакти:

Re: странен проблем с парното Бора AJM

Мнениеот Scarchu » Сря 18 мар 2009 18:05


Днес реших да се возя с лаптопа и сутринта, след като колата е стояла навън 12 часа, ми направи впечателние нещо много странно. Температурата на антифриза бе 26 градуса!!! По-късно паркирах пред бачкането към 08:30 (там е голям ветрилник), в 17:15 си тръгнах, но като закачих пак лаптопа - антифриза пак беше 26 градуса!!!

Предполагам, че датчика е за смяна, нали? И това този дето седи на изхода на главата ли е, на пластмасовата уйовина?


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: странен проблем с парното Бора AJM

Мнениеот fox_vt » Сря 18 мар 2009 19:50


Scarchu написа:Днес реших да се возя с лаптопа и сутринта, след като колата е стояла навън 12 часа, ми направи впечателние нещо много странно. Температурата на антифриза бе 26 градуса!!! По-късно паркирах пред бачкането към 08:30 (там е голям ветрилник), в 17:15 си тръгнах, но като закачих пак лаптопа - антифриза пак беше 26 градуса!!!

Предполагам, че датчика е за смяна, нали? И това този дето седи на изхода на главата ли е, на пластмасовата уйовина?


мхм :да:


Потребителски аватар
Scarchu
Мнения: 687
Регистриран на: Пон 29 май 2006 10:21
Автомобил: Black
Двигател: with internal combustion
Местоположение: София
Контакти:

Re: странен проблем с парното Бора AJM

Мнениеот Scarchu » Чет 19 мар 2009 16:18


Нещата станаха още по-странни :shock

Днес хванах да си сменям датчика и си взех оригинален 059 919 501 А - зелен
Но като свалих този от колата - О чудо - няма нищо общо!!! Оказа се че моят е 059 919 501 - син, който в ЕТКА-та излиза само за 5-6 цилиндровите двигатели!!! Не си личи да е сменяна буксата или да са рязани кабелите.... :?
Възможно ли е от това несъответствие да става някаква магария или разликата е само в куплунга на датчика?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта