Това се е случило на един Туарег 2.5 ТДИ... На първи цилиндър буталото е спукано на 2, а на пети е стопено до неузнаваемост... На пети, чак по главата има метал от буталото... Коментарите ще оставя за вас, а аз само мога да спомена, да си карате дизелите от типа Помпа дюза и комън рейл с много хубава нафта и да го продухвате често, че така се получава от лоша нафта и пикаещи дюзи...
Дано съм бил полезен и спасил някой двигател от същата участ...
Последствия при Помпа дюза
- propparo
- Мнения: 1078
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 18:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: По света и у нас
Re: Последствия при Помпа дюза
Проблема не е в нафтата само,колега.
Доста познати само с помпа-дЮза имаха всевъзможни проблеми.Докато за комънрейла нещата не са чак така плачевни.
За съжаление ефективния живот на всяка една от помпите е около 200 000 реални километра,след това се очакват да започнат проблемите.
Не случайно ФВ се отказаха от тая технология.
Доста познати само с помпа-дЮза имаха всевъзможни проблеми.Докато за комънрейла нещата не са чак така плачевни.
За съжаление ефективния живот на всяка една от помпите е около 200 000 реални километра,след това се очакват да започнат проблемите.
Не случайно ФВ се отказаха от тая технология.
-
- Мнения: 1320
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG
Re: Последствия при Помпа дюза
propparo написа:Проблема не е в нафтата само,колега.
Доста познати само с помпа-дЮза имаха всевъзможни проблеми.Докато за комънрейла нещата не са чак така плачевни.
За съжаление ефективния живот на всяка една от помпите е около 200 000 реални километра,след това се очакват да започнат проблемите.
Не случайно ФВ се отказаха от тая технология.
Проблема не е само в нафтата, да. Проблема е основно в нафтата И маслото. Щото познавам хора, дето на ПД двигатели сипват "хубава синтетика" без изобщо да гледат спецификациите на маслото.
ПД двигателите са издържливи не по-малко от другите дизели, просто искат повече внимание.
А това за живота на дюзите къде точно си го прочел? Щото доста от тези двигатели изкарват по над 500К километра без проблем.
VW се отказаха от ПД по причини, свързани с екологията, основно.
Re: Последствия при Помпа дюза
Дам, аз моя затова го карам с V-power + добавка. Гаранция пак няма, но поне ми е чиста съвстта, че каквото е зависело от мен, съм го направил. Останалото божа работа и доза късмет.
PD-та ги спряха 1-во заради екологичните норми и второ, понеже едно е да обслужваш 4-ри дюзи, друго е да обслужваш една (при common rail) както се беше изказал един колега от tdiclub .
PD-та ги спряха 1-во заради екологичните норми и второ, понеже едно е да обслужваш 4-ри дюзи, друго е да обслужваш една (при common rail) както се беше изказал един колега от tdiclub .
- propparo
- Мнения: 1078
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 18:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: По света и у нас
Re: Последствия при Помпа дюза
Не ми се спори излишно.И то ако само с четене се учеше човек добре.Който ми покаже дЮза на 500К километра фабрично вградена без да е сменяна ще го почерпя каквото не е пил никога досега.
Надълго и широко може да пиша по темата.Фолксваген какво им пречеше да си приведат в норма за екологичните изисквания тея двигатели???????Или другите могат ама тея точно двигатели не,така ли.
Главния проблем на ПД е че разпръсквачите на всяка дЮза с течение на времето се скапват,независимо колко добра е нафтата и колкото и микроскопични да са твърдите частици в горивото,просто работното налягане е голямо,но така и не може да стигне това на комънрейла защото тогава силата ще е разрушителна и за чисто нова дЮза.Другия проблем е както и колегата по-горе правилно се е ориентирал---много често тандем помпата на горивото,която се намира отдясно на корпуса на двигателя губи синхрона с някоя от дЮзите.Те се управляват и механично--от гърбици на вала и едни пружини на всяка,и електромагнитно--по един електрически елемент на всяка от тях.Сами разбирате че на ЕКУ-то му е много трудно да следи всички датчици едновремено,положението на педала на газта,динамиката на каране и прочее и да си кореспондира с всяка една дЮза.Това още повече затруднява бързината на действие която се изисква при такива работни налягания.Другото е че всяка дЮза сама по себе си трябва да пасне добре в леглото си,защото общата шина на горивото достига до всяка дЮза под формата на едни отворчета около 2мм и нещо в диаметър.И тоя отвор трябва да пасне на 100 процента с отвора на дЮзата,защото дори с няколко градуса да се завърти някоя от дЮзите около оста си се губи чуствителна мощност.Да не говорим че масовия проблем на ПД-тата са точно пикаещи дЮзи,а последствията са плачевни.та сами виждате че помпа дЮзата е излишно сложна и технически и финансово неизгодна.ФВ нямаше току тъй да се откажат от тях защото за разработката са минали години и маса пари е налята,та толкова лесно да ги отпишат.
Но всеки си знае своето.
Надълго и широко може да пиша по темата.Фолксваген какво им пречеше да си приведат в норма за екологичните изисквания тея двигатели???????Или другите могат ама тея точно двигатели не,така ли.
Главния проблем на ПД е че разпръсквачите на всяка дЮза с течение на времето се скапват,независимо колко добра е нафтата и колкото и микроскопични да са твърдите частици в горивото,просто работното налягане е голямо,но така и не може да стигне това на комънрейла защото тогава силата ще е разрушителна и за чисто нова дЮза.Другия проблем е както и колегата по-горе правилно се е ориентирал---много често тандем помпата на горивото,която се намира отдясно на корпуса на двигателя губи синхрона с някоя от дЮзите.Те се управляват и механично--от гърбици на вала и едни пружини на всяка,и електромагнитно--по един електрически елемент на всяка от тях.Сами разбирате че на ЕКУ-то му е много трудно да следи всички датчици едновремено,положението на педала на газта,динамиката на каране и прочее и да си кореспондира с всяка една дЮза.Това още повече затруднява бързината на действие която се изисква при такива работни налягания.Другото е че всяка дЮза сама по себе си трябва да пасне добре в леглото си,защото общата шина на горивото достига до всяка дЮза под формата на едни отворчета около 2мм и нещо в диаметър.И тоя отвор трябва да пасне на 100 процента с отвора на дЮзата,защото дори с няколко градуса да се завърти някоя от дЮзите около оста си се губи чуствителна мощност.Да не говорим че масовия проблем на ПД-тата са точно пикаещи дЮзи,а последствията са плачевни.та сами виждате че помпа дЮзата е излишно сложна и технически и финансово неизгодна.ФВ нямаше току тъй да се откажат от тях защото за разработката са минали години и маса пари е налята,та толкова лесно да ги отпишат.
Но всеки си знае своето.
-
- Мнения: 1320
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG
Re: Последствия при Помпа дюза
Който ми покаже дЮза на 500К километра фабрично вградена без да е сменяна ще го почерпя каквото не е пил никога досега.
Ами чети по форумите (да, и с четене човек се учи, разбира се, ако има и практика, още по-добре, но само с практика не бива, стига се до грешни изводи) , попитай и шофьорите на камиони с ПД (unit injector) двигатели в САЩ и Австралия, примерно, и ще видиш колко много ПД двигатели издържат и повече от 500К км Както казах, качествена нафта, качествено масло, спазване на интервалите за смяна на консумативите = безпроблемен двигател. Това важи и за всички други, не само за ПД.
http://en.wikipedia.org/wiki/Unit_Injector
- propparo
- Мнения: 1078
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 18:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: По света и у нас
Re: Последствия при Помпа дюза
Kalin72 написа:Ами чети по форумите (да, и с четене човек се учи, разбира се, ако има и практика, още по-добре, но само с практика не бива, стига се до грешни изводи) , попитай и шофьорите на камиони с ПД (unit injector) двигатели в САЩ и Австралия, примерно
Форумите си ги чети ти,щом мислиш че както вече казах с четене става.Или и ти си като един от тоя форум който наскоро имаше лек технически спор с Никс76/поздрави и благодарности на когото/,който от много четене по форумите накрая започна да дава съвети като 45 годишен собственик на сервиз за ТДИ-та.
И още нещо пич,ти знаеш ли какви са размерите на един разпръсквач при камион и при ПД-то на фолксваген,що не ми даде за пример и корабен дизелов двигател????
От такива препратки като твоите до разни уикипедии и сайтове като ауто.ру където инфото се разминава понякога тотално с действителността,в тоя форум има все ´´´разбирачи´´.Нищо лично,ама само със стоене пред монитора на компа не става.
Както и да е аз спирам да пиша по темата,но не пожелавам на никой с ПД двигател в тоя форум да му се развали нещо по дЮзите или управлението--ще плаче с крокодилски сълзи.
-
- Мнения: 1320
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG
Re: Последствия при Помпа дюза
Говорехме за ПД двигателите изобщо, не конкретно за тези на VW, нали?
Имам добър опит не само с теорията, а и с практиката. Но има неща, които само с практика не стават. До един момент е ОК, но ако не се развиваш със света, нямаш много шанс.
Вики-то го дадох за пример, инак ако се разтърсиш, можеш сам да намериш нужното инфо на което да се довериш.
Имам добър опит не само с теорията, а и с практиката. Но има неща, които само с практика не стават. До един момент е ОК, но ако не се развиваш със света, нямаш много шанс.
Вики-то го дадох за пример, инак ако се разтърсиш, можеш сам да намериш нужното инфо на което да се довериш.
- ifidik
- Мнения: 1709
- Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
- Автомобил: Corrado TDI 4x4
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Последствия при Помпа дюза
propparo написа:Не ми се спори излишно.И то ако само с четене се учеше човек добре.Който ми покаже дЮза на 500К километра фабрично вградена без да е сменяна ще го почерпя каквото не е пил никога досега.
аз съм първия за черпене виж снимката , която съм сложил в тая тема.колата е пасат на 1 247 000 км.един собственик и знае какво е правил по колата си и лично е навъртял километрите.до сега тоя мотор само е пукал глава и е с оригиналните дюзи и всичко останало.
п.п.числата са седем, няма грешка
http://www.diesel-club.com/forum/viewto ... &sk=t&sd=a
- Brezel
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Годеч / Берлин
- Контакти:
Re: Последствия при Помпа дюза
проблема е че няма кой да ги обслужва тия мотори. 90% от майсторите занимаващи се с такива коли им правят диагностика с "ultra звук" а именно спират да дишат и по слух венага откриват проблема на колата. Липса на квалификация и нужно оборудване. Всичко това пак може да бъде понесено от мотора но за капак собствениците си слагат чип с КОПЧЕ. включено.....изключено....включено.....счупено ! Като знам колко Powerbox-ове има по тия ТДИта не с еучидвам че така става. а този мотор на снимката ми се струва че точно БОКС го е уморил. Ама то нали с Пауърбокс не се пипа в компютъра и затова било по безопастно за колата (тва ежелезния агрумент) даже скоро чух че новата мода била да се слага чип+powerbox . Тва буталце на 5ти цилиндър си се вижда че е стопено точно от такова нещо. питай собсвеника дали пушеше чат пат колата.
колко иам да се изпишеееее.
Аз лично харесвам ПДто повче от комънрейла. Даже имаше разбработки на ПД системата да впръсква по 2400 бара ама взеха е сложиха комъна да им е по евтино. Кога комъна ше стигне 2400 бара? голф 10 сигурно
кактои да е предимства си има всяка система , просто всеки трябва да си знае че за да те сллуша магарето трбва да се грижиш за него.
колко иам да се изпишеееее.
Аз лично харесвам ПДто повче от комънрейла. Даже имаше разбработки на ПД системата да впръсква по 2400 бара ама взеха е сложиха комъна да им е по евтино. Кога комъна ше стигне 2400 бара? голф 10 сигурно
кактои да е предимства си има всяка система , просто всеки трябва да си знае че за да те сллуша магарето трбва да се грижиш за него.
- ifidik
- Мнения: 1709
- Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
- Автомобил: Corrado TDI 4x4
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Последствия при Помпа дюза
мога да добавя горе споменатия пасат,последните 500 000 км са изминати с чип-ремап и колата продължава да се движи
- Brezel
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Годеч / Берлин
- Контакти:
Re: Последствия при Помпа дюза
propparo написа:просто работното налягане е голямо,но така и не може да стигне това на комънрейла защото тогава силата ще е разрушителна и за чисто нова дЮза.
абе аз сега се зачетох, колега да те разбирам ли че налягането на впръскване при PD e пониско отколкото при комън рейл мотор ?
ако правилно съм разтълкувал това нещо искам да т епопитам дали си сигурен в това твърдение.
Ако не съм разбрал правилно какво си имал впредвид те моля да ме извиниш.
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Последствия при Помпа дюза
propparo написа:--много често тандем помпата на горивото,която се намира отдясно на корпуса на двигателя губи синхрона с някоя от дЮзите.
propparo написа:Те се управляват и механично от гърбици на вала
недей използва "управлява"
propparo написа: Сами разбирате че на ЕКУ-то му е много трудно да следи всички датчици едновремено,положението на педала на газта,динамиката на каране и прочее и да си кореспондира с всяка една дЮза.
тц тц тц
propparo написа: горивото достига до всяка дЮза под формата на едни отворчета около 2мм и нещо в диаметър.И тоя отвор трябва да пасне на 100 процента с отвора на дЮзата
Стига бе човек, това не може да си го писал ти
- maimo
- Мнения: 966
- Регистриран на: Пон 12 ное 2007 22:26
- Автомобил: GOLF 5 GTI
- Двигател: AXX-2005
- Местоположение: Варна
Re: Последствия при Помпа дюза
пропаро слагаи масата скоро гледаx на 450000 без нищо да е пипано освен идеалните консумативи за двигателя и си вървеше идеално
- dani_94
- Мнения: 703
- Регистриран на: Чет 01 юни 2006 8:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
- Контакти:
Re: Последствия при Помпа дюза
Туарега е на реални 148 ... и няма нито тунинг, нито пауър бокс, а казах че причината е дизелово гориво от безмитните и черни бензиностанций, в следствие, не доброто изгаряне на не качесвеното гориво, се зацапват разпръсквачите и започват да пикаят... Богата смес и много висока температура...
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Kassy и 63 госта