Последствия при Помпа дюза

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
dani_94
Мнения: 703
Регистриран на: Чет 01 юни 2006 8:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

Последствия при Помпа дюза

Мнениеот dani_94 » Сря 01 апр 2009 11:52


Това се е случило на един Туарег 2.5 ТДИ... На първи цилиндър буталото е спукано на 2, а на пети е стопено до неузнаваемост... На пети, чак по главата има метал от буталото... Коментарите ще оставя за вас, а аз само мога да спомена, да си карате дизелите от типа Помпа дюза и комън рейл с много хубава нафта и да го продухвате често, че така се получава от лоша нафта и пикаещи дюзи...
Дано съм бил полезен и спасил някой двигател от същата участ...

Изображение


Изображение


Изображение


Изображение


Изображение


Изображение


Изображение


Изображение


Изображение




Потребителски аватар
propparo
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон 23 май 2005 18:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: По света и у нас

Re: Последствия при Помпа дюза

Мнениеот propparo » Сря 01 апр 2009 14:15


Проблема не е в нафтата само,колега.
Доста познати само с помпа-дЮза имаха всевъзможни проблеми.Докато за комънрейла нещата не са чак така плачевни.
За съжаление ефективния живот на всяка една от помпите е около 200 000 реални километра,след това се очакват да започнат проблемите.
Не случайно ФВ се отказаха от тая технология.


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Re: Последствия при Помпа дюза

Мнениеот Kalin72 » Сря 01 апр 2009 14:50


propparo написа:Проблема не е в нафтата само,колега.
Доста познати само с помпа-дЮза имаха всевъзможни проблеми.Докато за комънрейла нещата не са чак така плачевни.
За съжаление ефективния живот на всяка една от помпите е около 200 000 реални километра,след това се очакват да започнат проблемите.
Не случайно ФВ се отказаха от тая технология.


Проблема не е само в нафтата, да. Проблема е основно в нафтата И маслото. Щото познавам хора, дето на ПД двигатели сипват "хубава синтетика" без изобщо да гледат спецификациите на маслото.
ПД двигателите са издържливи не по-малко от другите дизели, просто искат повече внимание.
А това за живота на дюзите къде точно си го прочел? Щото доста от тези двигатели изкарват по над 500К километра без проблем.
VW се отказаха от ПД по причини, свързани с екологията, основно.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Последствия при Помпа дюза

Мнениеот morfei1 » Сря 01 апр 2009 15:03


Дам, аз моя затова го карам с V-power + добавка. Гаранция пак няма, но поне ми е чиста съвстта, че каквото е зависело от мен, съм го направил. Останалото божа работа и доза късмет.

PD-та ги спряха 1-во заради екологичните норми и второ, понеже едно е да обслужваш 4-ри дюзи, друго е да обслужваш една (при common rail) както се беше изказал един колега от tdiclub :) .


Потребителски аватар
propparo
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон 23 май 2005 18:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: По света и у нас

Re: Последствия при Помпа дюза

Мнениеот propparo » Сря 01 апр 2009 16:34


Не ми се спори излишно.И то ако само с четене се учеше човек добре.Който ми покаже дЮза на 500К километра фабрично вградена без да е сменяна ще го почерпя каквото не е пил никога досега.
Надълго и широко може да пиша по темата.Фолксваген какво им пречеше да си приведат в норма за екологичните изисквания тея двигатели???????Или другите могат ама тея точно двигатели не,така ли.
Главния проблем на ПД е че разпръсквачите на всяка дЮза с течение на времето се скапват,независимо колко добра е нафтата и колкото и микроскопични да са твърдите частици в горивото,просто работното налягане е голямо,но така и не може да стигне това на комънрейла защото тогава силата ще е разрушителна и за чисто нова дЮза.Другия проблем е както и колегата по-горе правилно се е ориентирал---много често тандем помпата на горивото,която се намира отдясно на корпуса на двигателя губи синхрона с някоя от дЮзите.Те се управляват и механично--от гърбици на вала и едни пружини на всяка,и електромагнитно--по един електрически елемент на всяка от тях.Сами разбирате че на ЕКУ-то му е много трудно да следи всички датчици едновремено,положението на педала на газта,динамиката на каране и прочее и да си кореспондира с всяка една дЮза.Това още повече затруднява бързината на действие която се изисква при такива работни налягания.Другото е че всяка дЮза сама по себе си трябва да пасне добре в леглото си,защото общата шина на горивото достига до всяка дЮза под формата на едни отворчета около 2мм и нещо в диаметър.И тоя отвор трябва да пасне на 100 процента с отвора на дЮзата,защото дори с няколко градуса да се завърти някоя от дЮзите около оста си се губи чуствителна мощност.Да не говорим че масовия проблем на ПД-тата са точно пикаещи дЮзи,а последствията са плачевни.та сами виждате че помпа дЮзата е излишно сложна и технически и финансово неизгодна.ФВ нямаше току тъй да се откажат от тях защото за разработката са минали години и маса пари е налята,та толкова лесно да ги отпишат.
Но всеки си знае своето.


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Re: Последствия при Помпа дюза

Мнениеот Kalin72 » Сря 01 апр 2009 16:58


Който ми покаже дЮза на 500К километра фабрично вградена без да е сменяна ще го почерпя каквото не е пил никога досега.

Ами чети по форумите (да, и с четене човек се учи, разбира се, ако има и практика, още по-добре, но само с практика не бива, стига се до грешни изводи) , попитай и шофьорите на камиони с ПД (unit injector) двигатели в САЩ и Австралия, примерно, и ще видиш колко много ПД двигатели издържат и повече от 500К км :) Както казах, качествена нафта, качествено масло, спазване на интервалите за смяна на консумативите = безпроблемен двигател. Това важи и за всички други, не само за ПД.
http://en.wikipedia.org/wiki/Unit_Injector


Потребителски аватар
propparo
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон 23 май 2005 18:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: По света и у нас

Re: Последствия при Помпа дюза

Мнениеот propparo » Сря 01 апр 2009 17:07


Kalin72 написа:Ами чети по форумите (да, и с четене човек се учи, разбира се, ако има и практика, още по-добре, но само с практика не бива, стига се до грешни изводи) , попитай и шофьорите на камиони с ПД (unit injector) двигатели в САЩ и Австралия, примерно


Форумите си ги чети ти,щом мислиш че както вече казах с четене става.Или и ти си като един от тоя форум който наскоро имаше лек технически спор с Никс76/поздрави и благодарности на когото/,който от много четене по форумите накрая започна да дава съвети като 45 годишен собственик на сервиз за ТДИ-та.
И още нещо пич,ти знаеш ли какви са размерите на един разпръсквач при камион и при ПД-то на фолксваген,що не ми даде за пример и корабен дизелов двигател????
От такива препратки като твоите до разни уикипедии и сайтове като ауто.ру където инфото се разминава понякога тотално с действителността,в тоя форум има все ´´´разбирачи´´.Нищо лично,ама само със стоене пред монитора на компа не става.
Както и да е аз спирам да пиша по темата,но не пожелавам на никой с ПД двигател в тоя форум да му се развали нещо по дЮзите или управлението--ще плаче с крокодилски сълзи.


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Re: Последствия при Помпа дюза

Мнениеот Kalin72 » Сря 01 апр 2009 17:13


Говорехме за ПД двигателите изобщо, не конкретно за тези на VW, нали?
Имам добър опит не само с теорията, а и с практиката. Но има неща, които само с практика не стават. До един момент е ОК, но ако не се развиваш със света, нямаш много шанс.
Вики-то го дадох за пример, инак ако се разтърсиш, можеш сам да намериш нужното инфо на което да се довериш.


Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Последствия при Помпа дюза

Мнениеот ifidik » Сря 01 апр 2009 17:56


propparo написа:Не ми се спори излишно.И то ако само с четене се учеше човек добре.Който ми покаже дЮза на 500К километра фабрично вградена без да е сменяна ще го почерпя каквото не е пил никога досега.

аз съм първия за черпене :D виж снимката , която съм сложил в тая тема.колата е пасат на 1 247 000 км.един собственик и знае какво е правил по колата си и лично е навъртял километрите.до сега тоя мотор само е пукал глава и е с оригиналните дюзи и всичко останало.
п.п.числата са седем, няма грешка
http://www.diesel-club.com/forum/viewto ... &sk=t&sd=a


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Re: Последствия при Помпа дюза

Мнениеот Brezel » Сря 01 апр 2009 18:18


проблема е че няма кой да ги обслужва тия мотори. 90% от майсторите занимаващи се с такива коли им правят диагностика с "ultra звук" а именно спират да дишат и по слух венага откриват проблема на колата. Липса на квалификация и нужно оборудване. Всичко това пак може да бъде понесено от мотора но за капак собствениците си слагат чип с КОПЧЕ. включено.....изключено....включено.....счупено ! Като знам колко Powerbox-ове има по тия ТДИта не с еучидвам че така става. а този мотор на снимката ми се струва че точно БОКС го е уморил. Ама то нали с Пауърбокс не се пипа в компютъра и затова било по безопастно за колата (тва ежелезния агрумент) :screwy даже скоро чух че новата мода била да се слага чип+powerbox . Тва буталце на 5ти цилиндър си се вижда че е стопено точно от такова нещо. питай собсвеника дали пушеше чат пат колата. :dummy:

колко иам да се изпишеееее.

Аз лично харесвам ПДто повче от комънрейла. Даже имаше разбработки на ПД системата да впръсква по 2400 бара ама взеха е сложиха комъна да им е по евтино. Кога комъна ше стигне 2400 бара? голф 10 сигурно :banghead:

кактои да е предимства си има всяка система , просто всеки трябва да си знае че за да те сллуша магарето трбва да се грижиш за него. :deal


Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Последствия при Помпа дюза

Мнениеот ifidik » Сря 01 апр 2009 18:50


мога да добавя горе споменатия пасат,последните 500 000 км са изминати с чип-ремап и колата продължава да се движи


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Re: Последствия при Помпа дюза

Мнениеот Brezel » Сря 01 апр 2009 18:56


propparo написа:просто работното налягане е голямо,но така и не може да стигне това на комънрейла защото тогава силата ще е разрушителна и за чисто нова дЮза.


абе аз сега се зачетох, колега да те разбирам ли че налягането на впръскване при PD e пониско отколкото при комън рейл мотор ?

ако правилно съм разтълкувал това нещо искам да т епопитам дали си сигурен в това твърдение.

Ако не съм разбрал правилно какво си имал впредвид те моля да ме извиниш.

:beer


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Последствия при Помпа дюза

Мнениеот Dobromirski » Сря 01 апр 2009 19:09


propparo написа:--много често тандем помпата на горивото,която се намира отдясно на корпуса на двигателя губи синхрона с някоя от дЮзите.

:shock
propparo написа:Те се управляват и механично от гърбици на вала

недей използва "управлява" :idea:
propparo написа: Сами разбирате че на ЕКУ-то му е много трудно да следи всички датчици едновремено,положението на педала на газта,динамиката на каране и прочее и да си кореспондира с всяка една дЮза.

тц тц тц :screwy
propparo написа: горивото достига до всяка дЮза под формата на едни отворчета около 2мм и нещо в диаметър.И тоя отвор трябва да пасне на 100 процента с отвора на дЮзата
:horror:
Стига бе човек, това не може да си го писал ти :012:


Потребителски аватар
maimo
Мнения: 966
Регистриран на: Пон 12 ное 2007 22:26
Автомобил: GOLF 5 GTI
Двигател: AXX-2005
Местоположение: Варна

Re: Последствия при Помпа дюза

Мнениеот maimo » Сря 01 апр 2009 19:12


пропаро слагаи масата скоро гледаx на 450000 без нищо да е пипано освен идеалните консумативи за двигателя и си вървеше идеално :D :D :D


Потребителски аватар
dani_94
Мнения: 703
Регистриран на: Чет 01 юни 2006 8:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

Re: Последствия при Помпа дюза

Мнениеот dani_94 » Сря 01 апр 2009 19:15


Туарега е на реални 148 ... и няма нито тунинг, нито пауър бокс, а казах че причината е дизелово гориво от безмитните и черни бензиностанций, в следствие, не доброто изгаряне на не качесвеното гориво, се зацапват разпръсквачите и започват да пикаят... Богата смес и много висока температура...



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Kassy и 63 госта