Последствия при Помпа дюза

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Re: Последствия при Помпа дюза

Мнениеот Kalin72 » Сря 01 апр 2009 19:16


Dobromirski написа:
propparo написа:--много често тандем помпата на горивото,която се намира отдясно на корпуса на двигателя губи синхрона с някоя от дЮзите.

:shock
propparo написа:Те се управляват и механично от гърбици на вала

недей използва "управлява" :idea:
propparo написа: Сами разбирате че на ЕКУ-то му е много трудно да следи всички датчици едновремено,положението на педала на газта,динамиката на каране и прочее и да си кореспондира с всяка една дЮза.

тц тц тц :screwy
propparo написа: горивото достига до всяка дЮза под формата на едни отворчета около 2мм и нещо в диаметър.И тоя отвор трябва да пасне на 100 процента с отвора на дЮзата
:horror:
Стига бе човек, това не може да си го писал ти :012:



Просто не исках да бъда груб с човека, нека си мисли, че разбира нещата, въпреки, че информацията му куца жестоко :) Прав е по-горе колегата, не 90, 99% от "майсторите" си мислят, че знаят нещо за съвременните двигатели...за жалост.




Потребителски аватар
maimo
Мнения: 966
Регистриран на: Пон 12 ное 2007 22:26
Автомобил: GOLF 5 GTI
Двигател: AXX-2005
Местоположение: Варна

Re: Последствия при Помпа дюза

Мнениеот maimo » Сря 01 апр 2009 19:18


еми такава кола не се кара с боклуци сега ще си плаща :lol: другия път да знае да не се прави на тарикат :063:


Потребителски аватар
dani_94
Мнения: 703
Регистриран на: Чет 01 юни 2006 8:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

Re: Последствия при Помпа дюза

Мнениеот dani_94 » Сря 01 апр 2009 19:22


Той има толкова пари, че утре може да си купи още поне 5 и то нови, но тук ви го постнах за да знаете, какво се случва ако правите като него, а не сте на неговото дередже с финансите...


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Re: Последствия при Помпа дюза

Мнениеот Kalin72 » Сря 01 апр 2009 19:25


dani_94 написа:Той има толкова пари, че утре може да си купи още поне 5 и то нови, но тук ви го постнах за да знаете, какво се случва ако правите като него, а не сте на неговото дередже с финансите...

Е те тарикатите са освен тия, дето карат Голф2 и си мислят, че са хванали .... за рога, ами и тези, дет ужким си незнаят парите :)
Та, за колегата по-горе, четете, колеги, четете и форумите, и си имайте практиката ;) И разсъждавайте, Щото инак ставате за смях.

Последна промяна от Kalin72 на Сря 01 апр 2009 19:49, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Re: Последствия при Помпа дюза

Мнениеот Brezel » Сря 01 апр 2009 19:41


Между другото смея да твърдя че Комън рейла е по капризенна гориво. То с новите мотори си е ака ма кво да се прави.

А разлика в горивата има. бях си за 3 седмици в БГ и малко преди да тръгна да с еприбирам към Германия турбината почна да прави сериозни пикове (веднъж не с еусетих и на 2.0 бара излязоха маркучите) След няколко продухвания по аутобана се оправи (предполагам беше зацапана геометрията ама пък толкоз бързо ) , а иначе дани за причините не се бех замислил ама може и да си прав.


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Последствия при Помпа дюза

Мнениеот Dobromirski » Сря 01 апр 2009 20:06


Вземете си като мен, комън рейл на Пежо (така наречените HDI),и зазадължително от новите модели на SIEMENS , пък после да Ви видя дали ще пишете за проблемите на ПД :Mr Green Fun

ПП: Какво Ви става бре колеги. Днес един ми пуснал лично, как да си оправя теча от тандем помпата, като сменя еди коя си семерина и после задължително да я настроя с VAG-COM. :shock Благодарих му все пак за "помоща", но не пропуснах да го уведомя , че "малко" се е пообъркал :Mr Green Fun , а той ми отговаря, че това било за помпи след 97-ма. :bowdown (Да не говорим, че помпата въобще не тече от семеринг)

Колеги, не давайте майсторски съвети, когато не сте много наясно. Ако човека отсреща е в час, ще се усмихме и ще Ви подмине, но ако не е , може доста лошо да го подведете.

Последна промяна от Dobromirski на Сря 01 апр 2009 20:29, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3925
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Последствия при Помпа дюза

Мнениеот Andonov » Сря 01 апр 2009 20:29


Dobromirski написа:Вземете си като мен, комън рейл на Пежо (така наречените HDI),и зазадължително от новите модели на SIEMENS , пък после да Ви видя дали ще пишете за проблемите на ПД :Mr Green Fun


:да:
Te просто бледнеят пред HDI + FAP.

propparo написа:Проблема не е в нафтата само,колега.
Доста познати само с помпа-дЮза имаха всевъзможни проблеми.Докато за комънрейла нещата не са чак така плачевни.
За съжаление ефективния живот на всяка една от помпите е около 200 000 реални километра,след това се очакват да започнат проблемите.
Не случайно ФВ се отказаха от тая технология.


Доста ПД са прехвърлили 500к и не са сменили дюзи.
А точно обратното е - масово се сменят дюзи дори в гаранция при КР.

propparo написа:...просто работното налягане е голямо,но така и не може да стигне това на комънрейла защото тогава силата ще е разрушителна и за чисто нова дЮза...

Ти сериозен ли си в написаното?

propparo написа:Форумите си ги чети ти,щом мислиш че както вече казах с четене става.

Май наистина трябва се чете повечко.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Последствия при Помпа дюза

Мнениеот morfei1 » Сря 01 апр 2009 21:12


dani_94 написа:Той има толкова пари, че утре може да си купи още поне 5 и то нови, но тук ви го постнах за да знаете, какво се случва ако правите като него, а не сте на неговото дередже с финансите...


Каква е логиката да си купиш нов Туарег, да можеш да си купиш още 5 и да си караш колата с "черна" нафта :roll: ?


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Re: Последствия при Помпа дюза

Мнениеот Kalin72 » Сря 01 апр 2009 21:14


morfei1 написа:
dani_94 написа:Той има толкова пари, че утре може да си купи още поне 5 и то нови, но тук ви го постнах за да знаете, какво се случва ако правите като него, а не сте на неговото дередже с финансите...


Каква е логиката да си купиш нов Туарег, да можеш да си купиш още 5 и да си караш колата с "черна" нафта :roll: ?


МАНТАЛИТЕТ?


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Последствия при Помпа дюза

Мнениеот niikoo_1 » Сря 01 апр 2009 21:20


Абе още ли не сте разбрали, че PROPRAROе дървен философ за поредн път го доказва. :twisted:

Просто за него няма област в автомобило строенето, в която да не е компетентен.

И това, че Комън Рейла работи на по-високо налягане от ПД е поредната простотия родена от всезнаещия му мозък.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Последствия при Помпа дюза

Мнениеот morfei1 » Сря 01 апр 2009 22:01


Pump nozzle injection

Technical function modes pump nozzle

Pumpe düse (PD) is a quite rare beast, because in the world of diesel cars, it's only the Volkswagen Group that uses this technology. The name Pumpe Düse is German for Pump Metering. This refers to the PD unit being an all-in-one assembly comprising the high pressure pump (that pressurises fuel to injection pressure) and the injector (which injects the pressurised fuel into the engine cylinder).

There is one complete pump düse assembly (otherwise known as a unit injector) on the cylinder head, serving each cylinger, and the pump part of the PD is driven by a camshaft in the cylinder head (usually the same camshaft that operates the engine's own cylinder valves).

PD is mechanically more fiddly than common rail, and it needs a specially designed cylinder head, so it's costly too. But its big advantage is that is can generate considerably higher injection pressure than even common rail can, and VW's PD units are good for 2,050 bar (against common rail's typical 1600 bar). That's great for producing more torque than would otherwise be possible, and it's also very useful for reducing polluting exhaust emmisions. Like common rail, PD has pilot-injection built into it to hush combustion rattle, and Volkswagen has said that it will soon be possible to build multiple-injection technology (such as that incorporated into the very latest CR systems) to further clean-up emmisions and reduce noise.
But the Volkswagen Group is unique in adopting this technology, and some say that other's shun it because its scope for further refinement - particularly in terms of the number of multiple injections - is limited.
Proponents of the system though, point out that it's safer, in that it doesn't store fuel in a rail at incredibly high pressure, but simply generates that pressure as and when needed.
Of course, as with CR, electronic management constantly monitors what the engine and driver are up to, and continually adjusts injection timing and fuel dosage.


От което следва, че причината за спирането на Pump duse, защото замърсява повече е грешна, а също и че CR работи на по-високо налягане.

можеби причините са:
-производствена цена
-по-евтина и лесна поддръжка
-по-ниско ниво на шум
-актуални на пазара (в смисъл обикновения човечец, смята, че технологията Pump duse е морално остаряла и иска да си купи Common rail, понеже това е най-новото на пазара :) )


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Re: Последствия при Помпа дюза

Мнениеот Brezel » Сря 01 апр 2009 23:18


колеги, за сега комън рейла е по екологичен от ПДто ! това се дължи на факта че КР моторите могат да правят по няколко впръсквания на работен такт за сега са до 5 впрсъквания на запалване (на такт) докато ПДто прави 2 впръсквания и край.

предимството на ПДто е голямото налягане а на КРа многото впръсквания които не зависят от положението на коленовия вал.

първите КРмотори с помпа CP1 работят на 1350 бара ! въпреки че макса им е 1450 софтуерно са направени на 1350. следващите (поновите) са на 1600 бара. сега искат да пускат (ако не са и пуснали вече) на 1800 бара. а аудито което спечели 24 часа на леман е на 2000 бара ! и е с пиецо инжектори.

Ако комънрейла достигне работното налягане на ПД то тогава ще е спер мотор, проблема е че ако го достигне ще стане мноооого капризен.

та всяка сисема си има недостатъци. КРа е скъп за подръжка мотор и не е кой знае колк опо евтин от ПДмотора.


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3925
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Последствия при Помпа дюза

Мнениеот Andonov » Чет 02 апр 2009 6:23


morfei1 написа:
Pump nozzle injection

Technical function modes pump nozzle

Pumpe düse (PD) is a quite rare beast, because in the world of diesel cars, it's only the Volkswagen Group that uses this technology. The name Pumpe Düse is German for Pump Metering. This refers to the PD unit being an all-in-one assembly comprising the high pressure pump (that pressurises fuel to injection pressure) and the injector (which injects the pressurised fuel into the engine cylinder).

There is one complete pump düse assembly (otherwise known as a unit injector) on the cylinder head, serving each cylinger, and the pump part of the PD is driven by a camshaft in the cylinder head (usually the same camshaft that operates the engine's own cylinder valves).

PD is mechanically more fiddly than common rail, and it needs a specially designed cylinder head, so it's costly too. But its big advantage is that is can generate considerably higher injection pressure than even common rail can, and VW's PD units are good for 2,050 bar (against common rail's typical 1600 bar). That's great for producing more torque than would otherwise be possible, and it's also very useful for reducing polluting exhaust emmisions. Like common rail, PD has pilot-injection built into it to hush combustion rattle, and Volkswagen has said that it will soon be possible to build multiple-injection technology (such as that incorporated into the very latest CR systems) to further clean-up emmisions and reduce noise.
But the Volkswagen Group is unique in adopting this technology, and some say that other's shun it because its scope for further refinement - particularly in terms of the number of multiple injections - is limited.
Proponents of the system though, point out that it's safer, in that it doesn't store fuel in a rail at incredibly high pressure, but simply generates that pressure as and when needed.
Of course, as with CR, electronic management constantly monitors what the engine and driver are up to, and continually adjusts injection timing and fuel dosage.


От което следва, че причината за спирането на Pump duse, защото замърсява повече е грешна, а също и че CR работи на по-високо налягане.можеби причините са:
-производствена цена
-по-евтина и лесна поддръжка
-по-ниско ниво на шум
-актуални на пазара (в смисъл обикновения човечец, смята, че технологията Pump duse е морално остаряла и иска да си купи Common rail, понеже това е най-новото на пазара :) )


На мен ли ми куца превода или просто си изтървал едно НЕ ?

С първото изречение също не мога да се съглася, защото тази технология се е ползвала преди доста време при дизеловите локомотиви а сега при камионите МАН и Мерцедес, след което минават на КР.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Последствия при Помпа дюза

Мнениеот morfei1 » Чет 02 апр 2009 9:22


Несъм изтървал не, а и аз като колегата @propparo, си мислех, че CR работи на по-високо налягане и затова написах, че е грешно да се смята, че CR работи на по-високо налягане :P . В статията имат предвид, че рядко се използва при колите, а не при двигателите, като цяло :) .

But its big advantage is that is can generate considerably higher injection pressure than even common rail can, and VW's PD units are good for 2,050 bar (against common rail's typical 1600 bar). That's great for producing more torque than would otherwise be possible, and it's also very useful for reducing polluting exhaust emmisions

Но нейното голямо предимство е, че тя определено създава по-високо налягане, дори от Common rail и PD моторите на VW работят на 2.050 бара (докато comman rail, обикновено работи на 1600 бара). Това е много добре, понеже се постига по-добър, въртящ момент, отколкото иначе е възможно, и е много полезно за намаляване на вредните емисии


Потребителски аватар
propparo
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон 23 май 2005 18:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: По света и у нас

Re: Последствия при Помпа дюза

Мнениеот propparo » Чет 02 апр 2009 10:43


Хе хе,интересни са ми доста от коментарите тук.
Първо да поясня--да направил съм мисловна грешка в изречението за работното налягане на ПД и комънрейл-да се разбира че съм имал впредвид че комънрейла не може да достигне работното налягане на ПД и това е по-здравословно за него като конструкция на впръскване на горивото.Но поне не си редактирам коментара със задна дата,както някой други ´´разбирачи´´.
Относно коментарът на добромирски ли какъв беше там---човек кое от обяснението ми за устройството на ПД и начина на работа не ти е ясно и не си съгласен.Или да остана с впечатлението че не си виждал разглобен такъв двигател.Даже държа да напишеш кое не е вярно.че всяка една помпа-дЮза се вади поотделно и при поставянето и трябва да съвпадне точно за да влиза в нея пълния дебит гориво????че горивото при ПД минава по обща шина и чак при всяка дЮза се разделя????че се управляват дЮзите на два етапа--от гърбици на вала и по електронен път????? :dummy: :dummy: :dummy: Пич тези неща не ги знам от списанията и нета,а просто миналата година по неволя се наложи да се запозная твърде отблизо с устройство и действие на ПД.Ако Никс76 чете може да потвърди--чак до него във Варна ходихме с един тъмносин Г4,че никъде в БГ няма кадърни хора да разбират от съвременен дизел.Миналия януари ако не ме лъже паметта.
Относно все безкомпромисния niikoo_1 -- пич с изказвания с чисто селски манталитет и в стил--охооо тоя обърка една дума дайте да го линчуваме,разбираш че не ме впечатляваш.С насмешка ти следя писанията които са все копи-пейст стил преписани от гугъла или някой друг автофорум.
Лошото е всъщност знаете ли кое--че заради такива инфантилни прояви всички наистина разбиращи започнаха да не пишат във форума.Последния останал мохикан сред хората с опит при дизела--niks76 също все по-рядко пише и има желание да помага.Замислете се над този факт.ще дойде време техническите форуми ще отмрът и ще остане само ОФФТОПИК.Просто това желание да откриеш една правописна грешка на някой и да го захапеш за нея,а не да обърнеш внимание на смисъла на казаното отвращава доста хора.
Форума си е от край време сборище на дечурлига и е нещо като автомобилната форма на aha.bg или някой подобен сайт.
И това че един се е осмелил да каже нещо лошо за ФВ колите не означава че всички други все са прави и трябва да се нахвърлят отгоре му.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: nogopechen и 48 госта