Диагностика на дебитомер

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
единак
Мнения: 189
Регистриран на: Съб 21 юни 2008 19:50
Автомобил:
Двигател:

Диагностика на дебитомер

Мнениеот единак » Нед 26 апр 2009 10:18


Понеже модовете ме натириха от общата тема за пасат /абсолютно основателно, междувпрочем/ идвам тук.

Онзи ден ми заби колата и естествено изчетох всичко, което има във форума. В руския също. Направих една бърза диагностика с ваг-ком и се установи пренадув. Пренадува го има и на празни обороти - при искано 1020, турбото подава 1040, например. Интересното е, че когато се установят оборотите при теста /на по-равно/ и се поддържат известно време исканото и подаваното налягане почти се изравняват.
Започнах с изследванията и експериментите. Проверих си геометрията, както е описано в линка по-горе - мести се на ръка/с клещи,естествено/ на около 10-на мм, пуснах си Н75 на диагностика и установих, че и той си движи щока на турбото плавно на около 10мм. От изчетеното и в руския форум се светнах, че е много възможно да има проблем с дебитомера. Обаче ваг-ком-а не го показва като грешка. Като махнах клемата от него и покарах малко не усетих кой знае каква разлика.
Следвах инструкциите на братята руснаци /от 1500 на трета газ до 3000 с последващо рязко настъпване на съединителя и отнемане на газта/ и нещо ме втресе - първо цикъла на н75 ми е много висок, пренадува ми е голям, а и стойностите на дебитомера май са мноооого по-ниски за тия условия(850-1750??). Дали ми е запушен катализатора, дебитомера заминава или? И как да го диагностицирам.

АФН, 1998

Ей го и лог файл-а.

Mass Air / Rev. Absolute Pres. Absolute Pres. Load RPM Absolute Pres. Absolute Pres. Duty Cycle
TIME TIME TIME
MARKER STAMP mg/R mbar mbar % STAMP /min mbar mbar % STAMP
0 900 999.6 2111.4 87.8 0.4 2100 1948.2 2305.2 74.9
0.8 970 999.6 2407.2 85.1 1.2 2289 1948.2 2437.8 84.9
1.6 940 999.6 2386.8 84.7 2 2457 1948.2 2325.6 87.7
2.4 890 999.6 2264.4 80.4 2.8 2625 1927.8 2193 89.3
3.2 830 999.6 2131.8 74.9 3.6 2772 1734 2060.4 94.4
4 770 999.6 1989 68.2 4.4 2898 1652.4 1938 94
4.8 745 999.6 1927.8 68.2 5.2 3003 1540.2 1897.2 94.4
5.6 700 999.6 1856.4 60.4 6 3087 1519.8 1846.2 94
6.4 690 999.6 1795.2 60.4 6.8 3150 1509.6 1795.2 94.4
7.2 685 999.6 1785 64.3 7.6 3255 1632 1795.2 94
8 700 999.6 1815.6 65.1 8.4 3360 1591.2 1825.8 94.4
8.8 695 999.6 1836 64.3 9.2 3234 1132.2 1703.4 44.6




Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Диагностика на дебитомер

Мнениеот ifidik » Нед 26 апр 2009 11:04


според мен не пипай дебитомера, а отвори компа и виж маркучето вътре дали не е спукано


единак
Мнения: 189
Регистриран на: Съб 21 юни 2008 19:50
Автомобил:
Двигател:

Re: Диагностика на дебитомер

Мнениеот единак » Нед 26 апр 2009 11:18


Радвам се, че ти се намеси - помощта ти е винаги на място.
Той компа и маркучета ли има? В самата кутия на компа ли е маркучето или някъде наоколо? Впрочем, това маркуче за какво е?


gdh
Мнения: 91
Регистриран на: Чет 15 юни 2006 10:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Диагностика на дебитомер

Мнениеот gdh » Пон 27 апр 2009 17:52


Маркуча към екуто ако не наред мисля дава тази грешка:
00575 - Intake Manifold Pressure: Control Difference

Иначе относно проблема и аз мисля че дори и да не е наред МАф-а турбината ти не забива от него.

стойностите на дебитомера май са мноооого по-ниски за тия условия(850-1750??)
Да не бъркаш Mass AirFlow (това дето му казваш дебитомер) с Manifold Pressure (Boost)
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/tdi.html

Ето една полезна програмка да си изчертаваш показанията от csv файловете:
http://jvhess.home.comcast.net/%7Ejvhess/LogPlottingApp/LogPlottingApplication.zip


WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Диагностика на дебитомер

Мнениеот WasteLand_TD » Пон 27 апр 2009 20:11


нещо ми е странен този лог(може да греша), но в дясната страна виждам, че турбината си се разтоварва,
а в лявата това ако е дебитомера, не би ли трябвало да дава към 850 единици при тези обороти(пълна газ), а гледам че пада.
Поне при мен държи 847 мг
Според мен наддува си ти е много добър.Гледах на баща ми АФН-а турбото дава 150-200 мбара напред, което според мен е много добре.В събота гледах един АФН, турбинката изоставаше от исканото налягане с около 300 мбара(пазя още лога) , но все пак си ги достигаше, даваше пик към 2500 мбара и освобождаваше(геометрията трудничко си се движеше, в началото не искаше да разтоварва даже).
Колата се усещаше че си е мудна, но защо е така не сме задълбочавали, а и знаехме че турбото е счупено някъде по топлата част та и миришеше на изгорели газове.


единак
Мнения: 189
Регистриран на: Съб 21 юни 2008 19:50
Автомобил:
Двигател:

Re: Диагностика на дебитомер

Мнениеот единак » Пон 27 апр 2009 21:43


Тоест е нормално,когато подаваш рязко газ да имаш пренадув? Да, ама за колко време и с колко. Освен това накрая е показан цикъла на работа на Н75. А на места е 94-95% - това, означава, че е почти отворен и турбото би трябвало да разтовари... май.
А за мл въздух и аз съм съгласен и всъщност за това отворих темата.
Апропо, когато смених въздушния филтър колата стана по-мудна. Възможно ли е да няма такава пропускливост и от там да не и стига въздуха?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта