


Теч от ГНП - 1.6 ТД
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Нед 20 май 2007 7:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Теч от ГНП - 1.6 ТД
Здравейте колеги! Прокапа ми помпата от тази страна, която е от към двигателя.Поне отгоре ми се струва, че капе някъде от лоста на авансатора. За да спестя малко от ремонта, защото само за монтаж/демонтаж ми искат, според мен доста пари, реших сам да си я сваля и да я занеса на ремонт. Питането ми е следното: ако направя белези на ролките на коляновия вал и на разпределителния и на самия ремък ще мога ли после да мина без да свалям капака за клапаните.Залепил съм гарнитурата и за сега държи, та не ми се разглобява там. Помпата мисля да я зацепвам само по белега на маховика. А един познат "майстор" само да ми направи финната настойка на помпата. И друго искам да питам: трябва ли да се сменят всички уплътнения по помпата, като така и така ще ходи в сервиз, за да не се наложи да повтарям тази процедура след месец - два за теч от друго уплътнение. Забравих да напиша, че си пали и работи нормално, само капе по блока нафта и предполагам, че може да повреди водното съединение, което е под помпата. Благодаря предварително!
-
- Мнения: 49
- Регистриран на: Пет 13 мар 2009 19:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Troyan
Re: Теч от ГНП - 1.6 ТД
Колега, минал съм по твоя път.
Конкретно по въпросите ти.
1. Можеш да си направиш собствени белези на разпределителния вал и ако ги съблюдаваш при слагането няма смисъл да махаш капака на клапаните. В подкрепа на това ще ти кажа, че на машината, която взех преди 2 м. /Г3 ТДИ/ си има дупка на ламарината на капака и през него се вижда белег. Не знам дали е фабрично или е измислено в някой сервиз, ама това няма чак толкова голямо значение.
Следователно ако бележиш как са били валовете /тоест само разпределителния/ и после като сложиш ремъка, всичко е пак така - значи вс. е О'К.
Препоръчвам ти /за сигурност/ да прекараш коляновия на белег /отзад на маховика е, доколкото си спомням/, да бележиш с флумастер разпределителния и после по възможност НЕ въртиш валовете. След зацепването правиш поне два оборота на коляновия и гледаш белезите. Ако дойдат както си ги белязал - няма проблеми.
2 за помпата. Противно на повечето мнения в нея няма нищо сложно /разглабял съм 2 пъти такава изцяло, че даже после тръгва
/.В твоя конкретен случай след като я свалиш огледай добре откъде точно капе, защото може да е от гарнитурата на капака на помпата. ако е от нея, трябва да се махне капака и да се смени гарнитурата, което не е голяма философия. Малко има проблеми със закачането на привода, който подава газ, ама ако си сръчен ще се справиш. После "центроваш" от шлиците, като горе - долу бележи къде са били.
Ако е от авансатора - още по добре.
Тогава нищо кой знае какво не сваляш, бележиш кое къде е било зацепено /шлици са/, махаш една капачка на 2 болчета /обаче при мен бяха с глава за "еврейска звезда"/ и под тоя капак има едно гумено пръстенче, което наподобява семеринга. Сменяш го, сглабяш и отлиташ. В това няма абсолютно нищо сложно. Продават се ремонтни комплекти за помпа "Бош" и не са кой знае колко скъпи /около 10 лв./
3. Като смениш течащата гума, повече нищо не барай според мен. Следваща може да протече след 10г., а да махнеш оригиналната гума и да сложиш менте /щото такива са по нашите магазини/, според мен е грешка. Пък частите си ги пази за резервни.
Май се поулях с писането.
Надявам се да съм бил полезен, ако има нещо питай.
Ако пък толкоз искат да те дерат в сервизите и не смееш сам да пипаш, ела един ден до Троян /не видях от къде си/ и да я оправим, че чужда кола по-лесно се троши
, естествено ще трябва да почерпиш по една бира
.
П.с. ако не успееш да намериш ремонтен комплект или ако не ти се купува цял, пиши - аз имам от тези дето съм купувал и ще ти подаря каквото ти трябва.
Конкретно по въпросите ти.
1. Можеш да си направиш собствени белези на разпределителния вал и ако ги съблюдаваш при слагането няма смисъл да махаш капака на клапаните. В подкрепа на това ще ти кажа, че на машината, която взех преди 2 м. /Г3 ТДИ/ си има дупка на ламарината на капака и през него се вижда белег. Не знам дали е фабрично или е измислено в някой сервиз, ама това няма чак толкова голямо значение.
Следователно ако бележиш как са били валовете /тоест само разпределителния/ и после като сложиш ремъка, всичко е пак така - значи вс. е О'К.
Препоръчвам ти /за сигурност/ да прекараш коляновия на белег /отзад на маховика е, доколкото си спомням/, да бележиш с флумастер разпределителния и после по възможност НЕ въртиш валовете. След зацепването правиш поне два оборота на коляновия и гледаш белезите. Ако дойдат както си ги белязал - няма проблеми.
2 за помпата. Противно на повечето мнения в нея няма нищо сложно /разглабял съм 2 пъти такава изцяло, че даже после тръгва

Ако е от авансатора - още по добре.
Тогава нищо кой знае какво не сваляш, бележиш кое къде е било зацепено /шлици са/, махаш една капачка на 2 болчета /обаче при мен бяха с глава за "еврейска звезда"/ и под тоя капак има едно гумено пръстенче, което наподобява семеринга. Сменяш го, сглабяш и отлиташ. В това няма абсолютно нищо сложно. Продават се ремонтни комплекти за помпа "Бош" и не са кой знае колко скъпи /около 10 лв./
3. Като смениш течащата гума, повече нищо не барай според мен. Следваща може да протече след 10г., а да махнеш оригиналната гума и да сложиш менте /щото такива са по нашите магазини/, според мен е грешка. Пък частите си ги пази за резервни.
Май се поулях с писането.
Надявам се да съм бил полезен, ако има нещо питай.
Ако пък толкоз искат да те дерат в сервизите и не смееш сам да пипаш, ела един ден до Троян /не видях от къде си/ и да я оправим, че чужда кола по-лесно се троши


П.с. ако не успееш да намериш ремонтен комплект или ако не ти се купува цял, пиши - аз имам от тези дето съм купувал и ще ти подаря каквото ти трябва.

- Spas
- Модератор
- Мнения: 3690
- Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: 1800 RP
- Местоположение: София
Re: Теч от ГНП - 1.6 ТД
krassibg написа:Здравейте колеги! Прокапа ми помпата от тази страна, която е от към двигателя.Поне отгоре ми се струва, че капе някъде от лоста на авансатора. За да спестя малко от ремонта, защото само за монтаж/демонтаж ми искат, според мен доста пари, реших сам да си я сваля и да я занеса на ремонт. Питането ми е следното: ако направя белези на ролките на коляновия вал и на разпределителния и на самия ремък ще мога ли после да мина без да свалям капака за клапаните.Залепил съм гарнитурата и за сега държи, та не ми се разглобява там. Помпата мисля да я зацепвам само по белега на маховика. А един познат "майстор" само да ми направи финната настойка на помпата. И друго искам да питам: трябва ли да се сменят всички уплътнения по помпата, като така и така ще ходи в сервиз, за да не се наложи да повтарям тази процедура след месец - два за теч от друго уплътнение. Забравих да напиша, че си пали и работи нормално, само капе по блока нафта и предполагам, че може да повреди водното съединение, което е под помпата. Благодаря предварително!
Здравей колега, на твоята помпа много често се поврежда втулката, която е на оста на лоста за подаване на газ. Там има медна втулка и гумен о-пръстен. Ако проблема е там НЕ трябва да се сваля помпата, а може и да се смени на място в колата. Свалянето на помпата е доста труд и за теч от нея не е задължително да се сменя. Моят съвет е да я измиеш с вода и да запалиш колата и да гледаш откъде тръгва струйката нафта. След това вече ще знаеш откъде тече и ще се ремонтира. Успех.

-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Нед 20 май 2007 7:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: Теч от ГНП - 1.6 ТД
Не е от рейката за подаване на газ. И аз първо за там се съмнявах, защото ми бяха казали, че най-често там протичат.Там всичко е сухо. Мокро е в долния край на помпата от страната на двигателя. За сега не се решавам все още да сваля помпата.Така си я карам и събирам информация. Мисля да отида в някоя морга и да огледам хубаво някоя свалена помпа. Ако ми дадат да я отворя от към авансатора още по добре, ама се съмнявам.Не съм сигурен че ще мога сам да оправя моята и най-вероятно ще я нося в сервиз. Благодаря все пак. Ще пиша накрая какво е станало.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 72 госта