Проблем със спиране на подаването на нафтата при върната газ

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
dgenkov
Мнения: 106
Регистриран на: Сря 19 мар 2008 23:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Проблем със спиране на подаването на нафтата при върната газ

Мнениеот dgenkov » Пон 09 ное 2009 17:05


Здравейте,

Имам Passat B5 1.9 TDI PD, 2000 г., двигател ATJ.

От скоро време започна да прави следния проблем - при ускоряване или поддържане на скорост всичко е нормално. На свободна също всичко е наред. Когато върна газта обаче при движение на включена предавка понякога колата започва да се тресе. При натискане на съединител или газ тресенето изчезва. Преди ми се беше случило подобно поведение и тогава се оказа тампони на скоростната кутия и ги смених. Сега проверихме тампоните на скоростната кутия и на двигателя - здрави са.

Закачихме VAG-COM (VCDS де), нямаше регистрирани грешки и започнахме да тестваме в движение. Забелязахме, че когато върна газта, показанието за позицията на педала пада веднага на 0, но количеството впръсквана нафта понякога (често) застава на някаква междинна стойност (например 7-8 ml, понякога повече) за секунда-две и тогава се връща на 0. Струва ми се, че това съвпада с момента на тресенето. Така или иначе ако не е от него, със сигурност влияе поне на разхода.

Въпросът ми е къде евентуално да търся проблема (или с какви ключови думи да търся в интернет или във форума, защото засега нищо не намирам по темата), за да накарам да спира както е нормално впръскването на нафта при връщане на педала?




Потребителски аватар
greda
Мнения: 727
Регистриран на: Вто 04 сеп 2007 14:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем със спиране на подаването на нафтата при върната газ

Мнениеот greda » Пон 09 ное 2009 17:59


Потенциометър на педала за газта???
Пробвай да го видиш на VAG_COM-а като "действителна стойност". Дали се променя плавно,според натискането на педала...

Последна промяна от greda на Пон 09 ное 2009 18:12, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: Проблем със спиране на подаването на нафтата при върната газ

Мнениеот niks76 » Пон 09 ное 2009 18:02


маховик :idea:


Потребителски аватар
dgenkov
Мнения: 106
Регистриран на: Сря 19 мар 2008 23:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Re: Проблем със спиране на подаването на нафтата при върната газ

Мнениеот dgenkov » Пон 09 ное 2009 18:56


Гледам ги на Vag Scope двете графики едновременно. И аз отначало си помислих за потенциометър, но показанието за положение на педала на газта пада веднага с отпускането, а другата пада от по-високата стойност до по-ниска и след 1-2 секунди пада на нула, при това го прави не винаги, само от време на време.

Маховикът е една доста вероятна причина за такова тресене, но той вероятно е от по-скъпите ремонти, та понеже така и така забелязах това ненормално поведение на горивната система, реших да оправя първо него, ако не оправи тресенето, поне може да намали разхода на гориво. После вероятно пак ще сменя съединител и маховик.

Забравих да спомена, ако въобще има значение, че скоростната кутия е 6 степенна механична.


nmikov
Мнения: 100
Регистриран на: Съб 26 ное 2005 19:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр. Златица
Контакти:

Re: Проблем със спиране на подаването на нафтата при върната газ

Мнениеот nmikov » Пон 09 ное 2009 19:35


Здравей,
Моят двигател е същия и годината е същата само където съм с автоматик.
Когато двигателя не е загрял забелязах същото поведение на принудителен празен ход - забавяне от 1-2с до показване на разход 0. След като загрее този ефект изчезва. Аз го виждам на борд компютъра при моментен разход. Не знам дали е нормално, може да влияе температурен датчик :?:, но едва ли е проблем за терсенето, поне според мен.


Потребителски аватар
dgenkov
Мнения: 106
Регистриран на: Сря 19 мар 2008 23:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Re: Проблем със спиране на подаването на нафтата при върната газ

Мнениеот dgenkov » Пон 09 ное 2009 20:12


При мен няма връзка със загряването, в смисъл - при напълно загрял двигател пак го прави.


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Проблем със спиране на подаването на нафтата при върната газ

Мнениеот Andonov » Вто 10 ное 2009 8:23


niks76 написа:маховик :idea:



Не умувайте. Никс го е написал къде е проблема.


Потребителски аватар
dgenkov
Мнения: 106
Регистриран на: Сря 19 мар 2008 23:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Re: Проблем със спиране на подаването на нафтата при върната газ

Мнениеот dgenkov » Вто 10 ное 2009 8:43


Хубаво де, тресенето е от маховик, а неспирането на горивото къде да го търся като проблем?


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Проблем със спиране на подаването на нафтата при върната газ

Мнениеот Andonov » Вто 10 ное 2009 9:15


От него се получват тези неща. Такъв маховик може да изкара хиляди км без да се сменя.

Това притрисане може да се премахне доста по-евтино със смяната на софтуера. :banana


Потребителски аватар
dgenkov
Мнения: 106
Регистриран на: Сря 19 мар 2008 23:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Re: Проблем със спиране на подаването на нафтата при върната газ

Мнениеот dgenkov » Вто 10 ное 2009 10:27


Четох подобни мнения във форума, но аз не мога да си обясня как софтуерно ще оправиш износена пружина.


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Проблем със спиране на подаването на нафтата при върната газ

Мнениеот Andonov » Вто 10 ное 2009 10:35


Не ти и трябва. :wink:

Има си хора дето им разбират.


Потребителски аватар
dgenkov
Мнения: 106
Регистриран на: Сря 19 мар 2008 23:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Re: Проблем със спиране на подаването на нафтата при върната газ

Мнениеот dgenkov » Чет 12 ное 2009 20:05


Много ми помагаш. :?: :lol:

Кажи нещо конкретно ако можеш, иначе няма смисъл.


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Проблем със спиране на подаването на нафтата при върната газ

Мнениеот Dobromirski » Пет 13 ное 2009 7:42


От помпа-дюзата (пък и от common rail дюзата) няма обратна връзка за количеството впръскано гориво. Това което виждаш като впръскване, всъщност е широчината на електрическият импулс, който се подава от ЕЦУ-то към електромагнитният клапан на дюзата. Обратната връзка се взима от времето за завъртането на коляновият вал на половин оборот. Ако за някой цилиндър тайминга е различен, ЕЦУ-то веднага корегира коефициента на впръскване на съответната дюза, за да балансира двигателя. Това го прави главно на тихи обороти, като залага корекционен коефициент за дюзата на всеки цилиндър и корегира с него работното впръскване при натоварване. Това се прави с цел да се компенсира евентуалното запушване/износване на някоя дюза. Коефициента е ДИНАМИЧЕН и постоянно се променя. Когато маховика почне да дава фира, двигателят се дебалансира РАЗЛИЧНО при различните обороти и натоварвания( в зависимост от това колко потдава пружината) и това довежда до "разклащане" на коляновият вал, което ЕЦУ-то се опитва да компенсира. Като промениш режима на двигателят, умореният маховик се държи коренно различно и ЕЦУ-то отново почва да прави корегции. Корекционният коефициент постоянно се махдахера в големи граници по различните цилиндри. Точно тук идва тресенето.
На ППХ обаче, впръскване НЯМА. Може да има забавяне, но ЕЦУ-то е "решило" така, а възможната причина е опита му да балансира двигателят.
Който софтуерно оправя тресенето , нека каже какво точно прави, но ако маха коеркционият коефициент .... :dummy: .


Потребителски аватар
dgenkov
Мнения: 106
Регистриран на: Сря 19 мар 2008 23:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Re: Проблем със спиране на подаването на нафтата при върната газ

Мнениеот dgenkov » Пет 13 ное 2009 17:05


Ясно. Значи все пак и този проблем може да идва от маховика и да е следствие, а не причина.

Благодаря ти!



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 66 госта