въпрос за късен термостат на 1з

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
krasio00o
Мнения: 765
Регистриран на: Нед 14 окт 2007 0:52
Автомобил: Passat B5
Двигател: ADR 1998
Местоположение: Варна

въпрос за късен термостат на 1з

Мнениеот krasio00o » Пет 27 ное 2009 18:12


Значи ще започна с малко пред история.Колата ми Г3 тди имаше проблем с загряването дори и в летните месеци температура рядко минаваше 70 градуса.Смених термостата септември месец сложих "walker" или с някакво подобно име.След смяната започна да ми държи температура 80 градуса.Забелязах,че термостата започва да ми отваря на малко над 80 (1-2)градуса.Проверявах си датчка 3 пъти с 2 различни мултицета и според тях работи коректно.Днес ходих в "Ауто +" там имат по-късен термостат на 92 градуса.Питането ми е дали да си взема друг термостат който да отваря на 87 градуса или да се подсигоря с такъв който отваря по късно(с идеята ако и той неработи както трябва да има запас от няколко градуса)?




Потребителски аватар
passat_rs
Мнения: 628
Регистриран на: Сря 29 юли 2009 23:37
Автомобил: BMW E91
Двигател: M57 T2
Местоположение: Разград

Re: въпрос за късен термостат на 1з

Мнениеот passat_rs » Пет 27 ное 2009 18:36


аз съм с пассат б4 ааз мотор като закупих колата термостата отваряше на 70 градуса следствие след смяна на термостата ве4е е на 92 градуса на място а при движение 87 градуса според мен е нормално по висока температура по малък разход


Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: въпрос за късен термостат на 1з

Мнениеот rosen79 » Пет 27 ное 2009 19:49


Слагай тоя на 92 градуса.


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: въпрос за късен термостат на 1з

Мнениеот emo-gar » Пет 27 ное 2009 20:39


А какви са наблюденията върху работата на перката?Както се описва случай,тя не би трябвало никога да се включва???Иначе май 87*С е правилния термостат.На тоя мотор има ли свещи за допълнителен подгрев на антифриза?


Потребителски аватар
krasio00o
Мнения: 765
Регистриран на: Нед 14 окт 2007 0:52
Автомобил: Passat B5
Двигател: ADR 1998
Местоположение: Варна

Re: въпрос за късен термостат на 1з

Мнениеот krasio00o » Съб 28 ное 2009 14:08


Нямам допълнителен подгрев ,перката се включва на 90 градуса замалко (4-5 секунди) и спира.90 градуса ги достига и си държи единствено на място и то след доста бръмчене.Тръгна ли веднага пада на 80 градуса.


mishofren
Мнения: 36
Регистриран на: Чет 15 май 2008 18:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ВАРНА

Re: въпрос за късен термостат на 1з

Мнениеот mishofren » Съб 28 ное 2009 18:10


здр аз имам пасат с същия ДВ карам го със същия на 92гр вече 2 години тук кадето живея Атина тем лятото стига 48гр никакви ядове слагаи го


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: въпрос за късен термостат на 1з

Мнениеот emo-gar » Вто 01 дек 2009 10:53


И все пак-термостат,нали това му е функцията-да ТЕРМО-СТАТИРА.Има много ментета по магазините,дори прекалено,Валер,Бер...Марката не е определяща.Инвестирай в "истински" от оторизиран представител.По отношение на температурата:По ЕТКА за 1Y,AAZ,1Z го дават 87-102*C,но в Аутодата специално за 1Y съм чел,че отваря на 85*C,айде викам си,да не издребнявам за 2 градуса и си сложих юнашки едно ефтино MEYLE.Интересното е ,че още работи...абе клати м/у 80-90,но устойчиво :P !Оригинала беше Бер-Томсън(перфектен като изработка),но отваряше на 66 градуса(проверено с термометър)


Потребителски аватар
krasio00o
Мнения: 765
Регистриран на: Нед 14 окт 2007 0:52
Автомобил: Passat B5
Двигател: ADR 1998
Местоположение: Варна

Re: въпрос за късен термостат на 1з

Мнениеот krasio00o » Съб 05 дек 2009 18:02


Проблема с незагряването е решен.Термостата който си купих работи перфектно.Стрелката седи като закована на 90 градуса :D .


Потребителски аватар
gicho76
Мнения: 235
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 19:21
Автомобил: VW Golf VI Variant
Двигател: 1600 tdi CAYC
Местоположение: Асеновград

Re: въпрос за късен термостат на 1з

Мнениеот gicho76 » Пон 11 яну 2010 23:18


krasio00o написа:Проблема с незагряването е решен.Термостата който си купих работи перфектно.Стрелката седи като закована на 90 градуса :D .

a в тези хладни дни около 0-та за колко време достигаш 90 градуса?

Аз след запалване и потегляне веднага на дълъг път след 12километра /за 12 минути/ е на 90 градуса, при 7 градуса външна температура, спряно парно заради пробата, имам и подгряване на антифриза ама то май работи над 7 градуса. Кажете дали е нормално или ми е за смяна термостата, защото ми се струва много това време ???? и въпреки всичко след това не ми духа горещо от парното дори като климатроника е на HI, a в други такива коли но с мотор помпа-дюза се возих и духа направо парещо :(

Последна промяна от gicho76 на Вто 12 яну 2010 22:56, променено общо 5 пъти.


Потребителски аватар
HeadshooteR
Мнения: 139
Регистриран на: Съб 15 ное 2008 17:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: въпрос за късен термостат на 1з

Мнениеот HeadshooteR » Вто 12 яну 2010 9:51


А и колега кажи какъв термостат си купил ( на колко градуса отваря и марка ) ?


Потребителски аватар
krasio00o
Мнения: 765
Регистриран на: Нед 14 окт 2007 0:52
Автомобил: Passat B5
Двигател: ADR 1998
Местоположение: Варна

Re: въпрос за късен термостат на 1з

Мнениеот krasio00o » Вто 12 яну 2010 17:36


Термостата ми е на BERH дават го на 92 градуса да отваря.По принцип на кутийката пише,че е за волво или опел по размери е същия и става.Въпреки това колата пак си загрява бавничко около 10 км ,а с пуснато парно и повече,но си поддържа 90 градуса и немърда.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: въпрос за късен термостат на 1з

Мнениеот fox_vt » Вто 12 яну 2010 20:10


gicho76 това време ти се струва много ли?На мен ми се струва че даже доста бързо загрява-за този пробег бешели пуснато парното да духа и въобще от врътката беше ли на топло?Азпътувам 22 км за 40 мин при +4 градуса и не стига до 90 но и парното бачка откакто съм запалил.Тай че радвай се че ти загрява толкос бързо.
пп имам и допълнителен подгрев на антифриза.


Потребителски аватар
passat_rs
Мнения: 628
Регистриран на: Сря 29 юли 2009 23:37
Автомобил: BMW E91
Двигател: M57 T2
Местоположение: Разград

Re: въпрос за късен термостат на 1з

Мнениеот passat_rs » Вто 12 яну 2010 21:21


gicho76 написа:
krasio00o написа: аз след запалване и потегляне веднага на дълъг път след 12километра и 12 минути е на 90 градуса. Кажете дали е нормално защото ми се струва много това време ????


колега мисля 4е е нормално е и на мен ми загрява за около 10-12 мин при температура от около -3 од 4 градуса само 4е плтя е сташно разбит и минавам около 7 км :Mr Green Fun


Потребителски аватар
gicho76
Мнения: 235
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 19:21
Автомобил: VW Golf VI Variant
Двигател: 1600 tdi CAYC
Местоположение: Асеновград

Re: въпрос за късен термостат на 1з

Мнениеот gicho76 » Вто 12 яну 2010 23:44


fox_vt написа:.... беше ли пуснато парното да духа и въобще от врътката беше ли на топло?....
пп имам и допълнителен подгрев на антифриза.

не , бях спрял климатроника за да видя за колко време ще загрее и аз имам подгряване на антифриза с 3 свещи но то май неработи над 5 градуса.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 40 госта