sash1980 написа:интересно ми е какво общо има замръзналият филтър с това че двигателят не върти проблем е или в акумолатора или стартера но по сигорно е акумолатора ,със сигорност колегата го е пробвал на бензинова кола кадето може да върти че да изгори стартера
Абсолютно си прав, 100% е бил акумулатора. За запускане на дизелов двг при ниски отрицателни температури е необходим много голям стартов ток, а точно в тези условия акумулаторът е най-слаб. Дори да е нов и напълно зареден, ако е престоял 2-3 дни при -20 градуса без зареждане, при палене стартерът няма да върти и ще светят лампите на таблото при контакт на ключа. И това с горивния филтър не може да е причина да не върти стартера. Случвало ми се е при -22 градуса да запали колата веднага и след 5-10 минути да започне да прекъсва - заради замръзнала нафта във филтъра.