имам въпрос относно зареждането

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
golf2_forever
Мнения: 197
Регистриран на: Пет 17 окт 2008 18:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

имам въпрос относно зареждането

Мнениеот golf2_forever » Съб 23 яну 2010 12:17


значи колеги колата е голф 2 1.6 чист дизел става въпрос за зареждането когато колата е запалена и я замеря с мултицет ми дава 14,6 без никакви консуматори да са включени и когато и подам газ напрежението пада на 13,8 това нормално ли е и ако не е дали е от релето на алтернатора или от нещо друго?

благодаря предварително




Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: имам въпрос относно зареждането

Мнениеот fox_vt » Съб 23 яну 2010 16:52


По принцип би трябвало като подадеш газ малко да се покачи напрежението а това при тебе :shock .Със консуматори как е?Най добре го смени щото 13.8 е долната граница и зимата няма да може да ти се зарежда акумулатора и ще го съсипеш.


Потребителски аватар
golf2_forever
Мнения: 197
Регистриран на: Пет 17 окт 2008 18:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: имам въпрос относно зареждането

Мнениеот golf2_forever » Съб 23 яну 2010 17:24


със консуматори пак е същото 14,6 като подам газ пада на 13,8


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: имам въпрос относно зареждането

Мнениеот fox_vt » Съб 23 яну 2010 17:53


По добре го смени виж разгледай и тук http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=1&t=107807


mtm_golf
Мнения: 271
Регистриран на: Нед 20 апр 2008 18:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: имам въпрос относно зареждането

Мнениеот mtm_golf » Съб 23 яну 2010 19:35


Човек луд ли си??? Системат на колата е 12V така че ти зарежда с 13,8 е напълно нормално...Ако нямаш проблени с колата не си ги създавай сам. Поздрави:)


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: имам въпрос относно зареждането

Мнениеот fox_vt » Съб 23 яну 2010 20:47


mtm_golf написа:Човек луд ли си??? Системат на колата е 12V така че ти зарежда с 13,8 е напълно нормално...Ако нямаш проблени с колата не си ги създавай сам. Поздрави:)


Хахах шегаджия :063: добре карай си така щом искаш.А към шегаджията един бърз въпрос-ти някога зареждал ли си акумулатор с зарядно вкъщи? Знаеш ли какво напрежение дава на празен ход без включен акумулатор 18-20 ВОЛТА.Същото което ще се получи ако откачиш акумулатора от колата. :banghead:

едит:
Напрежение ~ Заряд
12.65 V 100 %
12.45 V 75 %
12.24 V 50 %
12.06 V 25 %
11.89 V 0 %

Последна промяна от fox_vt на Съб 23 яну 2010 21:19, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: имам въпрос относно зареждането

Мнениеот L&R » Съб 23 яну 2010 21:08


mtm_golf написа:Човек луд ли си??? Системат на колата е 12V така че ти зарежда с 13,8 е напълно нормално...Ако нямаш проблени с колата не си ги създавай сам. Поздрави:)

Колега 12 е условно казано при точно 12V акумулатора е кажи речи разреден.


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: имам въпрос относно зареждането

Мнениеот emo-gar » Съб 23 яну 2010 22:52


Имам идея,вероятно леко задържат четките в гнездата(имам в предвид четките на възбудителния ротор на алтернатора)и поради неравности на колектора отскачат,но не се връщат бързо.Също и наслоена мърсотия по колектора.Последствието е влошен контакт и понижаване на напрежението при по-високи обороти.Иначе 14-14,2в.си е супер напрежение за "зимен" период,бъди сигурен,че дори и при 14.6 няма да скапеш акумулатора,пък и останалите консуматори не са под риск.Имай в предвид и уреда(като точност),обикновените при пад на батерия показват нереално,да не говорим колко са добри ако са от 10лв.Известно повишение на бордното напрежение се получава и от нарушаване(намаляване) на проводимостта на електролита в акумулатора при студено време-и така един перманентен консуматор вече не "лапа" от тока,това също влияе в посока "нагоре".Изобщо стойности между 13,2-14,5 са общо казано приемливи.Въпреки написаното,една профилактика на алтернатора(при добро желание и условия) винаги си е голям "+".Прегледай и нивото на електролита на акумулатора(ако е възможно за модела).


gogovaseev
Мнения: 632
Регистриран на: Вто 07 юли 2009 13:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pamplona Ispaniq

Re: имам въпрос относно зареждането

Мнениеот gogovaseev » Нед 24 яну 2010 11:02


emo-gar написа:Имам идея,вероятно леко задържат четките в гнездата(имам в предвид четките на възбудителния ротор на алтернатора)и поради неравности на колектора отскачат,но не се връщат бързо.Също и наслоена мърсотия по колектора.Последствието е влошен контакт и понижаване на напрежението при по-високи обороти.Иначе 14-14,2в.си е супер напрежение за "зимен" период,бъди сигурен,че дори и при 14.6 няма да скапеш акумулатора,пък и останалите консуматори не са под риск.Имай в предвид и уреда(като точност),обикновените при пад на батерия показват нереално,да не говорим колко са добри ако са от 10лв.Известно повишение на бордното напрежение се получава и от нарушаване(намаляване) на проводимостта на електролита в акумулатора при студено време-и така един перманентен консуматор вече не "лапа" от тока,това също влияе в посока "нагоре".Изобщо стойности между 13,2-14,5 са общо казано приемливи.Въпреки написаното,една профилактика на алтернатора(при добро желание и условия) винаги си е голям "+".Прегледай и нивото на електролита на акумулатора(ако е възможно за модела).

много си прав колега за сажаление е така.една профилактика няма да му е зле.успех


mtm_golf
Мнения: 271
Регистриран на: Нед 20 апр 2008 18:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: имам въпрос относно зареждането

Мнениеот mtm_golf » Нед 24 яну 2010 12:01


fox_vt не съм казал, че 13,8V е много голямо напрежение, а че е достатъчно за зареждане на акумулатора и не е необходимо да се зарежда с по-голямо. Имаш ли представа,че за зареждането на акумулатора е важен тока, а не толкова напрежението??? За зареждането на 12V акумулатор са напълно достатъчни 13,8V при натоварен генератор. Иначе напрежението можа да си стигне и до 15V, но това не е задължително. Имах предвид ако колегата няма проблем с запалването и т.н. не е необходимо да търси под вола теле...А колкото това дали по-бързо ще се скапе акумулатора, ако караш колата рядко и на къси разстояния колкото и да е зарядното напрежение, то акумулатора пак ще сдаде багажа по-бързо отколкото ако караш често и надълго по простата причина, че няма да може да се зареди нацяло до пълният му капацитет. От моята практика съм се убедил, че когато едно нещо работи не трябва да се пипа!!! Поздрави на всички :)


Потребителски аватар
golf2_forever
Мнения: 197
Регистриран на: Пет 17 окт 2008 18:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: имам въпрос относно зареждането

Мнениеот golf2_forever » Нед 24 яну 2010 14:08


mtm_golf написа:fox_vt не съм казал, че 13,8V е много голямо напрежение, а че е достатъчно за зареждане на акумулатора и не е необходимо да се зарежда с по-голямо. Имаш ли представа,че за зареждането на акумулатора е важен тока, а не толкова напрежението??? За зареждането на 12V акумулатор са напълно достатъчни 13,8V при натоварен генератор. Иначе напрежението можа да си стигне и до 15V, но това не е задължително. Имах предвид ако колегата няма проблем с запалването и т.н. не е необходимо да търси под вола теле...А колкото това дали по-бързо ще се скапе акумулатора, ако караш колата рядко и на къси разстояния колкото и да е зарядното напрежение, то акумулатора пак ще сдаде багажа по-бързо отколкото ако караш често и надълго по простата причина, че няма да може да се зареди нацяло до пълният му капацитет. От моята практика съм се убедил, че когато едно нещо работи не трябва да се пипа!!! Поздрави на всички :)


колега точно това е аз ако нямах проблем нямаше да пускам тема тук ...
със сигурност не се зарежда правилно защото сутрин имам проблеми с паленето върти едвам едвам а акомулатора е надежден


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: имам въпрос относно зареждането

Мнениеот emo-gar » Нед 24 яну 2010 17:11


Така,сега се вижада че колегата има и проблем със сутрешното "завъртане"-ами той оттук е почнал да се съмнява и да мери.Писах му на л.с.(нещо от сорта ,че четки,ала-бала,13.8 е "идеално" напрежение...).Да, теорията е така.
Я да вземе колегата да поогледа пак акумулатора,какво значи "надежден"-ами точно сутрин в студа се доказват тия термини.Имал съм случай(не с VW) ,когато в цилиндрите имам повече вода отколкото в радиатора и...бах ти въртенето падаше,все пак със 74-ка го въртя(над 700А пусков ток)..
Едно зареждане със зарядно,контрол с аерометър(електролита) и тогава се кълнете в батерията.
Абстрахирам се от стартери,лоши маси...да приемем поне нещо за изправно.
П.С. Дотук,описаното:бордно напрежение 13,8-14,6в. си е доволно достатъчно за зареждането на акумулатора.Дали обаче той се "храни" или е "злояд"-това си е негово лично дело


Потребителски аватар
esto
Мнения: 150
Регистриран на: Сря 30 юли 2008 20:09
Автомобил: caddy ecofuel
Двигател: BSX
Местоположение: Хановер

Re: имам въпрос относно зареждането

Мнениеот esto » Нед 24 яну 2010 22:55


проблемите с акумулаторите не са толкова от самите акумулатори,а от тяхната експлоатация и зареждане.един акумулатор не може да се зарежда добре от колата особено ако тя се кара предимно градско.причината е че напрежението на генератора е ограничено на около 14,4в. за да не кипи акумулатора вследствие на което той се зарежда много бавно и на практика не може да се зареди на 100% и така започва да се сулфатизира /намалява активната площ на плочите и от там му намаля капацитета/.с моя се случи същото и сега почнах сериозни зарядки,но не се знае дали ще го бъде,но утре ще ходя да си купя усилено реле за генератора/държи по-високо напрежение с около 0,5в. и заряда се подобрява значително/.в крайна сметка е препоръчително поне веднъж годишно акумулатора да се сваля и зарежда напълно.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: имам въпрос относно зареждането

Мнениеот milmar » Пон 25 яну 2010 11:10


emo-gar написа:Имам идея,вероятно леко задържат четките в гнездата(имам в предвид четките на възбудителния ротор на алтернатора)и поради неравности на колектора отскачат,но не се връщат бързо.....

И според мен става въпрос за нещо подобно .
Прегледай четките и пръстените на ротора овреме , защото ако четките са износени , или пръстените "вкопани" и ако продължиш да караш така ще става все по-лошо .
А напрежение 13.8V на празен ход (т.е. без товар) не само че не е високо , ами е направо ниско , особено за зимата . Много от вас не знаят , но необходимото зарядно напрежение за оловен акумулатор зависи от температурата . При температура под 0 градуса се препоръчва над 15V :idea: . Това последното е за стационарно зарядно , но в колата трябва да е поне 14V и то под товар .



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта