Върпос за клапа

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
forlando
Мнения: 46
Регистриран на: Чет 20 сеп 2007 16:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Върпос за клапа

Мнениеот forlando » Нед 28 мар 2010 11:18


Здравейте,
Колата е Голф 4, 1.9 TDI, 110 к.с.
Имам следния проблем - има една клапа зад двигателя горе, прикачам снимка, на която със синьо съм показал къде се намира. Понякога остава отворена и не мога да запаля, при което трябва да я затворя ръчно, то е едно палче там. Сега обаче прави друго - колата не иска да вдигне повече от 120 км/ч, натискам педала до ламарина и не иска повече. Когато ми се случи това, вече 2 пъти, размърдвам тази клапа - отварям, затварям... след което колата се "отпушва" и вече си върви доста. Когато отворя отворя клапа при запален двигател, колата угасва.

Можете ли да ми кажете за какво е тази клапа и дали може от нея да няма мощност колата или е чисто съвпадение, че като я размърдам и се оправя?
Прикачени файлове
vw-golf-19-tdi-110hp_engine.jpg




Потребителски аватар
djdaka
Мнения: 207
Регистриран на: Чет 06 апр 2006 20:39
Автомобил: VW Tiguan R-line
Двигател: CUV 150hp
Местоположение: Русе

Re: Върпос за клапа

Мнениеот djdaka » Нед 28 мар 2010 11:30


Това което си оградил е клапана за екологията и на твоят AHF има клапа за меко гаснене на мотора - тази която ти прави проблем.
Преди време и аз имах проблем с моята и я бях хванал неподвижно с една планка.
По късно елиминирах целия клапан и сложих ето това :
zatapen EGR.JPG

Като недостатък е по твърдото гаснене на мотора.
Поздрави.


Потребителски аватар
vaskog
Мнения: 278
Регистриран на: Вто 09 фев 2010 18:26
Автомобил: VW Golf IV
Двигател: ASV
Местоположение: Пловдив

Re: Върпос за клапа

Мнениеот vaskog » Нед 28 мар 2010 11:35


http://www.diesel-club.com/forum/viewto ... ?f=16&t=14 - тука ще намериш отговорите ;)


forlando
Мнения: 46
Регистриран на: Чет 20 сеп 2007 16:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Върпос за клапа

Мнениеот forlando » Нед 28 мар 2010 12:02


Когато запаля, клапата не си сменя положението, това нормално ли е? Когато давам газ, също не мърда. Но понякога я намирам в положение, при което не мога да запаля - но не мога да разбера отворена или затворена е тогава...


Потребителски аватар
djdaka
Мнения: 207
Регистриран на: Чет 06 апр 2006 20:39
Автомобил: VW Tiguan R-line
Двигател: CUV 150hp
Местоположение: Русе

Re: Върпос за клапа

Мнениеот djdaka » Нед 28 мар 2010 12:10


В горната статия е описано много добре .
Клапата ти задържа.
Поздрави.


forlando
Мнения: 46
Регистриран на: Чет 20 сеп 2007 16:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Върпос за клапа

Мнениеот forlando » Нед 28 мар 2010 12:17


Ясно, само не мога да разбера какъв е най-добрия вариант сега? Да се почисти или да се смени? Или да се махне?


Потребителски аватар
vaskog
Мнения: 278
Регистриран на: Вто 09 фев 2010 18:26
Автомобил: VW Golf IV
Двигател: ASV
Местоположение: Пловдив

Re: Върпос за клапа

Мнениеот vaskog » Нед 28 мар 2010 12:36


forlando написа:Когато запаля, клапата не си сменя положението, това нормално ли е? Когато давам газ, също не мърда. Но понякога я намирам в положение, при което не мога да запаля - но не мога да разбера отворена или затворена е тогава...


Нормално е когато запалиш да не сменя положението защото това е клапана за меко гасене на двигателя както е казал колегата, мен ако питаш най - добре го закачи на ВАГ КОМ и ще разбереш точно какво става! Успех


Потребителски аватар
djdaka
Мнения: 207
Регистриран на: Чет 06 апр 2006 20:39
Автомобил: VW Tiguan R-line
Двигател: CUV 150hp
Местоположение: Русе

Re: Върпос за клапа

Мнениеот djdaka » Нед 28 мар 2010 14:46


За да се почисти клапата трябва да се свали целия клапан.
Преди това ти препоръчвам да прочетеш тази тема :http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=50901.
Поздрави.


Потребителски аватар
The_Game
Мнения: 251
Регистриран на: Нед 24 фев 2008 21:25
Автомобил: Golf IV
Двигател: ALH 1999
Местоположение: Ловеч

Re: Върпос за клапа

Мнениеот The_Game » Нед 28 мар 2010 17:45


При мен го правеше това нещо с паленето и докат разбера от кво е. Изчисти си клапана и вече няма да го прави :wink:

Иначе за махането и аз съм си мисли обаче веднъж намали стойностите на EGR-ра с VAG-COMA и тооолкова бавно загря колата че се отказах да го махам или затапвам



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта