Канал за колелото на ангр. ремък на колянов вал на AAZ

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Канал за колелото на ангр. ремък на колянов вал на AAZ

Мнениеот znainainai » Сря 31 мар 2010 21:35


Случката е следната разбил се е каналът на коляновият вал на чепела а сега на къде?
На AAZ е със шпонка като за клиновиден ремък а е със пистов и затова и се :seeex майката. При моторите със клиновиден ремък няма подобни проблеми. При ТDI понеже всичките са със пистов ремък са решили проблема като валът е отнет със около 1/6 от сечението вместо шпонка така площта е по-голяма и съответно натоварването ит пистовият ремък е по-равномерно а не само в една точка. Ясно че трябва да се прави дилемата е следната има четири варианта:
вариант 1
да се челосат леко каналите някакво лепило ново зъбно колело и яко стягане
вариант 2
сваля се вала нарязва се нов канал на 180* за шпонка ново зъбно колело и монтаж
вариант 3
"нов" вал от TDI съответно биелни и основни лагери и ново зъбно колело
вариант 4
на моя вал на 180* да се направи легло като за зъбно колело за TDI

Въпросът е следния че ще има интервенция по вала ще има обаче трябва ли да наварявам мястото където е била старата шпонка?
За протокола разликата във зъбните колелета на AAZ и 1Z/AHU/AFN е САМО във шпонката. Като размери са абсолютно еднакви.
Както се казва Ами сега?
Предполагам има и други които са стояли пред подобна дилема кажете как си решихте проблема?




Потребителски аватар
didodi
Мнения: 1133
Регистриран на: Сря 23 юни 2004 15:09
Автомобил: Amarok DOUBLE cab
Двигател: CSHA 2014
Местоположение: PB
Контакти:

Re: Канал за колелото на ангр. ремък на колянов вал на AAZ

Мнениеот didodi » Чет 01 апр 2010 1:42


Там откъдето си намерил долната снимка , която е на моето колело (на късмета :mrgreen: ) съм обяснил схемата к'ва е.Ако те мързи да четеш - верен отговор както обикновенно е Бе :idea:


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: Канал за колелото на ангр. ремък на колянов вал на AAZ

Мнениеот znainainai » Чет 01 апр 2010 7:25


Темата я знам на изуст питането ми е трябва ли да се наварява валът на мястото на старата шпонка?


Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

Re: Канал за колелото на ангр. ремък на колянов вал на AAZ

Мнениеот kiko946 » Чет 01 апр 2010 8:02


Nяма значение градусите /180 те гр./ за новия канал....по важно е разпределителния вал да е законтрен отзад с планка в прореза и коляновия вал да е на бележка когато се нанизва ремъка /ангренажния/.Зъбното колело въртящо разпределителния вал трябва предварително да е избито от вала , който е на конус и така к0гато всичко е законтрено и е на бележки, включително и нафтовата помпа , успореддно ремък + зъбното колело се монтират опъва се ремъка с екцентричния лагер и се притега зъбчатката към разпр.вал


pavelnb
Мнения: 22
Регистриран на: Съб 22 сеп 2007 13:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Канал за колелото на ангр. ремък на колянов вал на AAZ

Мнениеот pavelnb » Чет 01 апр 2010 20:21


Ако искаш да си караш колата още дълго време трябва да навариш вала, след което да се челоса и да му се направи нов канал на 180 градуса. Би било добре ако след всички тези операции колелото си ляга на мястото след леко нагряване. За да предпазите резбата от пръски по време на наваряването е добре да я запушите с нещо, например графит. Вала трябва да е увит отвсякъде, пак поради същата причина.


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Канал за колелото на ангр. ремък на колянов вал на AAZ

Мнениеот emo-gar » Чет 01 апр 2010 21:58


znainainai написа:Темата я знам на изуст питането ми е трябва ли да се наварява валът на мястото на старата шпонка?

Ще се осмеля да разсъждавам малко:тая наварка евентуално би компенсирала дебаланс някакъв,но като се има в предвид нищожната маса на шпонката..чиста безмислица.От друга страна тая наварка е елементарна,надявам се че сте свалили вала-на място е малко "манифактурна" работа,задължително на машинна обработка-с флексове и подобни-само в тайгата се правят(от зор,щото ще ги "папа мецата" :lol: ).Имай в предвид,че точността на геометрията на канала е от значение,на челото на вала също(перпендикулярност спрямо оста,както и диаметър).Всички тия размери се взимат от изправно зъбно колело,правят се 1-2 стотни за "стегнатост" на сглобката.Колелото се монтира "подгрято",болта нов(твърдост 10,5),лепило и ..ако не съм забравил натяг 90Nm+ 90градуса.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: bongoo и 42 госта