Съскане и неплавно ускорение и Четвърта дюза,

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Kokakollev
Мнения: 21
Регистриран на: Вто 05 авг 2008 15:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Съскане и неплавно ускорение и Четвърта дюза,

Мнениеот Kokakollev » Вто 30 мар 2010 17:15


Колата е Пасат 1,9 tdi, 110 коня, AFN мотор. Има охлабване на ускорението след 2000 оборота - доловимо и като че ли променливо.
Ходих на майстор - казаха ми първоначално че имам зацапана геометрия на турбината, защото някакво лостче се движело трудно, но с вакуум малко го пораздвижиха - май имаше някакъв ефект, но не пълен. Казаха да я карам във високите за да се продухала.
След 2000 оборота но само в движение, има и съскане от шофьорската страна. След няколко дена го споменах на майсторите, които след като поогледаха достъпните маркучи по турбопътя казаха че може би е интеркулера.
Прилагам два лог-а на 11-та група.
Най - странен е проблема с дюзата на четвърти цилиндър - във вагком просто няма данни за нея. Кутийката в която трябва да има стойност е празна. Другите от 1 до 3 са със стойности около +1,0. Не знам дали има връзка с ускорението но ми направи впе4атление.

Някой имал ли е сходен проблем и какво може е. Благодаря предварително.




Потребителски аватар
nasttii
Мнения: 444
Регистриран на: Вто 11 сеп 2007 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: от тука

Re: Съскане и неплавно ускорение и Четвърта дюза,

Мнениеот nasttii » Сря 31 мар 2010 0:22


виж за спукан маркуч,кулер на турбото или запушен катализатор


Kokakollev
Мнения: 21
Регистриран на: Вто 05 авг 2008 15:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Съскане и неплавно ускорение и Четвърта дюза,

Мнениеот Kokakollev » Сря 31 мар 2010 6:35


Логовете са правени в движение като най високите обороти са с пълна газ.
Виждам че наместа пренадува а на места недостига налягане но на какво се дължи това - дали е наистина от труден контрол на турбината. А това съскане ?.. Явно е изпускане на въздух. Възможно ли е пробив по турбопътя да е причина за труден контрол на турбината - в смисъл системата отчита някак загуба на налягане натяга турбото но тъй като от пробива се изпуска неравномерно количество въздух предвид това че са гумени мъркучи и не може да се установи исканата стойност на налягането.
Или просто е зацапана.
И каква е нормалната разлика между исканото и реалното налягане при която може да се каже 4е турбината реагира добре. Явно е 4е не може веднага да се постигне точно исканата от ЕКУто стойност.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Съскане и неплавно ускорение и Четвърта дюза,

Мнениеот fox_vt » Сря 31 мар 2010 11:49


На ваг кома не показва четвъртата дюза споко не е проблем


Kokakollev
Мнения: 21
Регистриран на: Вто 05 авг 2008 15:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Съскане и неплавно ускорение и Четвърта дюза,

Мнениеот Kokakollev » Чет 15 апр 2010 6:14


Такаа .. най накрая ми оправиха кулера - оказа се спукан на три места. Захари ми го оправи с лепене. Недобрия контрол на турбината оба4е продължава да е на лице. Естествено вероятно е да е замазана геометрия, но ще взема да прегледам нещата по обстойно преди да предприема такава интервенция.
Прави ми впечатление че лостчето на акутатора на турбото си има дълъг и по мое мнение нормален ход.
На трети канал - дебитомера(нали не бъркам), също ми дава голям разнобой в стойностите - на моменти много въздух а понякога особено в idle - недостиг, което до някъде е логи4но разбира се. Смятам да направя едновременен лог на 3 и 10 за да видя дали МАП-а реагира както дебитомера, но не ми остава време. Какви логове бихте препоръчали да се направят за да разбера откъде идва проблема с пренадуването Intake Manifold-а.
А накой знае ли къде физически се мери налягането което се показва на 11-ти канал? И при какви условия трябва се правят логове на 3-ти и 10-и канал?


Потребителски аватар
Kung_Fu_Panda
Мнения: 398
Регистриран на: Пет 17 апр 2009 8:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: софия

Re: Съскане и неплавно ускорение и Четвърта дюза,

Мнениеот Kung_Fu_Panda » Чет 15 апр 2010 8:33


мери се налягането в смукателните колектори, от там тръгва маркучето до мап сензора

какво си заобяснявал :) мръсна ти е геометрията и остава отворена
изчисти си турбото
можеш да я раздвижиш малко с ръка да видиш, че ще се оправи регулирането на налягането, ама това е само временно решение, да се прибереш от някъде например


edit:
ай човек, направо ни разби с тея логове, направи 2 напъна на 4та от 1500-3500 оборота на пълна газ и това е, а не половин час да гледаме как колата е работила на празни обороти

според 2рия фаил налягането си е добре междо другото, има кратки пикове но те са нещо нормално
ако ти се сторят дълги си смени N75 клапана


Kokakollev
Мнения: 21
Регистриран на: Вто 05 авг 2008 15:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Съскане и неплавно ускорение и Четвърта дюза,

Мнениеот Kokakollev » Нед 18 апр 2010 10:35


Прав си за кофти логовете ама нали си ги правя сам ...
Днес направих нови на 3ти и 11ти канал. Надявам се да са по 4етливи.
Има пренадуване но колата не влиза в сервизен режим. Моля коментирайте.
Ако ще се чисти турбината искам да съм сигурен че това е проблема - все пак бърникането по сработени части па макар и от "специалисти" не ми е любимо.
Доколкото успях да проверя вси4ки марку4и са си наред - вакууми и др. Така че според мен верните диагнози може да са няколко :
1.Зацапана геометрия - но вилката на акутатора си ходи нагоре надолу с около 1см. доколкото напипвам.
2. N75
3. Дебитомер - последно е 4истен преди около 2г. от Вентоман, не спомням защо трябваше да се чисти тогава - май просто профилактично беше защото проблема беше в спукан маку4 към кулера.
4. ЕГР и колектори - не е затапен доколкото виждам но не е 4истен поне откакто е при мен колата - 5г.
5. Катализатор - налице е но в какво състояние е не се знае.
Естествено сигурно има и доста други възможни причини, просто не знам как и отде да ги подхвана за да проверя един по един отделните компоненти за да стигна до проблема.


А това марку4е дето влизало в ЕКУто да мери МАП-а - е не мога да го открия - при мен има нещо като дат4ик на твърдия маркуч който води към входящият колектор - това ли е?
Прикачени файлове
003.xls
(35.5 KиБ) Свален 36 пъти
011.xls
(33 KиБ) Свален 64 пъти



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 68 госта