Проблем с байпасната клапа

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Проблем с байпасната клапа

Мнениеот fox_vt » Сря 21 апр 2010 11:46


Здравейте колеги имам един проблем с каручката първо малко предистория-още като я взех при напъване на 3 и 4 та предавка на баир най вече замирисва на изгорели газове в купето през парното.Първата работа беше да видя меката връзка беше ок,след тва гарнитури на изп. колектор но като смъкнах входящите колектори и огледах всичко обстойно реших да не смъквам другите колектори понеже изглеждат наред никъде черно нищо.След тва реших че е от лекото изпускане покрай дюзите но след смяна на медните о-пръстени пак се усещаше.Егр е затапен но също щателно огледан и нищо.Тея дни след по обстойно мислене си спомних че при огледа на изп. колектор и турбото лосчето на байпасната клапа (което влиза в самата турбина) беше леко черно.И реших че ако изпуска от там мога да го изолирам(актуратора) и да видя дали пак ще мирише.Който е идвал в търново знае баира на арбанаси 3 пъти го минавах вчера и никакъв мирис турбото на 1,5 бара колата самолет но грам миризма няма.Та въпроса ми е тая ос на клапата какво я уплътнява и винаги ли има изгорели газове до нея или само когато отвори?Ако някой има снимка на разглобена такава турбина нека покаже,дали има чалъм да се оправи какво ще кажете?1.9тди 90hp




Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Проблем с байпасната клапа

Мнениеот fox_vt » Пет 23 апр 2010 11:38


Никой ли не знае?Добре ами на турбо с променлива геометрия оста която движи геометрията какво я уплътнява спрямо корпуса на турбото.Как се на мен се случват такива работи дет никой нищо не знае :roll:


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Re: Проблем с байпасната клапа

Мнениеот rmk » Пет 23 апр 2010 15:51


Имам една турбина (с променлива геометрия) за части, ще погледна довечера.


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Re: Проблем с байпасната клапа

Мнениеот rmk » Пет 23 апр 2010 17:10


Ето какво представлява колега:
Изображение

Изображение

Уплътнението е просто една добре направена втулка.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Проблем с байпасната клапа

Мнениеот fox_vt » Съб 24 апр 2010 18:16


Колега златен си :bowdown :bowdown в два форума само ти ми отговори и то съвсем ясно.Значи няма да се мине със смъкване и слагане на новата част ще трябва и стругар,интересно явно там няма кой знае какво налягане щом се уплътнява така.Мерси отново :beer


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Re: Проблем с байпасната клапа

Мнениеот rmk » Нед 25 апр 2010 10:06


Колега, тази втулка (поне при мен) държи лостчето доста добре. Разбирай ако го чука с пръст - няма инерция да продължи само, но в същото време се движи лесно ако постоянно прилагаш сила. Уплътнението е доста добро. Иначе там където е лостчето на турбото с променлива геометрия има достъп на изгорелите газове от турбото но след доста прегради които ги лашкат нагоре-надолу и може би силата им отслабва.

Съжалявам, че никой не ти е отговорил, аз самия в дизел форума нещо не съм ти видял темета.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Проблем с байпасната клапа

Мнениеот fox_vt » Нед 25 апр 2010 14:18


Малко развитие по темата откакто правих тестове нагоре надолу по баира с изваден маркуч на актуратора кво се получи-вече грам не пуши в купето :screwy .Кво и стана отпуши ли се нз с един човек с двама ,трима,четирима газ до дупка няма и няма даже с четирима човека на 4 та с 1500об си върви кат пич не я бърка mhihi.Възможно ли е въпреки че е байпасна турбина да се е позатлачила със сажди и нагари и да не може свободно да минават газовете към генерацията и от там да се покачва малко налягането във ттоплата част и тогава да минава :roll:.Ще я дебна да видим колко време ще изтрае така :mrgreen:

пп.малко допълнение оказа се че явно докато съм правил тестовете на 1,5 бара се извадило маркучето на мапа и вчера ме шашна-колата вари на самолет турбото надува на 0.5 не пуши.Пък то пренадувало и понеже тройника остава отворен от едната страна уреда стига само до половин бар mhihi ,пък аз си помислих че е станала перпетумобиле :applause: :applause: mhihi mhihi



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 66 госта