Влияе ли маслото на зацапването на геометрията?!

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
achodemo
Мнения: 1480
Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF ASZ
Местоположение: Габрово

Влияе ли маслото на зацапването на геометрията?!

Мнениеот achodemo » Съб 24 апр 2010 21:37


Колеги здравейте!
Днес най-после намерих време да си почистя геометрията на турбинката :) !
Определено съм доволен от резултата. Лопатките просто бяха блокирали някъде в средно положение.
Искам да споделя и едно мое наблюдение, преди няколко месеца когато нямах възможност да сваля турбината за почистване само напръсках с WD40 вътре и имаше някакъв измамен ефект за кратко, НО после става още по-лошо, защото намаслените лопатки временно се движат екстра, но после налепват със сажди много повече (никога повече не бих го направил)!
Някой може да каже че съм открил топлата вода, но не съм срещал досега да е писано за това въздействие след "дезодориране" на турбината. Отговаря се на всеки попитал, че това не е решение на проблема и е с временен ефект, но никой не знае, че след тази процедура гарантирано съвсем скоро трябва да се запише за посещение в сервиз, ако не може да си я свали и почисти сам!

Но стига толкова със спама и да мина на темата!
След като благополучно почистих турбината, реших да огледам и другите елементи от системата. Масълце има доволно много по всички тръби от там, където влизат картерните газове, та чак до ЕГР-а (сигурен съм че маслото е само от отдушника). Искам да попитам :

1.Нормално ли е да излиза толкова много масло от отдушника на картерните, че да маца толкова много (на дъното на кулера имаше не малка локвичка) :shock, каква е причината, не вярвам така да си е по "default" още като нова колата?! :? Просто идеята ми е, че не ми харесва това да изведа картерните в атмосферата, защото то ще си продължи да ми се губи маслото само че навън, а не в колектора ! :| Може би има смисъл единствено ако се сложи масло-уловител (те пък на едни цени :screwy ) а и тази кръглата х..ня отгоре не трябва ли да изпълнява ролята на точно такъв, защо не си върши работата, промивал съм я с бензин преди време и никакъв ефект!! :banghead: Не знам какво да правя ! И тук идва същноста на въпроса ми, това масълце като влиза и изгаря в ДВГ-то не способства ли за значително повече саждообразуване и от там бързо затлачване на геометрията на турбинката! :screwy
Вие какво мислите по въпроса?

2.Последен въпрос : каква е ролята на това пластмасово плоско "гърне"(отварях го и ми прилича точно на такова по устройство) след турбината точно преди интеркулера ? Не съм срещал писано нищо за него!? :oops: И от него изтече около 50гр. масло ! :shock


Sorry ако сметнете че ви спамя с тази тема, но наистина това с маслото ме вълнува и търся решение, защото не ми се сваля често турбината за почистване ! Какви са вашите наблюдения ?

Благодаря , ще се радвам на всеки споделил по темата!




П.П.

Да си призная, не знаех, че тази колица може да се изстрелва така ! :banana

Последна промяна от achodemo на Нед 06 юни 2010 20:26, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
Kung_Fu_Panda
Мнения: 398
Регистриран на: Пет 17 апр 2009 8:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: софия

Re: Как да се запази турбината чиста по-дълго

Мнениеот Kung_Fu_Panda » Съб 24 апр 2010 22:57


всичко с маслото е нормално докато не започнеш да намираш разливни количества утаени тук там, като например в кулера
също и по разхода на масло можеш да предцениш дали всичко е нормално, ако доливаш 2 литра на 10 000 вече не е нормално и най-вероятно ще си го намериш в кулера


Потребителски аватар
achodemo
Мнения: 1480
Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF ASZ
Местоположение: Габрово

Re: Как да се запази турбината чиста по-дълго

Мнениеот achodemo » Съб 24 апр 2010 23:01


Kung_Fu_Panda написа:всичко с маслото е нормално докато не започнеш да намираш разливни количества утаени тук там, като например в кулера
също и по разхода на масло можеш да предцениш дали всичко е нормално, ако доливаш 2 литра на 10 000 вече не е нормално и най-вероятно ще си го намериш в кулера

Това е ясно ,въпроса е защо се стига до тук
разливни количества утаени тук там
(става въпрос само за маслото изхвърляно от картерните газове.За това изхвърляно от шчупена или износена турбина не говоря) и влияе ли маслото на зацапването на геометрията?!


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Влияе ли маслото на зацапването на геометрията?!

Мнениеот fox_vt » Нед 25 апр 2010 14:38


Ще се опитам да ти дам подобен пример-печка на дърва напролет след горене само на дърва има едни сажди но ако е горено друго напр пластмаса,сурови дърва или други материали саждите са съжсем други.Малко калпав пример но надявам се схващаш идеята mhihi а сети се как изглежда на трабанта ауспуха той със сигурност гори масло :Mr Green Fun


Потребителски аватар
achodemo
Мнения: 1480
Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF ASZ
Местоположение: Габрово

Re: Влияе ли маслото на зацапването на геометрията?!

Мнениеот achodemo » Пон 26 апр 2010 0:36


fox_vt написа:Ще се опитам да ти дам подобен пример-печка на дърва напролет след горене само на дърва има едни сажди но ако е горено друго напр пластмаса,сурови дърва или други материали саждите са съжсем други.Малко калпав пример но надявам се схващаш идеята mhihi а сети се как изглежда на трабанта ауспуха той със сигурност гори масло :Mr Green Fun


Много сполучлив пример колега ,наистина ,не бих се сетил !! :D :D :D :да:
Благодаря !!!

И все пак след като това стана ясно ,значи трябва да се премахне това масло, да не влиза в тръбите .Четох в няколко подобни теми тук за "Oil Catch Tank" и ми се ще да си взема ако върши работа ,но така и не разбрах дали някой тук е слагал някой от моделите предлагани в BG и най-важното дали върши работа при тази цена ?! :|

Благодаря предварително!


Потребителски аватар
tonkata0214
Мнения: 17
Регистриран на: Вто 11 ное 2008 20:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Re: Влияе ли маслото на зацапването на геометрията?!

Мнениеот tonkata0214 » Пон 26 апр 2010 12:44


слагали сме ама не вършат работа трябва да се преправят отворите щуцера кадето влизат маркучите са по малки и прави налягане в маслената система това поне е при мен за по слабите дизели може и да върши работа


mili 75
Мнения: 555
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Влияе ли маслото на зацапването на геометрията?!

Мнениеот mili 75 » Пон 26 апр 2010 14:21


Колега първо недей да се лъжеш, че маслото в кулера и по тръбите му е само и единстено от картерните газове, то най-вече е от турбото.Най-добрия за мен начин е извеждане на картерните газове с тръба навън, с една малка добавка, която прочетох тук във форума, а именно слага се спирала от картерните тръби на лада, струва 3 лева и се предполага, че може да задържи част от маслото в картерните газове да не отива навън а да си остане и се върне в мотора.Иначе ако искаш да се вкарваш във филма и да търсиш изцяло сухи тръби, ще трябва да правиш ремонт на турбото, но четох в една тема че колега правил ремонт на турбина поради тази причина и тръбите пак не му били сухи.Накрая той заключаваше че ТДИ без масло по тръбите на кулера явно няма, аз не съм напълно сигурен но по мои скромни наблюдения мога да кажа че не всички ТДИ но 80-90% имат масло по тръбите на кулера.Така че извеждай картерните газове, сложи една спирала от Лада ако искаш и виж какво ще стане като покараш известно време така, но забрави да си видиш тръбите изцяло сухи, просто ще намалиш количеството масло по тръбите на кулера.


Потребителски аватар
achodemo
Мнения: 1480
Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF ASZ
Местоположение: Габрово

Re: Влияе ли маслото на зацапването на геометрията?!

Мнениеот achodemo » Нед 06 юни 2010 10:36


mili 75 написа:Колега първо недей да се лъжеш, че маслото в кулера и по тръбите му е само и единстено от картерните газове, то най-вече е от турбото.Най-добрия за мен начин е извеждане на картерните газове с тръба навън, с една малка добавка, която прочетох тук във форума, а именно слага се спирала от картерните тръби на лада, струва 3 лева и се предполага, че може да задържи част от маслото в картерните газове да не отива навън а да си остане и се върне в мотора.Иначе ако искаш да се вкарваш във филма и да търсиш изцяло сухи тръби, ще трябва да правиш ремонт на турбото, но четох в една тема че колега правил ремонт на турбина поради тази причина и тръбите пак не му били сухи.Накрая той заключаваше че ТДИ без масло по тръбите на кулера явно няма, аз не съм напълно сигурен но по мои скромни наблюдения мога да кажа че не всички ТДИ но 80-90% имат масло по тръбите на кулера.Така че извеждай картерните газове, сложи една спирала от Лада ако искаш и виж какво ще стане като покараш известно време така, но забрави да си видиш тръбите изцяло сухи, просто ще намалиш количеството масло по тръбите на кулера.


Вече 1000км карам с изведени картерни пари на вън , маркучите след турбото бяха изчистени и все още са абсолютно сухи !!!



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: niki_68 и 39 госта