Перката пред радиатора винаги работи 2,5тди 4б5

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Siv
Мнения: 80
Регистриран на: Пет 29 май 2009 12:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia
Контакти:

Перката пред радиатора винаги работи 2,5тди 4б5

Мнениеот Siv » Сря 16 юни 2010 17:12


Здравейте колеги,

Обърнал съм внимание, че перката между радиатора и двигателя винаги работи.
До колкото съм запознат това е перка, която трябва да се включва само при високи температури, но пък и не съм квалифициран техник.

Нормално ли е това или не ? все пак колата е минала през перничанин и може да е направено така нарочно, а за да е направено най-вероятно има причина, каква ли може да е тя?

Поздрави




Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Re: Перката пред радиатора винаги работи 2,5тди 4б5

Мнениеот gr_kanev » Сря 16 юни 2010 17:41


Не съм запознат с V6 дизелите, но мисля, че и при тях перката се задвижва през вискомуфа (съединител). Опитай да спреш перката - ако успееш, всичко е наред. Писано е поне няколко пъти - потърси.


Потребителски аватар
dancing_niki
Скиора
Мнения: 2107
Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
Двигател: CASA
Местоположение: София

Re: Перката пред радиатора винаги работи 2,5тди 4б5

Мнениеот dancing_niki » Сря 16 юни 2010 19:09


Въобще не си завирай пръстите там, не че ще те ухапе, но е излишно. V6-ците имат виско с което се задвижва едната перка, а другата на климатика е само електрическа. Ако погледнеш по-обстойно ще видиш, че перката е свързана с корпуса на мотора, а не с радиатора.


Потребителски аватар
Siv
Мнения: 80
Регистриран на: Пет 29 май 2009 12:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: Перката пред радиатора винаги работи 2,5тди 4б5

Мнениеот Siv » Сря 16 юни 2010 19:26


dancing_niki написа:Въобще не си завирай пръстите там, не че ще те ухапе, но е излишно. V6-ците имат виско с което се задвижва едната перка, а другата на климатика е само електрическа. Ако погледнеш по-обстойно ще видиш, че перката е свързана с корпуса на мотора, а не с радиатора.


Да забелязах докато инспектирах дали оста играе, защото периферията на перката са като на пиян жонгльор чинията :) Оста е стабилна, играенето идва от лопадките.

И все пак изчетох другите теми по случая, но освен компетентни мнения резултат няма обявен. Та важи ли не важи ли да се върти нон стоп остава мистерия.


Потребителски аватар
dancing_niki
Скиора
Мнения: 2107
Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
Двигател: CASA
Местоположение: София

Re: Перката пред радиатора винаги работи 2,5тди 4б5

Мнениеот dancing_niki » Сря 16 юни 2010 19:53


Както писах в другите теми, върти се винаги!


Потребителски аватар
kakadu
Мнения: 86
Регистриран на: Съб 03 май 2008 15:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Перката пред радиатора винаги работи 2,5тди 4б5

Мнениеот kakadu » Чет 17 юни 2010 3:01


Винаги се върти.Няма от какво да се притесняваш!


Потребителски аватар
G-HELL
Мнения: 527
Регистриран на: Пет 24 юли 2009 17:58
Автомобил: Golf MKIII
Двигател:
Местоположение: Лясковец, Велико Търново,България

Re: Перката пред радиатора винаги работи 2,5тди 4б5

Мнениеот G-HELL » Чет 17 юни 2010 5:37


Аз си спомням преди 2 години накъде като карах шофьорските курсове инструктора беше сложил някакъв ключ от където се пускаше перката казваше че нямал доверие на перката дали като загрее колата ще се пусне за това ме караше като седна да карам от тоя ключ да я пускам и постоянно работеше :screwy


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Перката пред радиатора винаги работи 2,5тди 4б5

Мнениеот emo-gar » Чет 17 юни 2010 12:36


Виско-муфа,дори и на студен мотор се получава "увличане" и перката се върти,но не с пълна мощност.Когато "зацепи" истински си личи и по обороти и по звук,достатъчно е да наблюдаваш известно време при работа на място.Процеса е по-плавен,не е "от раз".Така съм виждал на служебния бус и един колега с A4-V6


Потребителски аватар
Siv
Мнения: 80
Регистриран на: Пет 29 май 2009 12:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: Перката пред радиатора винаги работи 2,5тди 4б5

Мнениеот Siv » Пон 21 юни 2010 15:41


Благодаря - чисто просто и ясно.

Съмнявам се някой да отвори нова тема с такава насоченост ;) Е освен, ако не е пиша после чета :)

Лек



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта