катализатор Пасат 1.9 ТДИ 96-2000г. 110 к.с.

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
KKK
Мнения: 11
Регистриран на: Вто 28 фев 2006 14:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

катализатор Пасат 1.9 ТДИ 96-2000г. 110 к.с.

Мнениеот KKK » Сря 31 май 2006 11:15


Здравейте! Колата ми е на 160000 км. Катализатора сигурно не е сменян и създава проблем с мощността. Мислех, че е от турбото и ходих до "Реал Турбо" на Околовръстното. Посъветваха ме преди да правят нещо по него, първо да си махна катализатора. /Проверих нов катализатор в Юнитрейд е 1420 лв !!! :shock /
Прочетох на много места във форума, че колеги са си сменили катализатора с резонаторно гърне или са изкъртили питата и са си сложили пак тръбата, но без катализатора. Смятам да направя второто, но не знам дали няма ламбда сонда и като махна катализатора да стане проблем.
Някой знае ли нещо по въпроса?




Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Мнениеот Kalin72 » Сря 31 май 2006 14:51


Не бързай с катализатора, първо провери има ли код за грешка в компютъра. Може би липсата на мощност е от МАФ сензора. Изключи го, и виж дали има промяна.


Rumen
Мнения: 884
Регистриран на: Пет 27 май 2005 21:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Rumen » Сря 31 май 2006 15:16


Как така в Реал Турбо са ти казали да си махнеш катализатора? Нещо на компютър не я ли закачиха поне? Да не говорим, че според мен 160к не са нещо недостижимо за един катализатор (то верно, че зависи от много фактори, ама ...) Наистина преди да се пипне турбото е добре да се изключат всички останали вероятности за проблем от други места. Аз бих започнал със смяна на въздушния горивния филтър. За въздушния изчакай още 10-15 дни да свърши поне периода на пухчетата. И иди до Супер Дизел на околовръстното да ти я закачат на компютър и да кажат.
Успех!


Потребителски аватар
santo_trafficante
Мнения: 7159
Регистриран на: Сря 21 дек 2005 11:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот santo_trafficante » Сря 31 май 2006 15:31


ходи си на диагностика първо:)не ходи да ти ръчкат турбото.за тея на околовръсното не съм чувал хубави отзиви ама знае ли човек :D


Потребителски аватар
nix
Мнения: 305
Регистриран на: Вто 24 авг 2004 10:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот nix » Сря 31 май 2006 17:25


Щом си с дизел, нямаш ламбда сонда. Аз си махнах моя преди 3 дни, единственото което усетих е че турбото чувствително повече се усеща след 1900 оборота.


KKK
Мнения: 11
Регистриран на: Вто 28 фев 2006 14:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот KKK » Сря 31 май 2006 19:30


Сменил съм преди 1000 км горивния и 100 км въздушния филтър. На компютър са я гледали и наистина МАФ сензора даде отклонение от нормата /след палене е ок., ама малко по-късно започва да повишава стойностите/. Проверих в Бош сервиз и мога да взема рециклиран МАФ срещу замяна на моя/ако е от каталога на Бош / за 120 лв или нов за 190лв. Ще го сменя, но мисля и да махна катализатора.


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Мнениеот Kalin72 » Сря 31 май 2006 21:36


KKK написа:Сменил съм преди 1000 км горивния и 100 км въздушния филтър. На компютър са я гледали и наистина МАФ сензора даде отклонение от нормата /след палене е ок., ама малко по-късно започва да повишава стойностите/. Проверих в Бош сервиз и мога да взема рециклиран МАФ срещу замяна на моя/ако е от каталога на Бош / за 120 лв или нов за 190лв. Ще го сменя, но мисля и да махна катализатора.


Не махай катализатора, щом е сложен от конструкторите на колата, и си работи нормално, значи има защо!
Смени си МАФ сензора, но много внимавай за номера на частта! Провери хубаво дали всички символи (числа и букви) от този по каталог за твоя двигател съвпадат с новия сензор. макар да чета по други форуми, че за 1.9 турбодизел двигател става и МАФ оф 2.0 бензин, сменя се само електронниката, а пластмасовия корпус си остава същия....по-0добре обаче нов!


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2703
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Чет 01 юни 2006 0:41


Питай Neocom .Той ще ти обясни как си обнови автомобила с нов MAS метър.


Потребителски аватар
neocom
Мнения: 108
Регистриран на: Вто 21 фев 2006 22:44
Автомобил: B9
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот neocom » Чет 01 юни 2006 15:18


За твоята кола ги имат на склад. Пробвайте с подмяна и ако е от него, направо го сменяй. Аз моят го чаках 10 дни и го платих авансово но бяха категорични, че е от него. При мене нямаше никаква мощност докато включи турбото. След 2000 об. колата си вървеше супер, но до 2000 спънат кон. След смяната се родих, все едно ми сложиха реактивен двигател. Не предполагах, че разликата ще е толкова голяма. Моят ми легна 240 лв с въздушния филтър, по същата схема(Bosh exchange). Сменя се целият модул с въздуховода, но се намират и само сензори на Пиърсбърг(ако съм запомнил правилно името) на доста по-ниска цена.


Потребителски аватар
Ventoman
Мнения: 980
Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ventoman » Чет 01 юни 2006 22:04


Пишете нещо повече за тоя МАФ и някаква снимка каде седи че и аз последно време почнах да хубя мощност . Масло не харчи , не пуши , вдигна се леко разхода . Някакси почна повече да се губи из високите обороти и максималните скорости . ДВГ'то е 1.9ТДИ 1Z 90кс.
Предварително благодаря


Потребителски аватар
4o4o_2345
Мнения: 82
Регистриран на: Вто 18 окт 2005 9:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот 4o4o_2345 » Пет 02 юни 2006 19:59


след 130-140 хил.км.катализатора само пречи спъва колата и дига разхода.Аз лично моя го махнах и разликата беше осезаема.Сложих същото гърне само изтъбуших съдържанието ,дупчиците бяха почти на цяло запушени.На 160хил. си представям какаво е положението :D .Така че на колегата му препоръчвам да го маха веднага и после ако няма промяна да пипа електрониките.


KKK
Мнения: 11
Регистриран на: Вто 28 фев 2006 14:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот KKK » Пет 02 юни 2006 20:51


Днес пак погледнаха колата на компютър в Бош Дизел център в Технотест / www.nnservise.net /. По електрониката всичко си беше наред. Само МАФ сензора беше със стойности над нормата. Казаха ми, че не е много зле и можело още да се кара така. Оказа се, че е Pierburg номер 7.18221.01. Не може да се смени с такъв на Бош :( . Провериха и намериха един нов за 300 лв. Струва ми се висока цена и се въздържах да го взема. Аналогичният на Бош е с номер 074906461, има и някаква буква , ама не са я записали като го гледаха. Сега чакам да ми кажат колко струва и ако е до 200 лв ще го взема. Ще махна и катализатора.
Препоръчаха и някаква нова разработка на Бош за добавка към нафтата. Взех 1л. и ще видя дали има ефект.


Rumen
Мнения: 884
Регистриран на: Пет 27 май 2005 21:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Rumen » Съб 03 юни 2006 20:56


KKK написа:...
Препоръчаха и някаква нова разработка на Бош за добавка към нафтата. Взех 1л. и ще видя дали има ефект.

Я кажи повече за т'ва. Как се казва тая добавка и от де я взе? А-а-а, да и колко струва тоя литър? Пропорция на смесване с нафтата? Става ли за PD двигатели?


KKK
Мнения: 11
Регистриран на: Вто 28 фев 2006 14:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот KKK » Съб 03 юни 2006 22:02


Не знам името на добавката. В този сервиз на Бош Дизел са я доставяли в опаковки по 5 л. За 1 л. ми взеха 14,50. Слага се 50 мл. на един резервоар. Почиства дюзи, помпа...
Обясниха ми, че за ГНП на ТДИ след 96г. от голямо значение било качеството на нафтата. Имало много проблеми с електронните ГНП в България именно заради лоша нафта. Бош не давал гаранция за тези части на територията на Б-я.
Дали става за помпа-дюза не знам. Трябва да се пита.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 42 госта