Въпрос за 1 Y и 1,9 AEY?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
reingar-x
Мнения: 125
Регистриран на: Пет 22 яну 2010 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pleven

Въпрос за 1 Y и 1,9 AEY?

Мнениеот reingar-x » Нед 18 юли 2010 19:05


Имам следното питане 1Y и SDI двигателите които са чист дизел имат ли проблеми със демпферната шайба и зъбното колело на коляновия вал като моторите с турбо 1Z и AAZ?Четох в форума но не видях нищо за тях.Благодаря предварително за инфото.




emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Въпрос за 1 Y и 1,9 AEY?

Мнениеот emo-gar » Нед 18 юли 2010 20:02


Ти сега що дърпаш дявола за опашката :evil: .Ами шайбата на 1Y(моята) e същата като на AAZ.Но динамиката на моторите е различна.Иначе си старее без оглед на мотора,и съм убеден че ефекта ще е същия :banghead: Само че "слабите" 1Y са не толкова разпространени,не са бегачки,и инфото за техните шайби е поразредено.
Ето я хубостницата палава:
Изображение


reingar-x
Мнения: 125
Регистриран на: Пет 22 яну 2010 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pleven

Re: Въпрос за 1 Y и 1,9 AEY?

Мнениеот reingar-x » Пон 19 юли 2010 6:58


Значи щом няма турбо,няма и проблеми със демпферната шайба.Сигорно и SDI няма да има този проблем и той без турбо?


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Въпрос за 1 Y и 1,9 AEY?

Мнениеот emo-gar » Пон 19 юли 2010 9:12


Точно там е въпроса:изобщо не е сигурно!,това че няма информация не значи ,че не се случва същото.По "емпирични" данни повредата е по-рядка.


Потребителски аватар
Fen
Мнения: 295
Регистриран на: Пон 29 май 2006 19:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за 1 Y и 1,9 AEY?

Мнениеот Fen » Пон 19 юли 2010 9:22


Колега не съм ги сравнявал с AAZ двигателя, но аз проблеми съм нямал изобщо (над 5 години на тоя мотор, средно по 20-25К на година). Колата е още в семейството и няма ядове.

emo-gar написа:.Ами шайбата на 1Y(моята) e същата като на AAZ.Но динамиката на моторите е различна.Иначе си старее без оглед на мотора,и съм убеден че ефекта ще е същия :banghead: Само че "слабите" 1Y са не толкова разпространени,не са бегачки,и инфото за техните шайби е поразредено...


Тук малко зависи, значи 1Y на Сеат се води 68 коня и понеже Сеат-а е малко лек от Голфа (64 коня) има разлика във вървежа. Лично аз между дори между Сеат-а и ААЗ мотора не виждам кой знае каква разлика във вървежа....обаче разхода на ААЗ спрямо 1Y и тия 7-8 заминали коня е .... :screwy Ако ти трябва кола, която е надеждна и супер евтина за поддръжка взимай 1Y. Ако ти трябва надеждна кола и малко по-скъпа подръжка (евентуална , но не задължително :!: ) взимай 1Z.


reingar-x
Мнения: 125
Регистриран на: Пет 22 яну 2010 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pleven

Re: Въпрос за 1 Y и 1,9 AEY?

Мнениеот reingar-x » Пон 19 юли 2010 16:21


Като чета из дизеловия раздел на форума за 1Z се споменава много спор няма,че върви много ама да не се чупи.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Въпрос за 1 Y и 1,9 AEY?

Мнениеот muns61 » Пон 19 юли 2010 16:29


Мощността на мотора не е от значение. Важна е енергията, която предава шайбата. Моето наблюдение е, че колкото са по-нови колите, толкова са по-скапани шайбите. И това не е само за Фолксваген.


reingar-x
Мнения: 125
Регистриран на: Пет 22 яну 2010 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pleven

Re: Въпрос за 1 Y и 1,9 AEY?

Мнениеот reingar-x » Пон 19 юли 2010 17:49


По принцип и аз съм на това мнение за по мощните мотори,че създават грижи на демпферната шайба явно нещо не е преценено както требва 1,6 тд нямаше такива проблеми.Между другото несъм чул поне аз някой да се е оплакал от 1Y за нищо освен от динамиката.


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Въпрос за 1 Y и 1,9 AEY?

Мнениеот emo-gar » Пон 19 юли 2010 19:59


Ами шайбата задвижва :в.помпа,генератор,евентуално и климат.Всичките тези неща ги има и на по-новите,по-мощни и на старите дизели.Що така се получава,нямам логично обяснение.Май тия с "обтегач-бастун" са най-честите късметлии,може би там е някъде "ключа от.."



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 65 госта