


обтяжна ролка на пистовия ремък
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Вто 08 дек 2009 0:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
обтяжна ролка на пистовия ремък
Здравейте колеги.Искам да попитам,каква е причината,обтяжната ролка на пистовия ремък да ходи нагоре и на долу около 1см.Като казвам 1см.нямам в предвид,че подскача а се вдига нагоре и така остава да работи.В момента ,в който се вдигне,сякаш му олеква на двигателя и той заработва някакси,по-леко и гладко.Двигателя е АGR.Благодаря предварително за отговорите.
- RadoShopa
- Мнения: 590
- Регистриран на: Вто 17 авг 2010 16:40
- Автомобил: Vw Passat
- Двигател: 1.9 TDI AVF 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: обтяжна ролка на пистовия ремък
panaiotd написа:Здравейте колеги.Искам да попитам,каква е причината,обтяжната ролка на пистовия ремък да ходи нагоре и на долу около 1см.Като казвам 1см.нямам в предвид,че подскача а се вдига нагоре и така остава да работи.В момента ,в който се вдигне,сякаш му олеква на двигателя и той заработва някакси,по-леко и гладко.Двигателя е АGR.Благодаря предварително за отговорите.
Ох колега колега.....ето:
viewtopic.php?f=6&t=48727
viewtopic.php?f=24&t=149629 тая е по-ясна.....приятно четене и веднага действай

Е,може и да не е точният проблем в темите,но....няма и какво друго да е май

- bobcho
- Мнения: 2230
- Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Монтана
Re: обтяжна ролка на пистовия ремък
Подскачането на ремъка се дължи най-често на повредена шайба на алтернатора ( не и знам точното наименование, но в обратна посока на въртене изпуска).Обтегач или така наречения Г образен болт.
При мен има само нечовешко скърцане при натоварване (климатроник или пускане на ел консуматори).Днес установих, че ми е превъртяла демпферната шайба (маркирах я както е предложено в по горното мнение 1-вия линк и след 2 подавания на газ и гасене белезите се бяха разминали ..
Откачи пистовия ремък и завърти алтернатора по посока на часовниковата стрелка, после рязко обратно на часовниковта, ако се върти и на обратно и не изпуска, значи е заминала и от нея ти подскача ремъка.
Ако има и скърцане маркирай и демпферната шайба с маркер, поне да я изключиш от играта.
При мен има само нечовешко скърцане при натоварване (климатроник или пускане на ел консуматори).Днес установих, че ми е превъртяла демпферната шайба (маркирах я както е предложено в по горното мнение 1-вия линк и след 2 подавания на газ и гасене белезите се бяха разминали ..
Откачи пистовия ремък и завърти алтернатора по посока на часовниковата стрелка, после рязко обратно на часовниковта, ако се върти и на обратно и не изпуска, значи е заминала и от нея ти подскача ремъка.
Ако има и скърцане маркирай и демпферната шайба с маркер, поне да я изключиш от играта.
-
- Мнения: 520
- Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
- Автомобил: Passat
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: обтяжна ролка на пистовия ремък
Ролката на алтернатора е Фрайлайф ( в едната посока се върти с алтернатора а в дугата е на тресчотка ) ролка и нейното блокиране води до разбиване на обтегача на пистовия ремък. Дори в момента колата ми е в сервиз точно с тази диагноза. Ремонта излиза около 400-450 лева. Обтегача на SKF e 200лева и фрайлайф ролката е около 120 Noname + работата става весело. В темите е обяснено, дори казват че можело без да се сваля предницата в което сам се убедих че е НЕВЪЗМОЖНО при AFN Passat 99година. Сменяйте ролките на време за да няма като мен по 500 лева за ненужни ремонти че ме боли сърцето в момента.
- RadoShopa
- Мнения: 590
- Регистриран на: Вто 17 авг 2010 16:40
- Автомобил: Vw Passat
- Двигател: 1.9 TDI AVF 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: обтяжна ролка на пистовия ремък
penko_pulev написа:Ролката на алтернатора е Фрайлайф ( в едната посока се върти с алтернатора а в дугата е на тресчотка ) ролка и нейното блокиране води до разбиване на обтегача на пистовия ремък. Дори в момента колата ми е в сервиз точно с тази диагноза. Ремонта излиза около 400-450 лева. Обтегача на SKF e 200лева и фрайлайф ролката е около 120 Noname + работата става весело. В темите е обяснено, дори казват че можело без да се сваля предницата в което сам се убедих че е НЕВЪЗМОЖНО при AFN Passat 99година. Сменяйте ролките на време за да няма като мен по 500 лева за ненужни ремонти че ме боли сърцето в момента.
Само да добавя-след Несмяна на ролката ми се прецака обтегача-последва смяна с нова ролка и изцяло нов обтегач БЕЗ разглобяване на предницата,само се свали перката и алтернатора!При моя AFN стана....
-
- Мнения: 1385
- Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: обтяжна ролка на пистовия ремък
penko_pulev написа:Ролката на алтернатора е Фрайлайф ( в едната посока се върти с алтернатора а в дугата е на тресчотка ) ролка и нейното блокиране води до разбиване на обтегача на пистовия ремък. Дори в момента колата ми е в сервиз точно с тази диагноза. Ремонта излиза около 400-450 лева. Обтегача на SKF e 200лева и фрайлайф ролката е около 120 Noname + работата става весело. В темите е обяснено, дори казват че можело без да се сваля предницата в което сам се убедих че е НЕВЪЗМОЖНО при AFN Passat 99година. Сменяйте ролките на време за да няма като мен по 500 лева за ненужни ремонти че ме боли сърцето в момента.
Колега тия в този сервиз май са те взели за канарче

-
- Мнения: 387
- Регистриран на: Чет 19 май 2005 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Passat B6 DSG
Re: обтяжна ролка на пистовия ремък
red.devilll написа:penko_pulev написа:Ролката на алтернатора е Фрайлайф ( в едната посока се върти с алтернатора а в дугата е на тресчотка ) ролка и нейното блокиране води до разбиване на обтегача на пистовия ремък. Дори в момента колата ми е в сервиз точно с тази диагноза. Ремонта излиза около 400-450 лева. Обтегача на SKF e 200лева и фрайлайф ролката е около 120 Noname + работата става весело. В темите е обяснено, дори казват че можело без да се сваля предницата в което сам се убедих че е НЕВЪЗМОЖНО при AFN Passat 99година. Сменяйте ролките на време за да няма като мен по 500 лева за ненужни ремонти че ме боли сърцето в момента.
Колега тия в този сервиз май са те взели за канарче. аз моя обтегач го купих от един познат на SKF за скромните 99 лв,а ролката на INA ми е мисля 89 или 98 лв. Цената е много по различна от 500лв.Ако не си ги взел провери как вървят по магазинната мрежа за да не вадят пари на твпй гръб
Два вида са обтегачите. Сега гледах в английските сайтове - единия е 100 паунда, другия 30-40. Ти просто си с по-евтиния.
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Вто 08 дек 2009 0:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: обтяжна ролка на пистовия ремък
Колеги,при мен няма скърцане,нито вибрации.Просто когато е загасен двигателя,обтяжната ролка застава в някакво долно положение.След като запаля,ролката започва да работи от това положение,при което има съвсем леки вибрации,които изглеждат като съвсем леко трептене на ролката.След 2-3минути работа на двигателя,същата тази ролка се вдига еднократно нагоре,като че ли има нещо,което да я командва и тя остава да работи в това горно положение без никакви вибрации и шумове.Ремъка също не помръдва,и си работи перфектно,но точно когато ролката се вдигне нагоре,сякаш му олеква на двигателя.Интересното е,кое оказва това съпротивление,че да се променя гласа на мотора?
-
- Мнения: 520
- Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
- Автомобил: Passat
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: обтяжна ролка на пистовия ремък
Обтегачите наистина се оказаха два вида и наистина единият беше 100 а другият 150 SKF ( за моята 150 лева ) Ролката INA я взехме за 85 лева. В горния ми пост цените бяха по предварителни данни от 3 магазина понеже ги нямали и трябвало да ги поръчаме. След като дойдоха се оказаха по евтини от колкото са ми казали в магазините. При пасата се свали цялата предница. Нямаше шанс да се сменят без разглобяване просто. Виското пречеше и за да се свали то трябваше радиаторът и кондензаторът да се махнат. Абе гомняна работа само за един обтегач.
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: обтяжна ролка на пистовия ремък
panaiotd написа:Колеги,при мен няма скърцане,нито вибрации.Просто когато е загасен двигателя,обтяжната ролка застава в някакво долно положение.След като запаля,ролката започва да работи от това положение,при което има съвсем леки вибрации,които изглеждат като съвсем леко трептене на ролката.След 2-3минути работа на двигателя,същата тази ролка се вдига еднократно нагоре,като че ли има нещо,което да я командва и тя остава да работи в това горно положение без никакви вибрации и шумове.Ремъка също не помръдва,и си работи перфектно,но точно когато ролката се вдигне нагоре,сякаш му олеква на двигателя.Интересното е,кое оказва това съпротивление,че да се променя гласа на мотора?
Натоварването от генератора,вероятно намалява след изключване на свещите
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта