как се прави центровка на 1Z мотор 90кс.

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
bate
Мнения: 58
Регистриран на: Пон 13 сеп 2010 19:17
Автомобил: Бора 20 115
Двигател:
Местоположение: София

как се прави центровка на 1Z мотор 90кс.

Мнениеот bate » Нед 27 фев 2011 20:23


Колеги от скоро подкарах голф три с ТDI мотор 90кс. Интересуваме по какъв начин може да се коригира центровката и ако някой може да обясни как точно става. До скоро карах само бензинови автомобили и не съм наясно как става това при дизеловите. Благодаря предварително.




kombi tdi
Мнения: 87
Регистриран на: Нед 02 яну 2011 15:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: харманли

Re: как се прави центровка на 1Z мотор 90кс.

Мнениеот kombi tdi » Чет 03 мар 2011 16:13


закачаш на ваг-ком,първо свяляш капака на ангренажа,развиваш леко болтовете на гнп-то,и отдолу него има един,палиш колата и гледаш центровката с компа


Потребителски аватар
Svetlioman
Мнения: 308
Регистриран на: Сря 09 юни 2010 17:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Blagoevgrad

Re: как се прави центровка на 1Z мотор 90кс.

Мнениеот Svetlioman » Чет 03 мар 2011 16:19


колега не пипаи ако не си пипал до сега ,от личен опит ти го казвам,ходи някаде за 20 кинта да си я пипне някои ,които се занимава с това.


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: как се прави центровка на 1Z мотор 90кс.

Мнениеот ventotdi » Чет 03 мар 2011 17:10


Светлъо е прав ... тука центровката е финна ... по добре ако не си правил до сега дай лев на някой да ти я нагласи и да ти е мирна главата mhihi


Потребителски аватар
mitaka8028
Мнения: 25
Регистриран на: Нед 11 окт 2009 9:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: как се прави центровка на 1Z мотор 90кс.

Мнениеот mitaka8028 » Пет 04 мар 2011 7:21


На кожуха на маховика има едно пластмасово винтче развиваш го махаш и капака на на ремъка и включваш на 5-та предавка без да палиш леко буташ колата докато белега на маховика съвпадне с белега на корпуса му след това на на шайбата на помпата има белег който също трябва да съвпадне с аналоговия и на корпуса и шайбата на разпределителния вал има белег и той трябва да съвпадне с този на корпуса на главата ако всичките са съвпаднали няма проблем да въртиш и ще запали ако ли не ще трябва да ги центроваш (на помпата и на вала )ще се съобразиш с белега на маховика той отговаря на този на коляновия вал.


Потребителски аватар
bobi_diesel
Мнения: 515
Регистриран на: Пет 18 юни 2010 22:00
Автомобил:
Двигател:

Re: как се прави центровка на 1Z мотор 90кс.

Мнениеот bobi_diesel » Пет 04 мар 2011 22:14


колега mitaka8028,не искам да се заяждам.Колегата пита за тиминг белт (предварение,закъснение).Това се прави с ВАГ-КОМ,както казаха колегите.Това което си писал е за белезите на ангренажния ремък.След разбутване на ремъка се прави тази центровка.Белега на 1з на разпределителния вал се намира от задната му страна и се вижда след като се свали капака на клапаните(поне според аутодатата,извинявам се ако не е така :oops: ).Просто някой колега да не заблуди и след това да си блъска главата.Поздрави!


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: как се прави центровка на 1Z мотор 90кс.

Мнениеот fox_vt » Пет 04 мар 2011 22:38


Е и аз не се заяждам но центровка е много общо понятие и синхронизацията на валовете се води центровка.А въртенето на помпата за аванс и предварение е еднакво като въртенето на зъбното колело на разпределителния вал например.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта