Извинявам се, че пиша тема за друга марка, но имам най-много доверие на този форум. Ако някой сметне, че нарушавам правилата да я изтрие.
Колата е на зет ми. Педала на спирачките се е втвърдил и не иска да гасне. Той е вадил маркуча, който отива към сервото и е пробвал с пръст, но не е имало никакво засмукване. От помпата излиза още една тръбичка, която се разклонява на три - запуших ги с пръсти и трите, но пак нямаше засмукване. Всичко сочи към вакуум помпата, има ли някакъв начин да я проверя за да съм сигурен, че проблема е в нея или това, което съм направил е достатъчна проверка? Ако проблема е в нея да я ремонтирам ли или да търся друга? Има ли някаква тънкост при демонтажа и монтажа?



190 2.5D не гасне и изчезнаха спирачките
- lrlmodo
- Мнения: 4356
- Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
- Автомобил: Zafira OPC
- Двигател: Z20LET
- Местоположение: София, Овча купел
Re: 190 2.5D не гасне и изчезнаха спирачките
С ел. клапан се спира нафтата по принцип. При МБ нз как е.
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: 190 2.5D не гасне и изчезнаха спирачките
Гаси се с вакуумен клапан, може да го изпробваш по най-изпитания начин- вакуумно маркуче и смукане с уста. Ако мотора претресе, значи клапана работи. Тук е описано къде е:
http://dieselgiant.com/repairyourshutoffvalve.htm
За помпата не намерих хубав линк, съжалявам. Но четох че се продават китове за ремонт на същата.
Значи ремонт е възможен
Много страдат от стари маркучи и vacuum leak. Успех.
http://dieselgiant.com/repairyourshutoffvalve.htm
За помпата не намерих хубав линк, съжалявам. Но четох че се продават китове за ремонт на същата.
Значи ремонт е възможен

Много страдат от стари маркучи и vacuum leak. Успех.
- rangel_80
- Мнения: 39
- Регистриран на: Съб 15 яну 2011 21:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: 190 2.5D не гасне и изчезнаха спирачките
колега,на маркуча на сервото на спирачките имаш едно разклонение,тънко маркучле;вакумче,то отива в нафтовата помпа и контакния ключ,проблематие туй,имаш спукан вакум,
- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: 190 2.5D не гасне и изчезнаха спирачките
[quote="bobocamaro"]Гаси се с вакуумен клапан, може да го изпробваш по най-изпитания начин- вакуумно маркуче и смукане с уста. Ако мотора претресе, значи клапана работи. Тук е описано къде е:
http://dieselgiant.com/repairyourshutoffvalve.htm
Не подлежи на ремонт сменя се с нов 
http://dieselgiant.com/repairyourshutoffvalve.htm


- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: 190 2.5D не гасне и изчезнаха спирачките
rangel_80 написа:колега,на маркуча на сервото на спирачките имаш едно разклонение,тънко маркучле;вакумче,то отива в нафтовата помпа и контакния ключ,проблематие туй,имаш спукан вакум,
Няма разклонение, има само един възвратен клапан на маркуча към сервото. От помпата излиза още една тръбичка, която се разклонява на три, предполагам, че клапана за нафтата се управлява от нея. Не смуче нито от тръбичката за сервото, нито от тези разклонения затова мисля, че помпата се е скапала.
Преди години пак не искаше да гасне, но спирачките си бяха наред, затова мисля, че сега проблема е в самата помпа. Има ли още нещо, което мога да проверя или направо да я свалям. На доста кофти място е и не знам дали няма някаква тънкост при свалянето.
- enigma79
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 3268
- Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: 190 2.5D не гасне и изчезнаха спирачките
Колега доколкото си спомням,твоя модел е с ГНП бош и съответно имаш вакумен клапан.Пред ГНП ти е механизма за създаване на вакума,проследяваш маркуча който излиза от там и като стигнеш накрая му е вакумния клапан.От другия край на вакумния клапан има друг маркуч който влиза в ГНП.Разкачаш го вакумния клапан,края на маркуча и го засмукваш,създаваш вакум и колата трябва да угасне.Ако това стане така,започваш да търсиш с мултицета дали стига ток до вакумния клапан.Ако не стига,трябва да намериш причината,а ако има захранване проверяваш дали вакумния клапан работи.Ако не можеш да се ориентираш кое е вакумния клапан,ще се опитам да изровя един и да ти го снимам 
Едит-Забравих че и самия вакумен механизъм може и да е прецакан,това е най лошия и скъп вариант.Той е на приципа веригата предава,задвижва ГНП,а от външния край се намира една издатина на зъбчатката на ГНП,при всеки един оборот тя се опира в едно рамо с колелце и това е помпата за вакум,колкото по високи обороти,толкова по висок вакум.Лошото е че не знам дали се ремонтира този механизъм.По вероятно не и с нов или втора ръка

Едит-Забравих че и самия вакумен механизъм може и да е прецакан,това е най лошия и скъп вариант.Той е на приципа веригата предава,задвижва ГНП,а от външния край се намира една издатина на зъбчатката на ГНП,при всеки един оборот тя се опира в едно рамо с колелце и това е помпата за вакум,колкото по високи обороти,толкова по висок вакум.Лошото е че не знам дали се ремонтира този механизъм.По вероятно не и с нов или втора ръка

- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: 190 2.5D не гасне и изчезнаха спирачките
Проблем с гасненето имаше и преди, тогава зет ми смени нещо за 30 -50лв и се оправи Сега явно е различно, май отиваме на по-скъпия и сложен ремонт. Самата вакуум помпа наистина ли се задвижва от гърбица, ако е така значи просто трябва да и развия болтовете и тя трябва да си изпадне, няма ли някакво зацепване или нещо от този род?
- enigma79
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 3268
- Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: 190 2.5D не гасне и изчезнаха спирачките
ktamen написа:Проблем с гасненето имаше и преди, тогава зет ми смени нещо за 30 -50лв и се оправи Сега явно е различно, май отиваме на по-скъпия и сложен ремонт. Самата вакуум помпа наистина ли се задвижва от гърбица, ако е така значи просто трябва да и развия болтовете и тя трябва да си изпадне, няма ли някакво зацепване или нещо от този род?
Доколкото си спомням не се пипаше ГНП,но ако не сваляш зъбчатката на веригата.Ако сваляш и нея,ще трябва да свалиш всичко отпред,ремъка,обтегача,капака на клапаните на двигателя и преди да развиваш и сваляш ГНП трябва да центроваш ГНП,както и горната част на веригата,горната зъбчатка.Центроването става като горе има дупка в зъбчатката и корпуса на двигателя,съответно я застопоряваш,примерно с бургия,съответно и ГНП се слага щифт в нея който ляга на един прорез,така колата е с правилна центровка.След това гледаш в какво положение е ГНП,ако се наложи маркираш с тънък предмет,това също е важно,иначе се променя предварението,или закъснението.Но това само ако е заминало зъбчатото колело и се налага демонтажа му

- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: 190 2.5D не гасне и изчезнаха спирачките
Благодаря за инструкциите, а самата помпа какво устройство има. Бутална ли е или мембранна и дали подлежи на ремонт.
- enigma79
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 3268
- Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: 190 2.5D не гасне и изчезнаха спирачките
ktamen написа:Благодаря за инструкциите, а самата помпа какво устройство има. Бутална ли е или мембранна и дали подлежи на ремонт.
Не съм разглобявал подобна част,имам леки спомени че съм я оглеждал и не бих рискувал да я отварям и ремонтирам.Все пак освен за гасенето на ДВГ и играе голяма роля и за спирачките,с една дума е много важен елемент за двигателя.Отделно дали ще има части за нея.Все пак почни не от краката,а от главата,или казано започни от клапана,провери го,както и маркучите на вакума,може да са се нацъфкали и от там да изтърват,отделно и излезнал маркуч може да е.Ако по горното всичко е нормално,тогава продължи към вакумната помпа,тя е последна в тази верига

- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: 190 2.5D не гасне и изчезнаха спирачките
Извода за сервото на спирачките си е съвсем отделен, предполагам, че вътре в самата помпа има клапан, който го отделя от другия извод за да се гарантира, че дори при скъсани маркучи, ако маркуча до сервото е здрав спирачките пак ще си работят.
Помпата не смуче и от двата извода и затова май тя е единствения възможен виновник, а е доста скъпичка
При следващия ми почивен ден смятам да я сваля и да я отворя.
А дали е възможно проблема да е в задвижването и - тази гърбица и ролка нещо да са се износили.
Помпата не смуче и от двата извода и затова май тя е единствения възможен виновник, а е доста скъпичка

При следващия ми почивен ден смятам да я сваля и да я отворя.
А дали е възможно проблема да е в задвижването и - тази гърбица и ролка нещо да са се износили.
- enigma79
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 3268
- Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: 190 2.5D не гасне и изчезнаха спирачките
Възможно е всичко.Докато не я отвориш,няма как да знаеш дали и какъв и е проблема,имахме няколко случая с този проблем,клиенти на които се е прецакала тази част.Мисля че като цена беше към 200лв втора ръка.Доста скъп консуматив,но все пак карате мерник
Ако мога с нещо да помогна,драсни на ЛС
Успех и дано проблема да е дребен от към финансова гледна точка,ясно е че ще има голям зор с нея 



- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: 190 2.5D не гасне и изчезнаха спирачките
Днес зет ми се обади, че е купил помпа да ида да я сменим. Смяната се оказа доста лесна развих 6 болтчета, свалих старата, нацапах новата със силикон сложих я и навих пак болтчетата. Старата беше тотално потрошена извадихме я на десетина парчета.
Подръжката на "мерник" (поне на този конкретен) може да съперничи като цена с подръжката на голф2. 190ката се оказа невероятно здрава кола, въпреки астрономическите цени на частите (тази помпа - ново менте 190лв, втора употреба 100лв), зет ми е дал под 2000лв за повече от 300 000км. Лошото е, че макар и рядко да се троши, ремонта никога не е евтин и може да се наложи колата да почака докато се намерят кинти.
Благодаря на всички за мненията.
Подръжката на "мерник" (поне на този конкретен) може да съперничи като цена с подръжката на голф2. 190ката се оказа невероятно здрава кола, въпреки астрономическите цени на частите (тази помпа - ново менте 190лв, втора употреба 100лв), зет ми е дал под 2000лв за повече от 300 000км. Лошото е, че макар и рядко да се троши, ремонта никога не е евтин и може да се наложи колата да почака докато се намерят кинти.
Благодаря на всички за мненията.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта