Колеги, колата е Голф 3 с 1З мотор.
Днес сравнявах с друг такъв мотор и мойта работи доста по "твърдо" като старите дизели.
Тайминга на помпата е в граници - много малко над чертата - проверено с ВАГ-КОМ.
Какви други причини може да има за да работи като трактор?
П.П. по принцип нямам проблем с мотора - пали и върви, но е доста шумен.



1Z Работи доста "твърдо"?
- aradovanov
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- evgevg
- Мнения: 136
- Регистриран на: Нед 03 май 2009 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Казанлък
Re: 1Z Работи доста "твърдо"?
Моя и той не е от най-тихите ама онзи ден му сложих ново масълце и утихна значително.Castrol Magnatec Diesel-10W40.Сега работи осезаемо "по-мазно".Досега съм сменял май 4 пъти маслото и забелязвам, че след 5000км вече трака повече особено студен ако го понастъпя.Доста шум имам и от обтягащата ролка на пистовия ремък-на празен ход.Леко вдигна ли оборотите и се успокоява.Колега изобщо не съм сигурен, че помагам ама ако искаш пробвай това масло при следващата смяна.
Re: 1Z Работи доста "твърдо"?
Колега, сигурен ли си, че усещането ти за по-твърда работа на мотора не е субективно? Защото и на мен винаги ми се струва, че останалите дизели работят по-мазно от мойто Гоуф, ама всеки друг който застане до него казва, че мотора мърка като коте.
- aradovanov
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: 1Z Работи доста "твърдо"?
Работи осезаемо по-твърдо от друг 1З.
Не е само мое внушение
Сигурен съм че не е от маслото - като зпаля 2-3 секунди се чуват повдигачите и после този шум изчезва. Остава онова специфично тракане на дизелите но доста по силно при мен.
Предишния собственик е бил фен на ВАГ-КОМ и ме съмнява дали нещо не е променено в настройките но не знам какво да гледам?
Дайте съвет какво да проверя?
Не е само мое внушение

Сигурен съм че не е от маслото - като зпаля 2-3 секунди се чуват повдигачите и после този шум изчезва. Остава онова специфично тракане на дизелите но доста по силно при мен.
Предишния собственик е бил фен на ВАГ-КОМ и ме съмнява дали нещо не е променено в настройките но не знам какво да гледам?
Дайте съвет какво да проверя?
- evgevg
- Мнения: 136
- Регистриран на: Нед 03 май 2009 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Казанлък
Re: 1Z Работи доста "твърдо"?
И моите повдигачи се чуват няколко секунди и после утихват като си вдигне маслото.Аз ползвам медицински слушалки без накрайника долу за да установя някой шум в работата си.Става и за колата.Локализира се източника много по-добре.Помпа,двигател поне да разбереш кое е.
Re: 1Z Работи доста "твърдо"?
Ами щом центровката на помпата е ОК не се сещам друго освен да погледнеш и милиграмите гориво. Поне при мен като са повече мотора почва да работи някак по-твърдо и бучи малко повече. Дано да е от това при теб.
- vesko-vento
- Мнения: 43
- Регистриран на: Пет 16 яну 2009 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София обл.
Re: 1Z Работи доста "твърдо"?
"Тайминга на помпата е в граници - много малко над чертата - проверено с ВАГ-КОМ"
по точно над коя от чертите е? за този мотор най добре тайминга да е м/у 0.9-1.1 BTDC.не казвам,че по-меко ще работи,но това са препоръчителните граници
по точно над коя от чертите е? за този мотор най добре тайминга да е м/у 0.9-1.1 BTDC.не казвам,че по-меко ще работи,но това са препоръчителните граници
- aradovanov
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: 1Z Работи доста "твърдо"?
vesko-vento написа:"Тайминга на помпата е в граници - много малко над чертата - проверено с ВАГ-КОМ"
по точно над коя от чертите е? за този мотор най добре тайминга да е м/у 0.9-1.1 BTDC.не казвам,че по-меко ще работи,но това са препоръчителните граници
НЕ съм спец, но точката (облака) е малко над средната диагонална черта.
Как се проверява горивото и колко трябва да е?
- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: 1Z Работи доста "твърдо"?
колега aradovanov спор няма ... явно има някаква причина да работи твоята печка по -твърдо но защо не пробваш да сипваш малко двутактово масло в резервуара да видиш дали ще умекне работата на двигателя !
-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: 1Z Работи доста "твърдо"?
aradovanov написа:vesko-vento написа:"Тайминга на помпата е в граници - много малко над чертата - проверено с ВАГ-КОМ"
по точно над коя от чертите е? за този мотор най добре тайминга да е м/у 0.9-1.1 BTDC.не казвам,че по-меко ще работи,но това са препоръчителните граници
НЕ съм спец, но точката (облака) е малко над средната диагонална черта.
Как се проверява горивото и колко трябва да е?
А случайно да си гледал освен центровката по ваг-ком и разпраделителния вал дали е на белег спрямо коляновия?
Re: 1Z Работи доста "твърдо"?
Два въпроса колега, имаш ли вибрации към купето и каде и как провери тайминга на помпата? Моита 1з също работи много твърдо!
- aradovanov
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: 1Z Работи доста "твърдо"?
Вибрации имам слаби докато позагрее после се успокоява.
Тампоните на мотора са проверени - беше заминал този на скоростната и е сменен.
Enigne-->Basic Settings --> TDI Timing.
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/tdi.html
http://www.ross-tech.com/vag-scope/TDIGraph.html
Тампоните на мотора са проверени - беше заминал този на скоростната и е сменен.
Enigne-->Basic Settings --> TDI Timing.
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/tdi.html
http://www.ross-tech.com/vag-scope/TDIGraph.html
- aradovanov
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: 1Z Работи доста "твърдо"?
Колеги кажете как да проверя впръсканото гориво и колко трябва да е?
- SCALE
- Мнения: 145
- Регистриран на: Сря 22 апр 2009 14:23
- Автомобил: Seat Leon TDI 110 hp
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Варна
Re: 1Z Работи доста "твърдо"?
Vag Com -> Engine - > measuring blocks
Group 001 (injected quantity)
Engine RPM: 870 - 950
Injected quantity: 2.2 - 9.0 mg/H
Modulating piston displacement sensor voltage: 1.450 - 2.000 V
Engine coolant temperature sensor: 80 - 110 C
If below 2.2 - injection is running too rich
If above 9.0 - injection is running too lean, or the engine is cold
If below 1.450 volts - injection too rich
If above 2.000 volts - injection is too lean, or engine is cold
Нормалното е 4-5 мг . Пробвал съм нагоре и надолу , разлика в шума не усещам . По писанията из форуми когато мг са по-малко колата върви повече и харчи повече , когато мг са повече - разхода е по малък и колата върви по-слабо.
Group 001 (injected quantity)
Engine RPM: 870 - 950
Injected quantity: 2.2 - 9.0 mg/H
Modulating piston displacement sensor voltage: 1.450 - 2.000 V
Engine coolant temperature sensor: 80 - 110 C
If below 2.2 - injection is running too rich
If above 9.0 - injection is running too lean, or the engine is cold
If below 1.450 volts - injection too rich
If above 2.000 volts - injection is too lean, or engine is cold
Нормалното е 4-5 мг . Пробвал съм нагоре и надолу , разлика в шума не усещам . По писанията из форуми когато мг са по-малко колата върви повече и харчи повече , когато мг са повече - разхода е по малък и колата върви по-слабо.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта