Колеги,може ли да се повиши мощноста на помпа-дюза мотора с VAG COM,четох противоречиви мнения из форумите,хем можело ,хем не било за помпа-дюза....
01 Motor
Вход login 12233
Канал 01 32784 Максимална стойност
Канал 02 33638 Максимална стойност



повишаване на мощноста с VAG COM
- sasho_mf
- Мнения: 622
- Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 13:41
- Автомобил: Toyota Corolla Verso
- Двигател:
- Местоположение: BG
Re: повишаване на мощноста с VAG COM
цитат от тема на колега от форума
2.Какви видове чиптунинг има?
Съществуват различни начини на чиптунинг:
2.1 Смяна на EPROM чип (класическият начин подходящ за повечето коли прозиведени преди 2000та година). Ако автомобилът ви е сравнително стар ние махаме оригиналният ЕПРОМ чип и слагаме нов с нова програма.
2.2 ОБД-тунинг OBD-Tuning (подходящ за по-новите модели коли, при които вместо да се сменя чипът, просто програмата която е записана в ECU-то се заменя с друга - оптимирана. Заменя се само програмата, а чипа си остава същия. OBD-тунинг e възможен при повечето автомобили след 2000 та година .
2.Какви видове чиптунинг има?
Съществуват различни начини на чиптунинг:
2.1 Смяна на EPROM чип (класическият начин подходящ за повечето коли прозиведени преди 2000та година). Ако автомобилът ви е сравнително стар ние махаме оригиналният ЕПРОМ чип и слагаме нов с нова програма.
2.2 ОБД-тунинг OBD-Tuning (подходящ за по-новите модели коли, при които вместо да се сменя чипът, просто програмата която е записана в ECU-то се заменя с друга - оптимирана. Заменя се само програмата, а чипа си остава същия. OBD-тунинг e възможен при повечето автомобили след 2000 та година .
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: повишаване на мощноста с VAG COM
Channel 1: injected quantity
Check the injected quantity at idle, engine warm and all power consuming devices turned off.
Specification is 2.5 to 9 mg/h.
To change the amount of injected fuel perceived by the ECU, go to adaptation channel 1.
If you have driveability problems, you may want to increase it to 3-4 mg/h.
For slightly improved throttle response, you may try to decrease the value.
Channel 2: idle speed
No login required
The stock adaptation value should be 32768 (corresponds to 903 rpm).
Increase or decrease this to change idle speed.
Channel 3: EGR
To decrease the EGR rate, increase the number to the highest possible value (typically 33768).
This will prevent/slow down the intake manifold clogging problem and reduce smoke.
Though the MAF at idle is still within specifications (370 mg/h) do not use this adaptation on the road
Again, this EGR setting is for off-road use only !!!
Channel 4:
Don’t mess with it!
Channel 5: starting conditions
Though undocumented, this channel effects the injected quantity the ECU allows when starting.
You may want to experiment with it as a temporary fix for bad-start problems
Channel 18:
On some EDC-15 ECUs, this channel has a non-zero value in it like 190.
Yes, that's the "speed limiter". Don't mess with it!
It can only be adjusted downward, and it's one-way! You cannot increase the value, and if you decrease it, you're stuck with it.
So unless you want to permanently decrease your car's top speed, Don't mess with it!
If you do mess with it and your car ends up with a lower top speed than it had before, don't call us, don't e-mail us, and don't complain that we didn't warn you!
Check the injected quantity at idle, engine warm and all power consuming devices turned off.
Specification is 2.5 to 9 mg/h.
To change the amount of injected fuel perceived by the ECU, go to adaptation channel 1.
If you have driveability problems, you may want to increase it to 3-4 mg/h.
For slightly improved throttle response, you may try to decrease the value.
Channel 2: idle speed
No login required
The stock adaptation value should be 32768 (corresponds to 903 rpm).
Increase or decrease this to change idle speed.
Channel 3: EGR
To decrease the EGR rate, increase the number to the highest possible value (typically 33768).
This will prevent/slow down the intake manifold clogging problem and reduce smoke.
Though the MAF at idle is still within specifications (370 mg/h) do not use this adaptation on the road

Again, this EGR setting is for off-road use only !!!
Channel 4:
Don’t mess with it!
Channel 5: starting conditions
Though undocumented, this channel effects the injected quantity the ECU allows when starting.
You may want to experiment with it as a temporary fix for bad-start problems
Channel 18:
On some EDC-15 ECUs, this channel has a non-zero value in it like 190.
Yes, that's the "speed limiter". Don't mess with it!
It can only be adjusted downward, and it's one-way! You cannot increase the value, and if you decrease it, you're stuck with it.
So unless you want to permanently decrease your car's top speed, Don't mess with it!
If you do mess with it and your car ends up with a lower top speed than it had before, don't call us, don't e-mail us, and don't complain that we didn't warn you!
- nasttii
- Мнения: 444
- Регистриран на: Вто 11 сеп 2007 23:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: от тука
Re: повишаване на мощноста с VAG COM
ulipet написа:Колеги,може ли да се повиши мощноста на помпа-дюза мотора с VAG COM,четох противоречиви мнения из форумите,хем можело ,хем не било за помпа-дюза....
01 Motor
Вход login 12233
Канал 01 32784 Максимална стойност
Канал 02 33638 Максимална стойност
по-добре не пипай ако не разбираш а ако искаш да повишиш мощноста си сложи чип или се обърни към някой дето разбира

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта