Проблем с маслото ААЗ

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
mitaka8028
Мнения: 25
Регистриран на: Нед 11 окт 2009 9:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Проблем с маслото ААЗ

Мнениеот mitaka8028 » Пон 25 апр 2011 7:53


Здравейте колеги преди 3000 километра си смених маслото и вече не стига дори на върха на щеката налях около 1,5 литра и дойде на средата много хвърля от капака на клапаните където са тези гумените бабунки предполагам там има някакви болтове или гайки. Възможно ли е да изхвърли толкова количество за тези километри имайки в предвид че доста се цапа там двигателя смукателите и на долу. ако е от там някаква идея да спра този теч? Благодаря предварително.




milenski_77
Мнения: 587
Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
Автомобил: Passat B7 variant
Двигател: CFFB
Местоположение: Оряхово

Re: Проблем с маслото ААЗ

Мнениеот milenski_77 » Пон 25 апр 2011 8:45


Колега едва ли е изхвърлило 1,5 литра масло от капака на клапаните.
Провери си турбината как е предполагам че тя ти го смуче.


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Проблем с маслото ААЗ

Мнениеот ventotdi » Пон 25 апр 2011 11:08


Ей Митаче,не обръщаш ли внимание да ли колата пуши от зад бяло ... като я запалиш от зад не мирише ли на масло.По принцип турбината може да е виновно за тази голяма загуба на масло.Ако пуши от зад бяло като настъпиш здраво пробвай следния вариант :
Ако нямаш куулер извади маркуча от турбината към смукателният колектор и покарай 1 или 2 километра и обърни внимание да ли пак пропушва бяло като я изряскаш.После отвори капака и виж дали по него има хвърлено масло от турбината.Може малко от гумички на клапаните да ти гори , малко от сегменти , малко от турбина и ако имаш проблем със сепаратора и ето ти тоя голям разход на масло.Огледай мотора на канал да нямаш течове я от картер ,я от другаде :). Силно те съветвам да провериш да ли след смяната си стегнал болта на картера mhihi


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2193
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Re: Проблем с маслото ААЗ

Мнениеот buller » Пон 25 апр 2011 15:06


Както колегите са посочили - едва ли течът от капака на клапаните е чак толкова голям...
При мен също омаслява, но за 5000 км. не доливам грам ;)
Наистина погледни дали пуши при ускорение ;)
Впрочем, преди смяната на маслото пак ли е имала този разход?
1. Пробка на картера
2. Самото масло...


Потребителски аватар
mitaka8028
Мнения: 25
Регистриран на: Нед 11 окт 2009 9:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Проблем с маслото ААЗ

Мнениеот mitaka8028 » Пон 25 апр 2011 16:09


Когато го закупих пак така беше но си помислих че просто не е обслужена и занемарена но сега след смяната не мога да си го обясня когато я форсирам не пуши бяло съвсем нормален пушек за дизел даже и мирише както трябва май и катализатора си е добре. Значи според вас има някъде сериозен теч имайте в предвид че е доста омаслено отгоре но щом мислите че е от някъде другаде ще търся но пък аз не мисля че турбото ще издуха 1,5 литра за 3000 километра не ми се вярва


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2193
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Re: Проблем с маслото ААЗ

Мнениеот buller » Пон 25 апр 2011 16:41


За да си спокоен, че не е от гарнитурата на капака на клапаните - смени я ;)
Самата гарнитура май беше към 35-40 лв. (по спомен).
Имаше тема как може да се отстрани този теч: viewtopic.php?f=24&t=255087
Тогава пак следи дали пипа маслото ;)


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Проблем с маслото ААЗ

Мнениеот emo-gar » Пон 25 апр 2011 19:35


Митаче,освен гарнитурата на капака..така и така ще се мацаш..почисти си и картерната вентилация,ама внимавай с пластмасата(тръбата).Добрите гарнитури си вървят комплект с "шапчиците" на шпилките.Аз съм сменял 3 пъти подред..ама все ялови..накрая и лепих...ем,не е "турбо" mhihi .И може,оттам и половината масло да ти потече,не питай откъде знам.. :Mr Green Fun



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: dangala и 27 госта