Та колеги въпроса ми е дали е възможно.
Къкво ще ми струва къто усилия.
И къкво мислите изобщо по темата.
Потърсих из нета но открих само това.
http://bmwminiparts.eu/?p=784
http://ams.bg/?act=content&rec=973



AFN - битурбо (възможно ли е)
- bangobango
- Мнения: 442
- Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
Re: AFN - битурбо (възможно ли е)
Давай колега да го мъдрим и аз по едно време си мислех дали е възможно. Има място под капака със сигурност за още едно турбо. Аз си мисля, това заводското да го оставим да бъде малкото, което ще развърта от ниските обороти и да речем ще му скъсим пътя до входящия колектор за да избегнем излишния лаг. После слагаме едно по-голямо турбо не знам от каква кола, но вече да минава и през кулера за високите обороти. Друго, което съм си мислил е да се добави просто един механичен компресор, който да се задвижва от двигателя с ремък. Такива филми си мисля аз 

- PagocmuH
- Мнения: 1072
- Регистриран на: Пет 24 апр 2009 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Кукерландия
- Контакти:
Re: AFN - битурбо (възможно ли е)
Ако не се лъжа новото БМВ 330Д което е с М пакета е с 2 турбини (малка и голяма).
Re: AFN - битурбо (възможно ли е)
Този принцип е т.нар. "каскадно" турбо. СААБ имат дизел с каскадно пълнене. Агрегатът е фиятов, но, разбира се, маговете от СААБ са се заиграли (все пак те са турбо-божеста).
Малката турбина надува от ниски обороти, после идва ред баткото да понапъне и ХОП няма лаг... както каза колегата горе.
Мисля, че и двете турбини са си на отделни "кръгове" и има нещо като клапан, който затваря/спира притока на изгорелите газове към едната го "пуска" на другата. Но как се управлява това чудо?! Предполагам, че на обороти. И другият въпрос: каква електроника ще управлява "двуглавата ламя"? Тук вероятно електричарите от форума има какво да кажат.
Ако се навие някой, ще е уникален проект, който, смея да твърдя, ще отстрани малкото неприятни неща у турбо двигателите.
Малката турбина надува от ниски обороти, после идва ред баткото да понапъне и ХОП няма лаг... както каза колегата горе.
Мисля, че и двете турбини са си на отделни "кръгове" и има нещо като клапан, който затваря/спира притока на изгорелите газове към едната го "пуска" на другата. Но как се управлява това чудо?! Предполагам, че на обороти. И другият въпрос: каква електроника ще управлява "двуглавата ламя"? Тук вероятно електричарите от форума има какво да кажат.
Ако се навие някой, ще е уникален проект, който, смея да твърдя, ще отстрани малкото неприятни неща у турбо двигателите.
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: AFN - битурбо (възможно ли е)
Противно на мнението, че примерно АФН-а има турболаг в ниските обороти, аз ще кажа че стандартното му турбо не е толкова голямо и съчетано с добре работеща променлива геометрия и управлението й забавянето е нищожно.Друг е според мене въпроса с високите обороти, където мотора определено олеква и му трябва по-голямо турбо.
- apa6o
- Мнения: 1101
- Регистриран на: Пон 27 ное 2006 9:56
- Автомобил: Skoda Octavia 1Z
- Двигател: BKD
- Местоположение: Перник
Re: AFN - битурбо (възможно ли е)
Точно става дума за каскадно принудително пълнене, но от тук нататък цифроманията за качествено изпълнение обезсмисля майче идеята... Ще трябва да се мине на стендалоун електроника най-вероятно, а изпускателния колектор ще прилича на картина на небезизвестния Geiger, също така ще се усложнят и турбопътищата, най-вероятно още един кулер, мазане за турбо номер 2 ии това като за начало са пречките пред една такава идея, които ми идват в мислите 

- golfvr66
- Мнения: 120
- Регистриран на: Пет 12 ное 2010 19:11
- Автомобил: Golf 3 - 4
- Двигател: ABU 1Y ABS ARL
- Местоположение: Harmanli
Re: AFN - битурбо (възможно ли е)
Точно колега
ето много изчерпателна тема за
каскадно принудително пълнене --> http://autobild.hit.bg/
ето много изчерпателна тема за
каскадно принудително пълнене --> http://autobild.hit.bg/
-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: AFN - битурбо (възможно ли е)
golfvr66 написа:Точно колега
ето много изчерпателна тема за
каскадно принудително пълнене --> http://autobild.hit.bg/
Така и не излезе сериен такъв Опел или греша? Сега в Инсигнията има някакъв 2.0 160 коня ама не е с туйнтурбо.
- golfvr66
- Мнения: 120
- Регистриран на: Пет 12 ное 2010 19:11
- Автомобил: Golf 3 - 4
- Двигател: ABU 1Y ABS ARL
- Местоположение: Harmanli
Re: AFN - битурбо (възможно ли е)
Немога да кажа колега тепарва започвъм да се интересувъм от туйнтурбо.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: milench0 и 36 госта