Радоев написа:При този двигател случва ли се напукването на главата между клапаните, както при 1,6 дизела

И до каква степен това е опасно ? В момента колата е на 307 000км и е поддържана добре от предишния собственик, при мен не вижда вече зор. Карам я само събота и неделя в хубаво време и то с 50-70км без излишни обороти и загряване. Вече почти няма да е в градския трафик, ще се движи само по ненатоварен път. Въпроса ми е въпрос на време ли е да се нацепи главата или от обороти и температура става това ?
Напуква се .Относно надеждността - приказките ще надживее ................ При покупката на бус с аналогичен двг им се наслушах ,няколко седмици по-късно главата сдаде багажа ,хубавото е ,че главите на 2.4TD и на 2.4D се оказаха взаимозаменяеми ,разликите (поне които аз установих) са ,в смукателните клапани и техните пружини (при 2.4D са единични ,докато при 2.4TD са двойни).Другата разлика бе в дюзите - при 2.4D доколкото си спомням бе 130 ,а при 2.4TD 155 (може и да бъркам за конкретните цифри ,но разлика със сигурност има),по съвет на съфорумници оставих тези от 2.4D ,но ми се струва ,че не върви като преди ,а и пуши като ТЕЦ ,а преди проблема с главата от ауспуха не се забелязваше дори и идея от дим ,бих казал ,че ако сляп гледаше ауспуха ,то нямаше да разбере ,че двг работи.