Здравейте,
имам Поло 1996( ноември по рама) AEF двигател. Откакто е купено - няколко месеца е със син антифриз noname-ка. На капачката пише, че трябва да е с G12 - червен, а в интернет някъде пише, че е със син.
И понеже колата е удряна и оправяна, установих, че някои части не кореспондират с оригиналните.
Та въпроса ми е - син или червен антифриз да използвам ? Чух че имало и някакъв лилав за 60лв, който бил заместител и на двата?
Благодаря за съвета предварително.



Вид на антифриз за Поло 1996 AEF двигател?
- na4o4o
- Мнения: 189
- Регистриран на: Пон 11 юли 2011 21:52
- Автомобил: PASSAT B5 1998
- Двигател: AFN
- Местоположение: кюстендил
Re: Вид на антифриз за Поло 1996 AEF двигател?
G12 - червен
Re: Вид на антифриз за Поло 1996 AEF двигател?
Тъй като и аз миналата година се бях ошашавил с антифризите, ще ти кажа - нищо му няма със синия. 96г. е по-вероятно да е бил с Г11 (син), така че спокойно. В книжката за Толедото'96 пише Г11, а на казанчето Г12... Мистика! С какъвто е, това е. След две години ще го смениш (ако разбира се сега е нов, или виж там го замери) и ще си сложиш какъвто искаш. Ако пък не е сменян скоро - смени го, сложи червен, няма да навреди, пък и е нещо от порядъка на 25 лева горе-долу.
По принцип на Полото ми, което е СДИ си е с червен.
Късмет и много километри.
По принцип на Полото ми, което е СДИ си е с червен.
Късмет и много километри.
-
- Мнения: 1385
- Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Вид на антифриз за Поло 1996 AEF двигател?
al3xbg написа:Здравейте,
имам Поло 1996( ноември по рама) AEF двигател. Откакто е купено - няколко месеца е със син антифриз noname-ка. На капачката пише, че трябва да е с G12 - червен, а в интернет някъде пише, че е със син.
И понеже колата е удряна и оправяна, установих, че някои части не кореспондират с оригиналните.
Та въпроса ми е - син или червен антифриз да използвам ? Чух че имало и някакъв лилав за 60лв, който бил заместител и на двата?
Благодаря за съвета предварително.
Колега има доста антифризи и различни цветове. Зависи какъв си избереш да си сложиш на колата-тя си е твоя и се слага каквото си решиш.Лилавия антифриз G12+ не замества двата както казваш син и червен,а доколкото знам е съвместим и с двата вида,защото има някакви митове,че се пресичал,но аз просто не вярвам в това защото не мога да си помисля как ще стане.
Моя съвет е G12 или G12+ и си свиркай.Антифриз ти трябва около 3 литра за твоята кола и ако не ползваш отстъпка ще ти излезе около 30-35 лв
-
- Мнения: 318
- Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 9:55
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL 98
- Местоположение: Sofia / Dobrich
Re: Вид на антифриз за Поло 1996 AEF двигател?
Благодаря на всички. Незнам кога е сменян , просто видях че е син и че беше на минимум и купих някакъв за 3,50 литъра от първата бензиностанция и долях.
Доколкото ви разбирам, не е проблем да изкарам със синия зимата ? Какви са признаците за незадоволителни качества - прегряване на двигателя ?
И последно, препоръчайте ми някаква марка червен , но да не е от най-скъпите марки, а такъв, който върши работа.
Мерси предварително.
Доколкото ви разбирам, не е проблем да изкарам със синия зимата ? Какви са признаците за незадоволителни качества - прегряване на двигателя ?
И последно, препоръчайте ми някаква марка червен , но да не е от най-скъпите марки, а такъв, който върши работа.
Мерси предварително.
Re: Вид на антифриз за Поло 1996 AEF двигател?
Ами, не че ще ти прегрее. По-скоро ще ти замръзне. Аз останах с впечатление, че си го сменил скоро, а то не се знае кога е. По-добре, за да си по-спокоен, го смени сега. Червен ROWE е 14 лева за 1.5 литра концентрат. Две шишета концентрат ти стигат (3 л.) и 3 литра дестилирана вода (по 70-90 ст. беше) Общо го сложи 30 лв. Ако ги имаш свободни - идеално. Иначе антифриза се замерва като плътност и там температура на замръзване, най-общо казано. По сервизите имат такива уреди. С пипета не е много сигурно. Иначе слагаш в една чашка, нея във фризера и ако не замръзне - значи става.
Червения се сменяше на повече години от синия (на 3 ли, 5 ли беше..). Сиреч най-много да го смениш още веднъж преди да забравиш за Половера.
Червения се сменяше на повече години от синия (на 3 ли, 5 ли беше..). Сиреч най-много да го смениш още веднъж преди да забравиш за Половера.
- Ljubon
- Мнения: 3327
- Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Вид на антифриз за Поло 1996 AEF двигател?
al3xbg написа:имам Поло 1996( ноември по рама) AEF двигател. Откакто е купено - няколко месеца е със син антифриз noname-ка. На капачката пише, че трябва да е с G12 - червен, а в интернет някъде пише, че е със син.
И понеже колата е удряна и оправяна, установих, че някои части не кореспондират с оригиналните.
Та въпроса ми е - син или червен антифриз да използвам ? Чух че имало и някакъв лилав за 60лв, който бил заместител и на двата?
Колега здравей,
От средата на 1996г. VW започва да използва червен антифриз G12 в автомобилите си. Той е с нова, по-агресивна формула за почистване на отлаганията в охладителната система и в никакъв случай не трябва да се смесва с G11, защото не са съмместими. В твоя случай - щом на казанчето ти пише G12 и колата ти е 1996г., то очевидно си за червен антифриз. Не е проблем да караш и с синия G11, но като решиш да го сменяш с червен, ЗАДЪЛЖИТЕЛНО промий добре системата няколко пъти с вода!
Качествен червен антифриз на добра цена можеш да купиш от магазините на Шкода.
Ето и малко инфо за антифриза и смяната му:
http://faculty.ccp.edu/faculty/dreed/Ca ... /index.htm
red.devilll написа:Колега има доста антифризи и различни цветове. Зависи какъв си избереш да си сложиш на колата-тя си е твоя и се слага каквото си решиш.Лилавия антифриз G12+ не замества двата както казваш син и червен,а доколкото знам е съвместим и с двата вида,защото има някакви митове,че се пресичал,но аз просто не вярвам в това защото не мога да си помисля как ще стане.
Моя съвет е G12 или G12+ и си свиркай.Антифриз ти трябва около 3 литра за твоята кола и ако не ползваш отстъпка ще ти излезе около 30-35 лв
Колега red.devilll, това за пресичането не са митове, а реалност и смесването на червен и син антифриз води до доста неприятни последствия.

А лилавият G12+ е подобрен G12 и започва да се използва от VW през 2003г. Той е съвместим с червения, но НЕ и с синия!
В заключение ще кажа, че използването на червен антифриз при по-стари коли преди 96г. не е препоръчително, защото може да доведе до разяждане на някои уплътнения и маркучи по системата.
-
- Мнения: 318
- Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 9:55
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL 98
- Местоположение: Sofia / Dobrich
Re: Вид на антифриз за Поло 1996 AEF двигател?
Благодаря на всички за изчерпателната информация. Тези дни когато имам време, ще го сменя с червен и ще искам да ми промият системата. Очевидно ще го направя във сервиз, за да не ме боли главата после.
Поздрави.
Поздрави.
- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: Вид на антифриз за Поло 1996 AEF двигател?
Абе това за G-12 наистина ли не е се препоръчва за коли под 96 година? Аз карам моя ААЗ вече 2 години и нещо с такъв
По принцип на казанчето ми пише G11 !

- Ljubon
- Мнения: 3327
- Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Вид на антифриз за Поло 1996 AEF двигател?
ventotdi написа:Абе това за G-12 наистина ли не е се препоръчва за коли под 96 година? Аз карам моя ААЗ вече 2 години и нещо с такъвПо принцип на казанчето ми пише G11 !
От една друга тема:
Ljubon написа:Има вероятност да се разядат тръбите и уплътненията и да протече като лейка. Червеният съдържа по-агресивни съставки за прочистване на системата, а материалите на тези уплътнения при по-новите коли са устойчиви на тях. Това не съм го измислил аз, а е препоръка на производителите.
Ljubon написа:i.e.i написа:Kолата ми е 96г,на капачката пише С11.Когато я купих беше с червен антифриз и
досега така и ....още не е протекла.
...казано е, че има вероятност, а не че задължително ще протече. Все пак риска е излишен, още повече че синия G11 е значително по-евтин и няма смисъл човек да се набутва с червен G12, без да е необходимо и предписано, а крие и неблагоприятна развръзка. Пък и ще има по-малко теми от рода: "Помощ, радиаторът протече".
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 34 госта