Ако истината е такава щяха да забодат тия обороти фабрично-с електрониката и щяхме само да въртим волана.
Някой да си е задавал въпроса защо колите с автоматични скорости харчат повече по дефаулт, от събратята си с ръчни скорости?
Относно въпроса по горе - за да съм по икономичен бих минал баира на 3 с 1500об. а ако го позволява/без да съм натиснал педала на газта до ламарината/ или на 4-та с 1000об.В крайна сметка зависи си от баира и хората които си натоварил-относително е.



Въпрос към инженерите за мощност и въртящ момент
Re:
mladeja написа:При тези обороти които са цитирани двигателя работи най добре.Това обаче не значи, че е най икономичен.Аз карам до 2000 об. в града поне там където е възможно и извън града е така.Разход около 4,2-4,5 извън града и вътре е около 5,5 -6 в зависимост от трафика.Разхода е относително нещо.Просто съм решил да не тормозя излишно и без това стария мотор, а и няма смисъл обороти над 2500-3000.Там харчи много набира малко.
В книжката е посочен минимален разход на гориво при 90 км. в час а това е около 2000 об. на 5 предавка а именно 3,8 л. мисля че е постижим.Говоря за моя мотор и купе.
Този разход 3.8л. /100 и с велосипед не можеш да го постигнеш

-
- Мнения: 388
- Регистриран на: Вто 16 ное 2010 22:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпрос към инженерите за мощност и въртящ момент
имам някъв спомен, изчислявал съм такъв двигател за проект в техническия, и максималния въртяш момент мисля че беше при 2000 об/мин , и се си мисля че да падне разхода поне на 2000 трябва да сменяш предавките се пак тая турбина за това е там да помага на двигателя ако ги сменяш на 1500 тя не се пуска...
Re: Въпрос към инженерите за мощност и въртящ момент
mladeja написа:Някой да си е задавал въпроса защо колите с автоматични скорости харчат повече по дефаулт, от събратята си с ръчни скорости?
Поради същата причина поради която колите с автоматични скорости (говоря за "простите" автоматици, а не за ДСГ, ПДК и прочее) имат по- ниска максимална скорост и по- слабо ускорение в сравнение с аналогичен автомобил с ръчни скорости.

-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Въпрос към инженерите за мощност и въртящ момент
Обикновено не взимам отношение в такива теми,но от няколкото мнения които прочетох,стигам до извода:не се прави разлика в понятията "оптимален" и "икономичен" режим.Та да си спомните-единица маса на единица разстояние,за единица време.Е,колко станаха параметрите,не е само едни обороти..понеже за "инДЖинерни" науки се пита..Ами и на служебното Добло се постигат подобни Nm-ри,с 1,3 дизел,ама като приложа горната закономерност-разликата в L/100 е към 2 единици,в зависимост от трасето и спешността.Такива ми ти работи!
И ако сте забелязали в техническите данни-максималната мощност не съвпада по обороти с въртящият момент,например един прост дизел развива макс. въртящ момент на около 2400об.,но максималната мощност е над тези обороти.И изобщо,трябва ли да се кара на 2-3-та предавка-защото в задръстване и градски условия иначе няма как да сме в "оптимален" режим на мотора!!!???И какво става с икономията ?Приемам критики
,но повече няма да пиша по темата,но ще чета.
И ако сте забелязали в техническите данни-максималната мощност не съвпада по обороти с въртящият момент,например един прост дизел развива макс. въртящ момент на около 2400об.,но максималната мощност е над тези обороти.И изобщо,трябва ли да се кара на 2-3-та предавка-защото в задръстване и градски условия иначе няма как да сме в "оптимален" режим на мотора!!!???И какво става с икономията ?Приемам критики

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 31 госта