Охлаждане и налягане

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Пон 11 сеп 2006 21:37


За топлоотдаването и за другите неща съм прав провери Exclamation

Не мога да се съглася, че антифриза има по добро топлоотдаване от чистата вода... от пантивека знам, че чистата вода сие перфектна като топлоносител само че си има и някои проблеми .... обаче аз съм ученолюбив, така че може да ми пратиш линк от някои уважаван източник и аз с удоволствие ще си избия старите разбирания от главата 10Х предварително
п.с понеже имам нещастието да се занимавам с някакъв вид топлопренос с течности съдржащи етиленгликол и пропиленгликол, ще ми е полезно да натрия носа на производителите на подобни ситеми ,които необосновано изискват повишаване на мощноста на определени хладилни установки , при условие че това е ненужно - доста хора ще спестят пари....




Потребителски аватар
cerosina
Мнения: 279
Регистриран на: Пет 14 окт 2005 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот cerosina » Вто 12 сеп 2006 9:08


Доколкото ми е известно, охлаждането на VW е под налягане за да се увеличи температурата на кипене на водата, с цел да има по малко отлагания на котлен камък. И също двигателя може да работи на малко повече от 100 градуса , без да "избухне" водата.

Налягането се постига с херметизацията на системата - т.е. като се нагрее водата се разширява и това създава естествено налягане. Оттам и твърдостта на мъркучите.
На Ладите не е херметична системата, но и те разботят на 90 градуса, както VW, само че имат по малко време да прегреят, докато на VW темп. ми е била и 105 градуса, без проблеми. Ако беше Лада да е извадила всичката вода на вън.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Вто 12 сеп 2006 11:43


ето най-накрая участник познал верният резултат ;)

Да работи под съвсем малко налягане. до около 1.5 бар. - в книжките така пише!

Единствено с цел, за да не кипва водата при 100 градуса..
Антифриза увеличава темп на кипване, и намалява /както всички знаем/ температурата на замръзване.

Антифриза има по-лоши топлообменни свойства от водата... ФАКТ.
И също така има "агенти" в него предотвратяващи корозия
но това е необходимият компромис.

Смятам темата за приключен ..
Ако автора и си беше направил труда да потърси, нямаше да я пуска.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 12 сеп 2006 12:39


Да добавя-антифриза смазва частите на помпата.Охлаждащите му способности са по-малки от на водата,но при изчисляване на охладителната система на ДВГ-то това е взето предвид.И стига с тия самобитни истории за спестяване на пари на потребителя.Системата с антифриз под налягане е малко по скъпа от свободно наливане на вода ,но има редица предимства които са я наложили с времето-по-висока сигурност от температура на кипване,по-малко износване на водната помпа(притежателите на Лади могат да се сетят какъв проблем е помпата),херметична система,издръжливост на ниски температури,ненатрупване на калции по-мотора!!! и т.н.


Потребителски аватар
levonik
Мнения: 697
Регистриран на: Пон 15 авг 2005 19:58
Автомобил: T3 Caravele D
Двигател: CS 1985
Местоположение: Балчик

Мнениеот levonik » Чет 14 сеп 2006 17:32


Драги WILI98!
Аз труда не си го пестя, но само труд не стига. Трябва информация дори и за това къде да я търсиш тази информация.
А аз търсих, но навсякъде, където имаше нещо, всеки заставаше зад необходимостта от налягане като за някаква даденост. Моето желание бе да разбера какво стои зад тази даденост.
Ако не мога да питам във форума за такива неща, то тогава следва въпроса какво търся в него. Аз за това съм се и регистрирал.
Благодаря на всички за разяснението. Спестихте ми неблагополучията свързани с принудителното отваряне на системата.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 14 сеп 2006 20:49


Синтезирано.Ако системата ти се е прецакала(спукано казанче или нещо от тоя род)и нямаш време или пари точно за този ремонт можеш и така да си караш няма да ти умре мотора от това.Принципно ако искаш сичко за е ОК всичко в изправност +антифриз зимата и лятото(аз лично моя не го сменям) :lol:


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Пет 15 сеп 2006 8:18


Специфичният топлинен капацитет на антифриза е 15-25% по нисък от този на водата, колко точно зависи разреждането. Когато охладителната система е под налягане освен да не кипи, температурната разлика между радиатора и охлаждащия въздух е по-голяма и се улеснява топлобмена. Т.е. приказките че този или онзи двигател прегрявал... Двигател прегрява, ако има нещо дето не е наред.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта