Проблем с EGR клапан или турбо 1,9 ТДИ ASZ

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
santana1
Мнения: 84
Регистриран на: Нед 21 ное 2010 20:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с EGR клапан или турбо 1,9 ТДИ ASZ

Мнениеот santana1 » Пон 28 ное 2011 10:02


Нали си чистил геомерия,майстора не знае ли??
Пренадува ти доста и затова омаслява там.Само егр-а не мисля,че е виновен.Нарави си качествена диагностика. :да:




jollycatman
Мнения: 433
Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Проблем с EGR клапан или турбо 1,9 ТДИ ASZ

Мнениеот jollycatman » Пон 28 ное 2011 19:46


irr-lazio написа:А дали от него идват проблемите с пренадуването на турбото?

Не. Щом геометрията е била задръстена, по всяка вероятност EGR-а ти също е задръстен със сажди, което обяснява защо колата е по-тромава на ниски обороти. И тъй като е износен пропуска омазняване от картерните газове, което заедно със саждите води до тази чернилка по него. На гореща повърхност маслото се разпростира на голяма площ и създава впечатление, че едва ли не капе от там. Не си заслужава инвестицията да го сменяш, просто го почисти. Не те съветвам да го махаш, защото колата ти е PD (освен, ако не намериш някой да ти смени софтуера). Проблемът с EGR-а е отделен от този, който имаш с турбото. Щом след чистене и сменен клапан геометрията пак се задръства, има вероятност актуаторът, който я движи да не е наред. Ако и той е здрав, просто трябва да си промениш маниера на каране или от време на време да правиш малко извънградско за прочистване и раздвижване.


Потребителски аватар
ilianmilenin
Мнения: 96
Регистриран на: Чет 17 фев 2011 22:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница

Re: Проблем с EGR клапан или турбо 1,9 ТДИ ASZ

Мнениеот ilianmilenin » Пон 28 ное 2011 20:38


jollycatman написа:
irr-lazio написа:А дали от него идват проблемите с пренадуването на турбото?

Не. Щом геометрията е била задръстена, по всяка вероятност EGR-а ти също е задръстен със сажди, което обяснява защо колата е по-тромава на ниски обороти. И тъй като е износен пропуска омазняване от картерните газове, което заедно със саждите води до тази чернилка по него. На гореща повърхност маслото се разпростира на голяма площ и създава впечатление, че едва ли не капе от там. Не си заслужава инвестицията да го сменяш, просто го почисти. Не те съветвам да го махаш, защото колата ти е PD (освен, ако не намериш някой да ти смени софтуера). Проблемът с EGR-а е отделен от този, който имаш с турбото. Щом след чистене и сменен клапан геометрията пак се задръства, има вероятност актуаторът, който я движи да не е наред. Ако и той е здрав, просто трябва да си промениш маниера на каране или от време на време да правиш малко извънградско за прочистване и раздвижване.

хах как го намерих това мнение,аз имам същия проблем пренадуване на турбината и вчера даде фира (счупена ос).До сега чистих изпускателния колектор беше само масло и сажди от егр капеше също,дебитомера е здрав проблема в пренадуването беше в клапан 75 трябваше да се отвие малко повече.


stoqnkis
Мнения: 66
Регистриран на: Пон 08 фев 2010 22:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofiq

Re: Проблем с EGR клапан или турбо 1,9 ТДИ ASZ

Мнениеот stoqnkis » Пон 12 дек 2011 7:11


Колега погледни си клапан актуатора. Той най вероятно не е регулиран правилно. Има и нещо друго. При самата сглобка на турбината да не сте обърнали шайбата която движи лопатките.Аз имам точното описание на сглобката на турбото.Моя егр също пуска по малко масло но не забива.Незнам как да ти кача файла тук.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Проблем с EGR клапан или турбо 1,9 ТДИ ASZ

Мнениеот brum » Пон 12 дек 2011 18:23


Тая работа само с люпене на семки няма да се оправи. Не е поради неправилно събрано турбо/нерегулиран актуатор защото щеше да забива още като е излезнала от сервиза.

Т'ва е от тия проблеми дето без да се поразглоби колата няма как да се каже какво е. И колкото повече се опитваш да познаеш къде е проблема толкова повече наближава мига когато ще ти трябва ново турбо. Ходи някъде където знаят какво правят и си реши проблемите.

ЕГР-а не ти е виновника в тая ситуация. И затапването му + изолиране да не пуска масло навън + софтуерната му промяна не са някакви ултра-мега сериозни усилия. И пари съответно - предполагам едни 150лв ще те оправят за това.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 41 госта