Демпферна шайба на ААZ мотор

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
niki_68
Мнения: 159
Регистриран на: Съб 11 апр 2009 11:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Демпферна шайба на ААZ мотор

Мнениеот niki_68 » Пон 11 яну 2010 22:58


Хубава работа ама малко : Ц :трябваше да смениш и болта :beat_butt2




Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: Демпферна шайба на ААZ мотор

Мнениеот juve » Нед 07 мар 2010 18:09


А бе ще ми се да попитам : добре де, тези,които смятат че шайбата им е наред,тя как изглежда като вибрация? Абсолютно като спряла ли или ...уф това което питам е: може ли да се постигне без специални приоми тази шайба да изглежда като "спряла" аксиално или това е само пожелание? Защото например моята в момента "замята" около 2-3 мм максимум, което не е много , ама като погледна ролката на алтернатора пък тя все пак изглежда като неподвижна... Идеята е, че някак си ме гложди усещането със сегашните ментета части да не взема да сменя зъбчатка и шайба и тя да вземе да мята повече от старата ( която май е оригинална) и от трън та на глог :roll: Пък от друга гледна точка със всепризнатото свойство да се прецаква много ме изнервя да не стане :bishop


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Демпферна шайба на ААZ мотор

Мнениеот emo-gar » Нед 07 мар 2010 18:49


Гледайки шайбата на ярка дневна светлина почти не наблюдавам отклонения,имам в предвид и вибрацията на самия мотор-затова казвам "почти".Самата шайба я разглеждах подробно преди около 3-4к. км(сменях ремъка)-има напуквания по гумената част,само цената на нова ме спира да я сменя(оригинала е 640лв.),нямам 100% отзиви за испански,турски и т.н. "афтермаркет".Не изключвам да са добри(цените им варират от 120-240 лв.).Питах мой познат(занимава се с дизели някъде към Драгалевци)-директно ми каза "да не пипам там,ако не замята обезпокоително..",е-не пипам но ми е притеснено,надявам се при моя слабосилен мотор(47kW)-да не е чак такъв проблем.Иначе ,ако разбие легло на вала...е без наварка трудно се минава.Има една версия за "локално престъргване на място"(имаше подробна тема и снимка на фрезата)-но това е приложимо само за изравняване на челото на вала,ако е поддал по диаметър...няма как да стане по лесния начин.Поровете в руския форум,там подробно е описано и заснето какво се прави в случая.Ето ги по-долу тия шайби:
Изображение
Изображение


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: Демпферна шайба на ААZ мотор

Мнениеот juve » Нед 07 мар 2010 19:16


Е то обезпокоително е доста разтегливо понятие :) Защото някой би казал " е ми то 5мм кво е" ... Иначе аз също се начетох до насита, обаче когато нещо е толкова "имагинерно " но толкова опасно е хубаво да може да се измери някакси ... нещо като да си мериш дисковете - щом за "под" еди колко си значи няма какво да се мисли .... Хипотетично БИ трябвало да не "помръдва" ама като купиш съвременна шайба правена уж в Испания или Италия а иначе кой знае къде иди че търси такова качество :beat_butt2


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2193
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Re: Демпферна шайба на ААZ мотор

Мнениеот buller » Нед 07 мар 2010 21:05


Не търси проблеми там, където все още ги няма ;)
Едно време така щях да сменя термостат - профилактично. Добре че не го сторих - вече 8 години не съм сменял тази така проблемна част ;)
Карай си колата, а когато демпферната шайба си замине - ще го разбереш ;)


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: Демпферна шайба на ААZ мотор

Мнениеот juve » Нед 07 мар 2010 23:04


Карай си колата, а когато демпферната шайба си замине - ще го разбереш ;)

ще го разбера, ама и тя ще го разбере защото ще я сменя :banana за колата става дума death


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2193
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Re: Демпферна шайба на ААZ мотор

Мнениеот buller » Пон 08 мар 2010 9:48


juve написа:ще го разбера, ама и тя ще го разбере защото ще я сменя :banana за колата става дума death

Какво си решил да правиш?
Да се разделяш с така проблемния и невървящ AAZ :Mr Green Fun
Недей така - сега всички ще тръгнат в един глас - един от последните стълбове на AAZ се предава mhihi

Шегата настрана, какво си решил да купуваш?

Поздрави от мръсна София.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: Демпферна шайба на ААZ мотор

Мнениеот juve » Пон 08 мар 2010 20:39


Да се разделяш с така проблемния и невървящ AAZ :Mr Green Fun
Недей така - сега всички ще тръгнат в един глас - един от последните стълбове на AAZ се предава mhihi

хаха ! Няма нямааааа...днес сваляхме шайби, гледахме зъбни колела - всичко изглежда нормално, сменихме един ремък за хидравликата пак шайбата .... явно ме гони параноя ! :talk: засега death не се кани да идва при моя :012:
Иначе сега се заглеждам аз по едни по млади пасатовци, ама ..засега само гледам :oops:


Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

Re: Демпферна шайба на ААZ мотор

Мнениеот kiko946 » Съб 13 мар 2010 10:41


tonov64 написа:Днес карах колата на майстор.След сваляне на зъбното колело на ангренажа, се оказа, че челото на вала е криво.От тук идва и биенето.Канала на шпонката беше също започнал да се разбива по посока на въртене на двигателя.След прецизно наваряване,след което се оформи отново леглото на шпонката,се изравни и челото на коляновия вал.Подменихме и зъбното колело с ново,което влезе доста плътно в леглото на вала.Преди да започне монтажа, отвора за болта и шийката на вала се почистиха с короселин.В сервиза нямаха нов болт и сложихме стария,като стягането беше такова ,че просто не искам да си мисля,че това може да се и наложи някога да се сваля.Резултата е абсолютно никакво биене на демпферната шайба.Колеги, при смяна на ангренажно колело на вала, не бива да има никакъв луфт между вала и зъбното колело,и здраво стягане.Искам да изкажа благодарноста си към Недко /майстора, който извърши ремонта/в сервиза.


колега тонов64,били казал името на майстора който тие наварил финно челото и както се разбира без сваляне на коляновия вал а на място , и телефон за връзка...имам същия проблем...когато се заглеждам в шайбата на облачно време ина вечерно осветление на се забелязва биене, но при дневна светлина а още по вече когато е слънчево се вижда неприятното биене
колко лева ти струваше ремонта на вала?

а що се отнася до забчатката, при смяна наремък централния болт нее нужно да се развива а само 4 те , които са звити към зъбчатката

Последна промяна от kiko946 на Съб 13 мар 2010 12:26, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

Re: Демпферна шайба на ААZ мотор

Мнениеот kiko946 » Съб 13 мар 2010 10:54


79754_01 (2).jpg



tova e frezata ot рускиа сайт:


bochogo
Мнения: 94
Регистриран на: Съб 25 окт 2008 15:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Демпферна шайба на ААZ мотор

Мнениеот bochogo » Сря 11 яну 2012 0:10


При мен челосах вала,наварихме шпонката - всичко 6.Но продължава да си играе шайбата и да ми свири ремъка :banghead: Ще търся втора ръка шайба но дали ще е права никой не знае...та как се разбира дали тази шибана шайба е крива...


harlova
Мнения: 128
Регистриран на: Сря 02 мар 2011 19:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Демпферна шайба на ААZ мотор

Мнениеот harlova » Сря 11 яну 2012 10:21


аз мисля че шайбата е сред частите, които не е редно да търсим ако не са нови. май няма как да се разбере преди да се сложи. Аз така съм чувала.


bochogo
Мнения: 94
Регистриран на: Съб 25 окт 2008 15:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Демпферна шайба на ААZ мотор

Мнениеот bochogo » Пон 16 яну 2012 15:08


Колеги тази шайба съвместима ли е с ТДИ?Същите ли са?Че моята е заминала вече :?


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Демпферна шайба на ААZ мотор

Мнениеот radi_nrj » Пон 16 яну 2012 16:09


На скоро смних моята с febi - 180лв и е крайната цена (за мен по-малко mhihi ). Старата биеше мого (беше оригиналната), а на новата като че ли има леко отклонение. И сега понеже съм много умен май ще я свалям пак да погледна какво се случва.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Демпферна шайба на ААZ мотор

Мнениеот samo_pechka » Пон 16 яну 2012 22:46


bochogo написа:Колеги тази шайба съвместима ли е с ТДИ?Същите ли са?Че моята е заминала вече :?

Аз съм с такава от 1Z .Няма проблеми засега(но съм и с фрайлауфна ролка на алтернатора)Не мръдва !!!



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта