



Демпферна шайба на ААZ мотор
- niki_68
- Мнения: 159
- Регистриран на: Съб 11 апр 2009 11:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: Демпферна шайба на ААZ мотор
Хубава работа ама малко : Ц :трябваше да смениш и болта 

- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Re: Демпферна шайба на ААZ мотор
А бе ще ми се да попитам : добре де, тези,които смятат че шайбата им е наред,тя как изглежда като вибрация? Абсолютно като спряла ли или ...уф това което питам е: може ли да се постигне без специални приоми тази шайба да изглежда като "спряла" аксиално или това е само пожелание? Защото например моята в момента "замята" около 2-3 мм максимум, което не е много , ама като погледна ролката на алтернатора пък тя все пак изглежда като неподвижна... Идеята е, че някак си ме гложди усещането със сегашните ментета части да не взема да сменя зъбчатка и шайба и тя да вземе да мята повече от старата ( която май е оригинална) и от трън та на глог
Пък от друга гледна точка със всепризнатото свойство да се прецаква много ме изнервя да не стане 


-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Демпферна шайба на ААZ мотор
Гледайки шайбата на ярка дневна светлина почти не наблюдавам отклонения,имам в предвид и вибрацията на самия мотор-затова казвам "почти".Самата шайба я разглеждах подробно преди около 3-4к. км(сменях ремъка)-има напуквания по гумената част,само цената на нова ме спира да я сменя(оригинала е 640лв.),нямам 100% отзиви за испански,турски и т.н. "афтермаркет".Не изключвам да са добри(цените им варират от 120-240 лв.).Питах мой познат(занимава се с дизели някъде към Драгалевци)-директно ми каза "да не пипам там,ако не замята обезпокоително..",е-не пипам но ми е притеснено,надявам се при моя слабосилен мотор(47kW)-да не е чак такъв проблем.Иначе ,ако разбие легло на вала...е без наварка трудно се минава.Има една версия за "локално престъргване на място"(имаше подробна тема и снимка на фрезата)-но това е приложимо само за изравняване на челото на вала,ако е поддал по диаметър...няма как да стане по лесния начин.Поровете в руския форум,там подробно е описано и заснето какво се прави в случая.Ето ги по-долу тия шайби:


- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Re: Демпферна шайба на ААZ мотор
Е то обезпокоително е доста разтегливо понятие
Защото някой би казал " е ми то 5мм кво е" ... Иначе аз също се начетох до насита, обаче когато нещо е толкова "имагинерно " но толкова опасно е хубаво да може да се измери някакси ... нещо като да си мериш дисковете - щом за "под" еди колко си значи няма какво да се мисли .... Хипотетично БИ трябвало да не "помръдва" ама като купиш съвременна шайба правена уж в Испания или Италия а иначе кой знае къде иди че търси такова качество 


- buller
- Мнения: 2193
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
- Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
- Двигател: 1_8T AWT
- Местоположение: София
Re: Демпферна шайба на ААZ мотор
Не търси проблеми там, където все още ги няма 
Едно време така щях да сменя термостат - профилактично. Добре че не го сторих - вече 8 години не съм сменял тази така проблемна част
Карай си колата, а когато демпферната шайба си замине - ще го разбереш

Едно време така щях да сменя термостат - профилактично. Добре че не го сторих - вече 8 години не съм сменял тази така проблемна част

Карай си колата, а когато демпферната шайба си замине - ще го разбереш

- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Re: Демпферна шайба на ААZ мотор
Карай си колата, а когато демпферната шайба си замине - ще го разбереш
ще го разбера, ама и тя ще го разбере защото ще я сменя


- buller
- Мнения: 2193
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
- Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
- Двигател: 1_8T AWT
- Местоположение: София
Re: Демпферна шайба на ААZ мотор
juve написа:ще го разбера, ама и тя ще го разбере защото ще я сменяза колата става дума
Какво си решил да правиш?
Да се разделяш с така проблемния и невървящ AAZ

Недей така - сега всички ще тръгнат в един глас - един от последните стълбове на AAZ се предава

Шегата настрана, какво си решил да купуваш?
Поздрави от мръсна София.
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Re: Демпферна шайба на ААZ мотор
Да се разделяш с така проблемния и невървящ AAZ
Недей така - сега всички ще тръгнат в един глас - един от последните стълбове на AAZ се предава
хаха ! Няма нямааааа...днес сваляхме шайби, гледахме зъбни колела - всичко изглежда нормално, сменихме един ремък за хидравликата пак шайбата .... явно ме гони параноя !



Иначе сега се заглеждам аз по едни по млади пасатовци, ама ..засега само гледам

- kiko946
- Мнения: 636
- Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
- Автомобил: GOLF 3
- Двигател: AAZ 1992 g
- Местоположение: София
Re: Демпферна шайба на ААZ мотор
tonov64 написа:Днес карах колата на майстор.След сваляне на зъбното колело на ангренажа, се оказа, че челото на вала е криво.От тук идва и биенето.Канала на шпонката беше също започнал да се разбива по посока на въртене на двигателя.След прецизно наваряване,след което се оформи отново леглото на шпонката,се изравни и челото на коляновия вал.Подменихме и зъбното колело с ново,което влезе доста плътно в леглото на вала.Преди да започне монтажа, отвора за болта и шийката на вала се почистиха с короселин.В сервиза нямаха нов болт и сложихме стария,като стягането беше такова ,че просто не искам да си мисля,че това може да се и наложи някога да се сваля.Резултата е абсолютно никакво биене на демпферната шайба.Колеги, при смяна на ангренажно колело на вала, не бива да има никакъв луфт между вала и зъбното колело,и здраво стягане.Искам да изкажа благодарноста си към Недко /майстора, който извърши ремонта/в сервиза.
колега тонов64,били казал името на майстора който тие наварил финно челото и както се разбира без сваляне на коляновия вал а на място , и телефон за връзка...имам същия проблем...когато се заглеждам в шайбата на облачно време ина вечерно осветление на се забелязва биене, но при дневна светлина а още по вече когато е слънчево се вижда неприятното биене
колко лева ти струваше ремонта на вала?
а що се отнася до забчатката, при смяна наремък централния болт нее нужно да се развива а само 4 те , които са звити към зъбчатката
Последна промяна от kiko946 на Съб 13 мар 2010 12:26, променено общо 1 път.
- kiko946
- Мнения: 636
- Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
- Автомобил: GOLF 3
- Двигател: AAZ 1992 g
- Местоположение: София
Re: Демпферна шайба на ААZ мотор
tova e frezata ot рускиа сайт:
-
- Мнения: 94
- Регистриран на: Съб 25 окт 2008 15:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Демпферна шайба на ААZ мотор
При мен челосах вала,наварихме шпонката - всичко 6.Но продължава да си играе шайбата и да ми свири ремъка
Ще търся втора ръка шайба но дали ще е права никой не знае...та как се разбира дали тази шибана шайба е крива...

-
- Мнения: 128
- Регистриран на: Сря 02 мар 2011 19:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Демпферна шайба на ААZ мотор
аз мисля че шайбата е сред частите, които не е редно да търсим ако не са нови. май няма как да се разбере преди да се сложи. Аз така съм чувала.
-
- Мнения: 94
- Регистриран на: Съб 25 окт 2008 15:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Демпферна шайба на ААZ мотор
Колеги тази шайба съвместима ли е с ТДИ?Същите ли са?Че моята е заминала вече 

- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Демпферна шайба на ААZ мотор
На скоро смних моята с febi - 180лв и е крайната цена (за мен по-малко
). Старата биеше мого (беше оригиналната), а на новата като че ли има леко отклонение. И сега понеже съм много умен май ще я свалям пак да погледна какво се случва.

- samo_pechka
- Мнения: 8988
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Демпферна шайба на ААZ мотор
bochogo написа:Колеги тази шайба съвместима ли е с ТДИ?Същите ли са?Че моята е заминала вече
Аз съм с такава от 1Z .Няма проблеми засега(но съм и с фрайлауфна ролка на алтернатора)Не мръдва !!!
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта