Теч в охладителната система на VW PASSAT B5 1.9 TDI 1997

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
toshuu
Мнения: 13
Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 20:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Теч в охладителната система на VW PASSAT B5 1.9 TDI 1997

Мнениеот toshuu » Вто 31 юли 2012 21:40


Здраейте,

Ето, че дойде ред и на моят първи пост във форума. Надявам се всичко да е по правилата, така че да не създавам допълнителна работа на админите. Имам следния проблем със охладителната система на колата:

Преди известно време, не мога да кажа точно колко, но на всеки 600км колата губеше по 200-300мл антифриз.
Опитът ми да разбера от къде тече беше неуспешен, явно губеше в движение, нямам идея. Преди 2 дена тръгнах от Троян към София, още на тръгване ми светна лампата за антифриз, аз си имам в багажника отзад винаги и долях, но след около 20км пак светна лампата. Пак долях и пак губеше, като цяло се прибрах на магия до София.Вече малкия теч беше станал сериозен, губеше всичко което му сипя за отрицателно време. Днес едва имах време да се завра под колата и да видя от къде тече. Имам техническа документация на колата, но на полски, ако не друго поне имам картинки и такава за пасат B3 (Зелената Енцикнлопедия). Според това, което видях и пипнах, теча идва от маркуча м/у водната помпа и корпуса на термостата.

На снимката по-долу може да видите детайли на охладителната с-ма или да ползвате външния линк
http://media.snimka.bg/s1/0859/027962028-big.jpg?r=0

Проблемния маркуч би трябвало да бъде този който е показан със стрелката или този намиращ се отдясно на него.

Въпросът ми е, тъй като мястото е доста неудобно явно ще видя зор докато стигна до него и го сменя. Интересуваме от къде мога да си набавя маркуча, какъв точно трябва да е и ориентировъчна цена? Също така, какво бихте ме посъветвали да направя, дали аз да се занимвам или да я дам на майстор, като това го казва от съображение за сигурност, моят майстор в момента е в отпуска и няма как той да ми го направи, а на другите нямам много вяра. Също така, ако аз си го сменям, какъв е реда после на пълнене на системата и обезвъдушаването и. Правил съм го веднъж на Опел Корса, мисля че и тука не би следвало да е много по различно.

Очаквам вашите мнения.

Поздрави.
Прикачени файлове
Passat B5 106_1.jpg




toshuu
Мнения: 13
Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 20:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Теч в охладителната система на VW PASSAT B5 1.9 TDI 1997

Мнениеот toshuu » Съб 04 авг 2012 19:02


В крайна сметка,въпросният маркуч (от водната помпа към термостата) е наистина спукан. Днес се опитах да разчистя мястото и да го сменя сам, но се оказа доста трудно и реших да го оставя на някой който разбира, защото за да стигна до водното съединение трябваше да разкача генератора, горивния филтър и кой знае още какво. Това е около моя проблем, във вторник ще я водя на майстор.

Но днес докато се умувах как да сваля генератора, забелязах една цепнатина на ангренажния ремък, която силно ме притесни.

За смяна ли е според вас ремъка?


red.devilll
Мнения: 1385
Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
Автомобил:
Двигател:

Re: Теч в охладителната система на VW PASSAT B5 1.9 TDI 1997

Мнениеот red.devilll » Съб 04 авг 2012 20:18


Това ,което е на снимката ти е пистовия ремък и нее толкова опасен.Ако имаш малко излишни пари не е зле да се смени,но тази цепнатина може да е и саото съедидение на ремъка.на снимката не се вижда колко е дълбоко или е само повърхностно


toshuu
Мнения: 13
Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 20:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Теч в охладителната система на VW PASSAT B5 1.9 TDI 1997

Мнениеот toshuu » Нед 05 авг 2012 11:15


Да колега, прав си. Моя грешка - това е пистовия ремък. Аз го снимах, понеже ми попадна пред очите. И наистина не знам колко е дълбок, но може и да не е чак толкова опасно. Той не е сменян от бая време, така че може и да го подменя.


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Теч в охладителната система на VW PASSAT B5 1.9 TDI 1997

Мнениеот °niksi° » Вто 07 авг 2012 8:16


За да се спука този маркуч значи че имаш или е имало проблем с нафтовата помпа - поне в 90% от случайте е така. Натича нафта и го разяжда. Та обърни си внимание и на това.


toshuu
Мнения: 13
Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 20:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Теч в охладителната система на VW PASSAT B5 1.9 TDI 1997

Мнениеот toshuu » Вто 07 авг 2012 11:11


°niksi° написа:За да се спука този маркуч значи че имаш или е имало проблем с нафтовата помпа - поне в 90% от случайте е така. Натича нафта и го разяжда. Та обърни си внимание и на това.


Къде е тази нафтова помпа?

Днес я оставих в сервиза и преди малко говорих с майстора. Значи маркуча се е спукал по дължина, ще го видя по-късно и евентуално може и снимка да му направя за да го покажа. Значи сам по себе си този маркуч не се продава - направо целия тройник, (това го очаквах). Така че този проблем днес до края на деня ще бъде разрешен.

@NIksi наистина е интересно причината за спукването, защото ако не е от старост, то значи че може да се повтори пак.


red.devilll
Мнения: 1385
Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
Автомобил:
Двигател:

Re: Теч в охладителната система на VW PASSAT B5 1.9 TDI 1997

Мнениеот red.devilll » Сря 08 авг 2012 23:03


нафтовата помпа ти е от ляво на мотора(като застанеш пред колата ти се пада от дясната страна). От нея излизат метални тръбички и лесно ще я разпознаеш.


toshuu
Мнения: 13
Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 20:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Теч в охладителната система на VW PASSAT B5 1.9 TDI 1997

Мнениеот toshuu » Пет 10 авг 2012 16:29


Да, видях я. Намира се точно над въпросното съедининение. Но не виждам да тече от нея нищо, нито пък да сълзи или да има какъвто и да било теч. Вече съм с нов тройник, оригиналният се състоеше от 3 маркуча свързани посредством метална Т-тка,новият е цял гумен тройник. И така мойта сага приключи с тази смяна. Вече 700км колата и охладителната система работят нормално.

Ето и 2 снимки от въпросното съединение.
Прикачени файлове
DSCN8901.JPG
DSCN8902.JPG



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта