


и пак за дюзите-какво означават показанията
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 22:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: zemqta
и пак за дюзите-какво означават показанията
здравейте колеки-обяснете като за лаик/досега не съм карал дизел/,какво означават показанията на дюзите т.е.когато са много в + са ,,пикаещи,,когато са в ,,-,,пускат по-малко, ясно е ,че колкото са по към ,,0,,е по-добре, но защо се получава така и какви симптоми на вероятни проблеми е когато са в + и - т.е.когато са в + това е признак на какъв проблем е и когато е в ,,-,,признак на какъв проблем е.питам защото не съм на ясно и защото закачвах колата на диагностика/преглеждам я малко по малко за да се ориентирам какво ще е нужно да се ремонтира и да си подготвя консумативи та като се почне да се прави по възможност да е наведнъж/,диагностиката е правихме в движение на напълно загрял двигател и моите показваха-1цил.+0.28,2цил.-0.30,3цил.-0.40,4цил.+0.49--това са показания по спомен защото шофирах и това успях да видя,а този който правеше диагностиката каза ,че неможе да ми запише ,,лог,,незнам защо, общо взето всичко било о.к.и синхронизацията била перфектна,но колко е незнам--препоръчайте човек за диагностика за района на софия който разбира и ще направи цялостен преглед на системите на колата--става дума за пасат 131к.с.двигател AVF-има ли нещо притеснително в тези показания и признак на какво са тези разлики в + и - .
- ulipet
- Мнения: 616
- Регистриран на: Чет 16 апр 2009 22:34
- Автомобил: VW PASSAT B7
- Двигател: CFF
- Местоположение: пловдив
Re: и пак за дюзите-какво означават показанията
до колкото съм чел +значи,че е тръгнала да изгаря а - че е за центровка,но като гледам твойте показания може да си караш и свиркаш още дълги години-е то зависи колко я караш де...
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: и пак за дюзите-какво означават показанията
ECU-то , няма как да разбере какво е реалното количество впръскано гориво и какво всъщност е състоянието на дюзите. Това, което виждаш на 13-ти канал всъщност е корекцията на гориво, която ЕЦУ-то прави за да запази плавното въртене на коляновият вал . Обяснявам :
По датчика на коляновият вал, ЕЦУ-то "вижда" ъгловата скорост на въртене за всеки такт. Ако по някаква причина при някой от тактовете, вала избързва или изостава се прави корекция на впръскването. Целта е коляновият вал да се върти максимално равномерно. Именно големината на тази корекция за всеки цилиндър виждате на 13-ти канал
.
Да, причината може да е проблем във впръскването на самата дюза, но със същата тежест, проблема може да е от проблем в компресията на цилиндъра(клапан, сегмент) , разбит (дебалансиран) маховик , и всичко , което би довело да дебаланс на мотора.
Така, че Когато се гледат тези стойности, не трябва веднага да се заключава-"Дюза" !
Примерно , ако видиш, че на 1-ви и 4-ти цилиндър са в + а на 3-ти и 2-ри за в - (или обратно), това по скоро навежда на проблем с маховика . А за да се установи със сигурност проблема дали е дюза или друг проблем с мотора, просто се разменят местата на дюзите и киризиш, дали корекциите се местят с тях, или си остават на същите цилиндри, както са били .
ПП:Заболяха ме пръстите
По датчика на коляновият вал, ЕЦУ-то "вижда" ъгловата скорост на въртене за всеки такт. Ако по някаква причина при някой от тактовете, вала избързва или изостава се прави корекция на впръскването. Целта е коляновият вал да се върти максимално равномерно. Именно големината на тази корекция за всеки цилиндър виждате на 13-ти канал

Да, причината може да е проблем във впръскването на самата дюза, но със същата тежест, проблема може да е от проблем в компресията на цилиндъра(клапан, сегмент) , разбит (дебалансиран) маховик , и всичко , което би довело да дебаланс на мотора.
Така, че Когато се гледат тези стойности, не трябва веднага да се заключава-"Дюза" !
Примерно , ако видиш, че на 1-ви и 4-ти цилиндър са в + а на 3-ти и 2-ри за в - (или обратно), това по скоро навежда на проблем с маховика . А за да се установи със сигурност проблема дали е дюза или друг проблем с мотора, просто се разменят местата на дюзите и киризиш, дали корекциите се местят с тях, или си остават на същите цилиндри, както са били .

ПП:Заболяха ме пръстите

-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 22:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: zemqta
Re: и пак за дюзите-какво означават показанията
Dobromirski,благодаря доверявам се на мнението ти защото хората които знаят какво говорят във форума не са много/нека останалите не се засягат, както се казва в спора се ражда истината
/.зададох горните въпроси принципно за да си изясня тези неща и съпоставяйки одговорите със състоянието на моя двигател да мога обективно да си преценя нещата и да взема мерки навреме-печката я таркалям от скоро и съм почти всеки ден по пътищата и гледам да я държа в кондиция,относно това което си написал отнесено към моя двигател ме интересуваше дали има нещо притеснително в тези почти точни покозания на дюзите-ще търся читав доктор за диагностика--препоръчайте за района на софия---и вероятни причини за това-тепърва ще се ограмотявам за PD мотори,не обичам да не съм наясно с нещата,а за моя мотор мога да кажа следното,като изключа,че турбината явно е на умиране/нямя радиален луфт, но има аксиален до към 1мм.мерих го,но турбопътищата са прилично омаслени--тези дни ще свалям колектори за почистване, махане на катализатор и почистване на геометрия и вероятно от нея пипа прилично масло, другото е - мотора работи спокойно и равномерно няма притрисане и вибраций,проблеми със съединителя не съм забелязял-отделя си нормално няма придърпване при потегляне и в движение потегля на баир без гас без проблем и си върви равно без гас и на баир и на равно,пали от раз и топла и студена даже зимата на -15 без подгревни/докато се наканя да ги проверя/общо взето това е и затова се чудех дали тези разлики е възможно да са от нещо друго,примерно от маслото което вкарва от турбината/то зависи и как са настроени и регулирани-ще се проверява-няма фрапиращо чукане,но пък все още свиквам с шумовете на дизела,компресия не е мерена-ще го правя, по този повод препоръчайте читав сервиз за райна на софия,гумички на клапани не съм сменявал,но ако се сваля капака на клапаните за проверка на дюзи ще ги сменя така или иначе-мисля по мързеливия начин-някак си не ми се иска да свалям главата-дали е работа през пръсти
-по мързеливия начин има ли вариант да се проверят клапани как са--та така, ще се препипа цялата едно по едно затова събирам мнения за да дам приоритети като започна от най-важните агрегати.....в друг пост имах питане за едно омасляване от изспускателния колектор на 4-ти цилиндър меду изспускателния колектор и главата там където е хванат с шпилките-оказа се нестегнат колектор стегнах го и вече не омаслява,но така и не намерих одговор на въпроса защо там омаслява и от къде е това масло нали от там излизат отработените газове-така или иначе ще го свалям тези дни и дано си каже от къде е-само да не е нещо много зле,че
станах отекчителен,но съм любопитен и въпросите са много-образовам се за тези дизели.....поздрави




станах отекчителен,но съм любопитен и въпросите са много-образовам се за тези дизели.....поздрави

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: pspetkow и 36 госта