Колеги, обещах на една позната да питам във форума вместо нея, защото тя е малко старана с компютрите. Та тя има голф 2 1,6 чист дизел 40kw (55 к.с.)от 1986 година на който му се развали скоростната кутия (4 степенна, незнам модела, ако някой знае кой е може да сподели, на таблото и пише 950 предавателно число). Сега иска да си вземе на нейно място 5 степенна и ето ги и въпросите:
- коя кутия е за този двигател (1,6 чист дизел 40kw-55к.с. 1986 година е колата)
- ще има ли загуба на мощност при преминаване от 4 на 5 степенна кутия поради слабия двигател, предполагам ще е по-добре с по-къси скорости за да няма спад в мощността ???
- ще може ли да си запази таблото (то е с оборотомер и с число 950 без да има отклонения от скоростто и това което показва на него)
- трябва ли да вземе и целия лостов механизъм от кутията до скоростния лост (имало някакви малки разлики в него)
Няколко въпроса за скоростните кутии на голф 2
- stefan4o
- Мнения: 19167
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Няколко въпроса за скоростните кутии на голф 2
Здравей, ще карам подред:
Точен код не зная, но предполагам, че трябва да е с близки предавателни числа до 1.3 примерно, който е със същата мощност. Ще ти дам идеи за кодове на кутии 020. На някои турбо-дизели от това поколение с мощност около и над 70к.с. се монтира 4Т, която е кутията с най-"дълги" предавки, срещат се варианти, с други кодове, но със същите числа. Според мен такъв вид кутия не е особено подходяща за такъв слаб мотор, по-скоро бих опитал с 4S или нейните еквиваленти:
4T 020 5-Gang 08/83 - 10/91 3,455 1,944 1,286 0,909 0,745 3,667
4S 020 5-Gang 08/83 - 07/92 3,455 1,944 1,286 0,909 0,745 3,941
ACH 020 5-Gang 08/84 - 07/86 3,455 1,944 1,370 1,032 0,745 3,941
ACL 020 5-Gang 08/87 - 09/87 3,455 1,944 1,370 1,032 0,745 3,941
AGB 020 5-Gang 08/86 - 09/87 3,455 2,118 1,444 1,129 0,912 3,667
Загуба на мощност май не е много точно казано. Да речем, че откъм динамика 5-тата предавка ще е с една идея по-слаба динамика при същите обороти като на 4-та. Респ. при 4 и 3-та е по същия начин. Но това е съвсем в реда на нещата.
Да. Всички кутии 020 са с табло с пред.число 950. На тази кола може да се монтира само кутия от този тип. Без значение 4 или 5 скоростна.
4 и 5-степенните кутии при ФВ имат малки разлики в превкл. механизъм. 2 или 3 от частите са по-различни, заради хода на лоста за 5-та скорост, но можеш да ги намериш много лесно от кола с 5-скорости, такива бол![:да :да:](./images/smilies/th_up.gif)
- коя кутия е за този двигател (1,6 чист дизел 40kw-55к.с. 1986 година е колата)
Точен код не зная, но предполагам, че трябва да е с близки предавателни числа до 1.3 примерно, който е със същата мощност. Ще ти дам идеи за кодове на кутии 020. На някои турбо-дизели от това поколение с мощност около и над 70к.с. се монтира 4Т, която е кутията с най-"дълги" предавки, срещат се варианти, с други кодове, но със същите числа. Според мен такъв вид кутия не е особено подходяща за такъв слаб мотор, по-скоро бих опитал с 4S или нейните еквиваленти:
4T 020 5-Gang 08/83 - 10/91 3,455 1,944 1,286 0,909 0,745 3,667
4S 020 5-Gang 08/83 - 07/92 3,455 1,944 1,286 0,909 0,745 3,941
ACH 020 5-Gang 08/84 - 07/86 3,455 1,944 1,370 1,032 0,745 3,941
ACL 020 5-Gang 08/87 - 09/87 3,455 1,944 1,370 1,032 0,745 3,941
AGB 020 5-Gang 08/86 - 09/87 3,455 2,118 1,444 1,129 0,912 3,667
- ще има ли загуба на мощност при преминаване от 4 на 5 степенна кутия поради слабия двигател, предполагам ще е по-добре с по-къси скорости за да няма спад в мощността ???
Загуба на мощност май не е много точно казано. Да речем, че откъм динамика 5-тата предавка ще е с една идея по-слаба динамика при същите обороти като на 4-та. Респ. при 4 и 3-та е по същия начин. Но това е съвсем в реда на нещата.
- ще може ли да си запази таблото (то е с оборотомер и с число 950 без да има отклонения от скоростто и това което показва на него)
Да. Всички кутии 020 са с табло с пред.число 950. На тази кола може да се монтира само кутия от този тип. Без значение 4 или 5 скоростна.
- трябва ли да вземе и целия лостов механизъм от кутията до скоростния лост (имало някакви малки разлики в него)
4 и 5-степенните кутии при ФВ имат малки разлики в превкл. механизъм. 2 или 3 от частите са по-различни, заради хода на лоста за 5-та скорост, но можеш да ги намериш много лесно от кола с 5-скорости, такива бол
![:да :да:](./images/smilies/th_up.gif)
- bobi_diesel
- Мнения: 515
- Регистриран на: Пет 18 юни 2010 22:00
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Няколко въпроса за скоростните кутии на голф 2
4S е кутията която се слага заводско.Кода на мотора предполагам е JP.
- D.Topalov
- Мнения: 54
- Регистриран на: Вто 12 юли 2011 15:57
- Автомобил: VW Golf mk4
- Двигател: ALH
- Местоположение: Варна
Re: Няколко въпроса за скоростните кутии на голф 2
благодаря, всичко е изяснено вече ![beer :beer](./images/smilies/beer.gif)
![beer :beer](./images/smilies/beer.gif)
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта