Passat B5.5 AVF ремонт на TDI-PD мотор

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот kossis » Пон 05 ное 2012 16:24


Колеги питам тука, щото не може да не знаете, цел двигател сте ремонтирали, та това ли няма да знаете.

Та, кажете как се развиват подгревните свещи на Пасат 131 ПД. В смисъл с какъв ключ и кой номер- сигурно е глуха вложка. И лулите се дърпат предполагам като на бензиновите. Тая зад нафтовия филтър как се достига до нея. Направи ми впечатление че филтъра се държи на планка към мотора с некъв болт 13 мм, ако не се лъжа. Та тоя болт ако се отвие ще се мръдне ли филтара и има некво водно съединение което също требе да се помръдне. Та как става номера ? :?:




Потребителски аватар
RadoShopa
Мнения: 590
Регистриран на: Вто 17 авг 2010 16:40
Автомобил: Vw Passat
Двигател: 1.9 TDI AVF 2003
Местоположение: София
Контакти:

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот RadoShopa » Пон 05 ное 2012 19:01


Правих това упражнение миналата есен.....нищо по-сложно доколкото се сещам,даже аз го направих с едни тръбно/глухи ключета ментета (впоследствие си купих истинско гедоре,ама карай... :lol: ) и се справих без проблем.Лулите си се издърпват внимателно,покрай нафтовият филтър разглобявах,мисля самата му стойка за да си направя място за рък-брък и така......нищо сложно :да:


red.devilll
Мнения: 1385
Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
Автомобил:
Двигател:

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот red.devilll » Вто 06 ное 2012 1:09


Ключето е с номер 10.Дълго камъче от малко гедоре или тръбно 10 ти вършиш яерфшктна работа


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот kossis » Вто 06 ное 2012 9:18


RadoShopa написа:Правих това упражнение миналата есен.....нищо по-сложно доколкото се сещам,даже аз го направих с едни тръбно/глухи ключета ментета (впоследствие си купих истинско гедоре,ама карай... :lol: ) и се справих без проблем.Лулите си се издърпват внимателно,покрай нафтовият филтър разглобявах,мисля самата му стойка за да си направя място за рък-брък и така......нищо сложно :да:


Мерси колеги, аз имам и тръбни-фалшиви и от гедоре глухо.
Само не ми казахте тоя нафтовия- стойката как се развива точно, че там не е ясно !


KirilGeorgiev
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2709
Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот KirilGeorgiev » Вто 06 ное 2012 19:55


На 3 болтчета и една гайка се крепи но и да ги отвиеш масления филтър пречи и не излиза Отхлаби горивния филтър и го измъкни с маркучите нагоре и ще имаш фронт за действие към 4-ти цилиндър


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот kossis » Сря 07 ное 2012 9:12


Колега отхлабването на филтъра какво ще рече- понеже като сменях нафтовия филтър се развива с специален инструмент и тогава ми направи впечатление че цялата плочка се дига с маркучите нагоре и така се вади филтърчето- тоест разхерметизиране на филтъра. Това ли имш в предвид. Или целия корпус (термус) на филтъра се мести като се отхлабва без да се стига до самия нафтовия филтър вътре, обаче кое се развива е това не става ясно за мен ? :?:


KirilGeorgiev
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2709
Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот KirilGeorgiev » Сря 07 ное 2012 11:36


Взимаш една по голяма кръстата отверка и поглеждаш скобата от дясно там виждаш болтчето което трябва да отвиеш след това измъкваш филтъра с плочката и маркучите нагоре без да разглобяваш нищо друго


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот kossis » Сря 07 ное 2012 12:06


А ясно, мерси колега :да: :beer . Целия цилиндър, хваща пътя.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот kossis » Сря 07 ное 2012 13:47


Да питам колега, е сега като сутрин е около 8-9 градуса и подгрева е около 2 секунди. Това дали не е малко и тоя датчик с 4 те крачета ли отговаря за тая работа. Той е за стрелката на таблото и за подгрева нали ?
Лампата светва и след 2 сек. се чува релето как изключва. При каква температура е нормално да се увеличи продължителността на подгрева ? И ако не се увеличи, датчика ли е виновен ? Гледах по клипчета че на -26 подгрева е около 8 секунди има нема :roll:


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4320
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот tdi fen » Сря 07 ное 2012 18:57


kossis написа:Да питам колега, е сега като сутрин е около 8-9 градуса и подгрева е около 2 секунди. Това дали не е малко и тоя датчик с 4 те крачета ли отговаря за тая работа. Той е за стрелката на таблото и за подгрева нали ?
Лампата светва и след 2 сек. се чува релето как изключва. При каква температура е нормално да се увеличи продължителността на подгрева ? И ако не се увеличи, датчика ли е виновен ? Гледах по клипчета че на -26 подгрева е около 8 секунди има нема :roll:
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=123304


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот kossis » Чет 08 ное 2012 12:36


Е колега и това ли се адаптира, тоя датчик за чии е там ?

Тая сутрин беше 0 градуса и видях че лампата задържа 4 сек. Мотора запали идеално и без да тресе и прекъсва.
За сега няма да променям тия настройки в 12 канал.

Имам питане относно 13 канал на Ваг-кома ми направи впечатление че на 2 втори цилиндър допустимото отколонение е около 2, тоест е повечко но е в норма и то това е при 60 градуса на мотора. Се не мога да я загрея до 80 градуса.

Та дали това може да се дължи на износени плунжер (пънчето) на дюзата или нерегулирани болтове и какво друго може да е по голямото отклонение на тоя цилиндар и дали е проблем :?:
Ето и ЛОГ
http://dox.bg/files/dw?a=1e7fcd5d89


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот kossis » Пет 23 ное 2012 15:23


Понеже не намирам как се сваля пистовия ремък на АВФ 131 к. за да проверя дали ми е блокирала инерционната ролка на алтернатора. Понеже като сменяхме в сервиза ремъците и ролките, естествено никой не ми каза за тая инерционна ролка че се тества и се сменя ако е блокирала.

Занчи като запаля на студен мотор и оптяжната ролка с амортисьора трака и вибрира, но докато загрее и после всичко е ок.
Тая ролка я смених, но ако инерционната е здала и тая пак ще замине и демпферната шаиба може..... и тнт.

Та аз така мога ли лесно да го откача тоя пистовия и как и да я пробвам тая инерционната.

Нормално ли е да чатка оптяжната докъто е студен двигателя ?


Потребителски аватар
RadoShopa
Мнения: 590
Регистриран на: Вто 17 авг 2010 16:40
Автомобил: Vw Passat
Двигател: 1.9 TDI AVF 2003
Местоположение: София
Контакти:

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот RadoShopa » Пет 23 ное 2012 18:45


Въобще не е нормално да чатка ни при студен,ни при топъл мотор......в другата тема "Вибрации..." красноречиво са описани симптомите и последствията от блокирала ролка!За да я пробваш-взимаш ключ 19 мисля :roll: (звездогаечен) бъркаш внимателно и в подходящ ъгъл "хващаш" обтяжната ролка,на която си има отлята глава-"болт" 19 :) Натискаш внимателно с лявата ръка,а с дясната придърпваш пистовия ремък и го откачаш от ролката....пробваш к'во пробваш,после по обратен ред и така..... 8) Може да не се получи от първия път,но става при постоянство... :да:


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот kossis » Пет 23 ное 2012 19:12


Тенкс :beer
Няма ли опасност да одвия болта дето е 19. Или то е само отливка на самата ролка. Щото си спомням че имаше в плика неква шпилка с ролка-амортисьора. И е са го гледах и знам че има некъв масивен болт, ама дали е болт или отливка :roll:

С натискане на дръжка от чук върху самата ролка ? :?:

А смяната на тая инерция изисква ли специален инструмент и на шлиц ли е или на резба ?
И тоя оптегача понеже няма и 2000 км. може ли да се кара или и той нов ?

В автокъщата старата оптяжна чаткаше здраво и на топъл мотор лятото и тия тарикати ми купиха некъв Флемор и ми я подариха. Са не мога да разбера точно дали чатка от нея или от самия двигател е шума но като е студен мотора има повече вибрации в тоя оптегач. После не мърда.


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5088
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот °niksi° » Пет 23 ное 2012 19:39


Отливка е и няма да се развие.
Има специален инструмент за развиване на ролката на алтернатора.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта