vwpnss написа:При производството на блока на даден двигател, дали прекарват през него (по охладителната му система) някакво защитно покритие, което предпазва от корозия. Или направо си остава от отливката както е?
Такова покритие няма. Аз като съм свалял главата не съм видял да има нещо такова, също и по блока. Иначе ще е много хитро да има, забравяш за корозията, може би не са сложили за да не се отлепи в някакъв момент и да запуши нещо, ба ли га, те си знаят ..
За антифриза не съм много сигурен дали може да се минава от Г11 на Г12. Тва Г11 пише изрично да се кара с него, и на казанчето пише, мисля заради самия материал на частите, глава блок, аз лично не бих рискувал ..

. Хванах се и му направих една профилактика на охлаждането, с цел да не направи "белата"
беше нещо ужасно ,кал, тиня и мръсна вода.Радиатора -затлачен ,по-късно установих ,че е бил на косъм да протече .Айде нов ,както и на парното също .Казана (разш)беше така задръстен от наслагвания,че съм си играл половин ден да го чистя. И това е един път от ползвания антифриз тогава и втори път от самите собственици (предишните)
Налях му Ac Delco ( снимка на пред.страница) .Миналата година го смених след три год.ползване - сложих пак от същата марка.Това което исках да кажа,че не излезе никаква мътилка при източването на стария !! Мотора беше идеално чист !